Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om mannen anskaffet seg valp mot dere vilje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en dust! Du har stelt i stand liksom. Alt dette er jo hans egen skyld! Han evner ikke å sette valpen først eller å gi den det som trengs. 

Tar han alltid så lite ansvar? 

Anonymkode: cdf46...af4

Det har vært ett gjennomgående problem ja. Han tar på seg div forpliktelser men så er det jeg som ender opp med ansvaret. Det er skikkelig vanskelig om dagen men fortsatt glad for at jeg har tatt de skrittene jeg har, både for valpen sin del og min egen. 

Anonymkode: d3af6...048

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eksen min gjorde akkurat det samme 🤪 

Jeg ba han levere hunden tilbake. Vi hadde da en 1 åring og en 5 åring sammen.  Han jobbet offshore og kunne være borte i 1 mnd i gangen. 
Jeg sa at tar du med noe hund her hjemme så blir den hunden 100% hans ansvar. Jeg kom ikke til å stå opp tidlig om morgenen for å lufte eller gå tur på ettermiddag og kveldene. Og han fikk finne pass til hunden når han reiste på jobb. For jeg har nok med de 2 barna våre og være i 100% arbeid. 
Gikk 2 uker så fant han ut at det ble for mye arbeid. Ikke fant han noen til å ta seg av hunden når han reiste bort heller. 
Jeg ble mest forbanna for at han sparte penger til en hund når vi slet økonomisk. Jeg sa at han prioriterte sine egne ønsker framfor sin egen familie. Ble slutt ikke lenge etterpå. 

Anonymkode: 3be91...91d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du, TS, dette er søren så bra du har gjort.

Og som du sier, noe har vært galt over tid, og du har nå tatt det første skrittet mot å få ditt liv tilbake.

Jeg skjønner det er tungt, men heia freaking deg 👏👏 Og stå på.

Du har det bedre uten den dusten der.

Anonymkode: f6c80...6a9

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 20.10):

Du, TS, dette er søren så bra du har gjort.

Og som du sier, noe har vært galt over tid, og du har nå tatt det første skrittet mot å få ditt liv tilbake.

Jeg skjønner det er tungt, men heia freaking deg 👏👏 Og stå på.

Du har det bedre uten den dusten der.

Anonymkode: f6c80...6a9

Jeg håper du har rett. Akkurat nå kjennes alt bare veldig vanskelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nutz

Hadde levert hunden tilbake til oppdretter og forklart hvorfor. Det er ikke noe liv for en stakkars valp. Hadde vært rasende på mannen, det han gjør er i realiteten bare å legge enda en arbeidsoppgave på deg, du har allerede barna.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Crazydoglady
AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 20.24):

Her er det akkurat det mannen har gjort. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ha hund i hus og at han ikke har tid til det med sine arbeidstider. Allikevel tok han, bak min rygg, å anskaffe seg en valp. Før han drar på jobb tar han valpen ut og setter ut vann og mat til den og drar på jobb og kommer tilbake 10-12 timer senere. Aldri tidligere enn kl 21. Vi har barn og jeg jobber og har hverken tid eller interesse til en valp eller hund generelt. Vondt av valpen får jeg jo men er samtidig rasende på mannen og vurderer om jeg rett og slett skal gå fra han. Jeg syntes han er så innmari egoistisk som skaffer seg en valp som han overhodet ikke har tid til og som ser sine egne behov langt før valpen sine. I tillegg er jeg rasende fordi han tror dette er en type beslutning han kan ta over hodet på meg. Splitter man familien pga dette? Jeg er i villrede men føler dette er langt fra akseptabelt på så mange måter.

Det hadde vært en dealbreaker for meg. Hund i seg selv hadde vært greit så lenge han tok ansvar for den slik at hunden har det bra og det ikke faller på meg, med mindre jeg ønsket å ta del i det. Men å kjøpe ett  dyr å ikke ta vare på det, det er bare så ugreit. Det hadde satt mannen i et dårlig lys og påvirket hvordan jeg så på han, og jeg hadde ikke greid å leve i den hverdagen å gå å se på hvordan den stakkars hunden hadde blitt behandlet, det hadde revet opp sjela rett og slett og blitt grunnlag for evig konflikt. 

Uavhengig av hva som hadde skjedd med situasjonen forøvrig så ville jeg kontaktet både mattilsynet og oppdretter av valpen( mange oppdrettere ville brydd seg og syntes dette var ugreit, og kanskje krevd å få valpen tilbake). 

Fantastisk godt å høre at du har tatt gode valg for denne valpen når mannen din ikke gjorde det. Og formodentlig noen gode valg for deg selv og? Høres sånn ut iallefall. Lykke til

Endret av Crazydoglady
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Antiviruset

Dette løste seg jo bra! Hunden fikk et nytt trygt hjem og idioten får seg et nytt hjem og liv. For en gjennomført stor tosk. I et forhold må begge være enig om slike forpliktelser, ellers ryker forholdet. Og det var jo akkurat det som skjedde virker det som.

Endret av Antiviruset
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...