Gå til innhold

Kommer jeg til å få løs hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet dere ikke kan si noe sikkert men er det stor sannsynlighet for det? Jeg er 22 år, jente. Hadde mye muskler og trente tung styrke 5x i uka før korona. Etter treningssenteret stengte gikk jeg fra ca 65 kg til 85 kg. Er 165 cm. Mistet alle musklene. Føler meg som en hval. Jeg har klart å komme meg ned til 80 kg igjen og skal begynne å trene styrke igjen. Målet er å bygge muskler og komme ned til 65 kg igjen, kanskje litt lavere. Har ganske stram hud, ingen folder når jeg står oppreist. 

Anonymkode: a12fa...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pinkee skrev (25 minutter siden):

Går du rolig ned i vekt, vil det bli minimalt på ei så ung dame som deg. 

Takk for svar. Planen er å ta det rolig og å trene tung styrke samtidig for å forhåpentligvis "fylle" kroppen med muskler samtidig som at jeg går ned i fett. Er livredd for løs hud. Har allerede masse strekkmerker, ser ut som jeg har vært gravid. Er så kjipt å ha "ødelagt" kroppen min så ung.. 

Anonymkode: a12fa...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden din vil få tid til å «trekke seg tilbake» om du går langsomt ned i vekt. 

Men la oss si at du får løs hud; Du kan få kostnadene dekt om du velger å operere det bort. 

Quote

Operasjon av store bryster, tunge øyelokk og overflødig hud etter fødsel og vektnedgang er eksempler på inngrep som man kan få dekket av det offentlige. Det er utarbeidet nasjonale retningslinjer som plastikkirurger bruker for å vurdere hvilke pasienter som kan få dekket operasjon.

Hadde forhørt meg med en trener og spurt om den beste metoden for vektnedgang for min kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kenelz said:

Huden din vil få tid til å «trekke seg tilbake» om du går langsomt ned i vekt. 

Men la oss si at du får løs hud; Du kan få kostnadene dekt om du velger å operere det bort. 

Hadde forhørt meg med en trener og spurt om den beste metoden for vektnedgang for min kropp. 

Men hvor mye løs hud snakker vi om? Det er bare 20 kg hun skal slanke bort, jeg kan ikke se for meg at det blir SÅ ille?

Anonymkode: 8e3bb...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (10 minutter siden):

Huden din vil få tid til å «trekke seg tilbake» om du går langsomt ned i vekt. 

Men la oss si at du får løs hud; Du kan få kostnadene dekt om du velger å operere det bort. 

Hadde forhørt meg med en trener og spurt om den beste metoden for vektnedgang for min kropp. 

Trodde det måtte være ganske mye løs hud for å få det dekket? Typ sånn du får fra 50+ kg vektnedgang? Vil uansett ikke sitte igjen med et stort arr tidlig i 20 årene.. 😕 Håper det ikke blir så mye. Har gått fra 65 til 40 kg tidligere uten noe løs hud, også opp igjen til 65 kg og nå 80 kg. Huden min ser ut til å tåle en støyt. 

Anonymkode: a12fa...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Trodde det måtte være ganske mye løs hud for å få det dekket? Typ sånn du får fra 50+ kg vektnedgang? Vil uansett ikke sitte igjen med et stort arr tidlig i 20 årene.. 😕 Håper det ikke blir så mye. Har gått fra 65 til 40 kg tidligere uten noe løs hud, også opp igjen til 65 kg og nå 80 kg. Huden min ser ut til å tåle en støyt. 

Anonymkode: a12fa...544

23 år gammel jente her. Gikk ned 42kg og fikk ikke dekket løshudoperasjon, betalte den selv, nærmere 100 000kr😅

Tror ikke 20kg vil gi deg så mye løshud som ung, jeg hadde ikke alt for mye selv og har gått ned det dobbelte. Gå ned sakte så tror jeg det går fint😊

Anonymkode: 41ce3...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått gravid tiden ut med tvillinger, og har ikke løs hud. Så det er mulig å ikke få løs hud. Du vil jo heller ikke gå ned like fort som når man føder. Jo mer gradvis, jo mindre sjans for løs hud. 

Anonymkode: 4876a...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

23 år gammel jente her. Gikk ned 42kg og fikk ikke dekket løshudoperasjon, betalte den selv, nærmere 100 000kr😅

Tror ikke 20kg vil gi deg så mye løshud som ung, jeg hadde ikke alt for mye selv og har gått ned det dobbelte. Gå ned sakte så tror jeg det går fint😊

Anonymkode: 41ce3...3da

100 000..... yikes. 😳 Kan jeg få spørre hva BMIen din var/er? Jeg har vel ligget mest på 29.4, selv om jeg var oppe i fedme i kanskje 1 mnd eller noe. Man får vel mer løs hud desto større man er, selv om man mister like mye? 

Anonymkode: a12fa...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har gått gravid tiden ut med tvillinger, og har ikke løs hud. Så det er mulig å ikke få løs hud. Du vil jo heller ikke gå ned like fort som når man føder. Jo mer gradvis, jo mindre sjans for løs hud. 

Anonymkode: 4876a...47a

Fint å høre! Jeg har veldig fast hud så føler jeg ligger godt an, men det er litt demotiverende å gjøre all den jobben som kreves for å gå ned i vekt bare for å ende opp med hengemage.. Satser på det beste. 

Anonymkode: a12fa...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Trodde det måtte være ganske mye løs hud for å få det dekket? Typ sånn du får fra 50+ kg vektnedgang? Vil uansett ikke sitte igjen med et stort arr tidlig i 20 årene.. 😕 Håper det ikke blir så mye. Har gått fra 65 til 40 kg tidligere uten noe løs hud, også opp igjen til 65 kg og nå 80 kg. Huden min ser ut til å tåle en støyt. 

Anonymkode: a12fa...544

Tja, kommer an på situasjonen. 

Vet om en med små bryster, type størrelse A (ikke helt flatt, men gjennomsnittlig «liten») og hun dro til fastlegen og gråt over at hun hadde små bryster. Hun løy til fastlegen sin om at hun følte skam, det gikk over livskvaliteten og mye mer - Kort fortalt så fikk hun brystene sine dekt av staten. 

Er det sånn at løs hud gjør deg usikker, føler skam, osv-osv, så vil du med en stor sannsynlighet få det dekt! 

Men uansett! Du vil sikkert ikke trenge operasjoner! Spis sunt, tren etter behov og ikke stress kroppen din! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (16 minutter siden):

Tja, kommer an på situasjonen. 

Vet om en med små bryster, type størrelse A (ikke helt flatt, men gjennomsnittlig «liten») og hun dro til fastlegen og gråt over at hun hadde små bryster. Hun løy til fastlegen sin om at hun følte skam, det gikk over livskvaliteten og mye mer - Kort fortalt så fikk hun brystene sine dekt av staten. 

Er det sånn at løs hud gjør deg usikker, føler skam, osv-osv, så vil du med en stor sannsynlighet få det dekt! 

Men uansett! Du vil sikkert ikke trenge operasjoner! Spis sunt, tren etter behov og ikke stress kroppen din! :) 

Dette er tull. 

7 cm heng, og gjerne tilleggsplager er det som teller. Eventuelt 5 cm diastase. 

Det psykiske har svært lite, om noe å si i møte med kirurg. 

Anonymkode: 0eac6...e07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er tull. 

7 cm heng, og gjerne tilleggsplager er det som teller. Eventuelt 5 cm diastase. 

Det psykiske har svært lite, om noe å si i møte med kirurg. 

Anonymkode: 0eac6...e07

Åh? Hvem er det du leker? 

Den bekjente fikk brystimplanter fordi «psyken hennes trengte det». Det ble fortalt at hun ikke tørte å vise seg naken i garderobene eller dusje uten bh, OSV. 

Så tull er det ikke. Hun er en bekjent av meg, en tidligere venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kenelz said:

Åh? Hvem er det du leker? 

Den bekjente fikk brystimplanter fordi «psyken hennes trengte det». Det ble fortalt at hun ikke tørte å vise seg naken i garderobene eller dusje uten bh, OSV. 

Så tull er det ikke. Hun er en bekjent av meg, en tidligere venninne. 

Kjøper det heller ikke. Det er ikke så enkelt å få dekket brystoperasjon.

Anonymkode: 8e3bb...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kjøper det heller ikke. Det er ikke så enkelt å få dekket brystoperasjon.

Anonymkode: 8e3bb...4d1

Javel :kyss2: Da har hun bare fått gratis pupper fra ovenfra. Amen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette er tull. 

7 cm heng, og gjerne tilleggsplager er det som teller. Eventuelt 5 cm diastase. 

Det psykiske har svært lite, om noe å si i møte med kirurg. 

Anonymkode: 0eac6...e07

Hvordan regnes lengden på heng? Når man står oppreist? Eller f.eks. magen når man bøyer seg?

Anonymkode: a05de...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om man får mye løs hud handler mye om gener. Noen får mye av det, noen lite (alle får jo litt når de blir gamle). To som har hatt samme vektnedgang kan ha helt forskjellig "nivå" av løs hud. Men tror ikke 20 kg vektnedgang på en så ung dame vil gi noe særlig løs hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (På 13.10.2021 den 19.33):

Javel :kyss2: Da har hun bare fått gratis pupper fra ovenfra. Amen! 

Hun har mest sannsynlig løyet til deg,  man får som regel ikke kosemetisk operasjon dekket, selv om man skylder på psyken. Da får man kun tilbud om psykolog eller psykiater, ikke operasjon. 

Hjelper heller ikke hva legen sier, fordi det er helfo som dekker kostnader ved operasjon, og de skiller ikke enkeltsaker. Så venninna di er nok ei jugepave.

Hun har nok betalt, men vil ikke innrømme det. 

Anonymkode: 17106...c92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned sekstito kilo uten operasjoner i etterkant. Kirurgen mente jeg ikke trengte det. Har ikke heng, bare litt slapp på magen riktignok. Ikke bekymre deg for mye i forkant, det er så individuelt hvordan hud trekker seg sammen. Det kan gå kjempebra og du skal ned ganske lite. 

Anonymkode: 2c40d...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler veldig på det, spesielt når du skal trene styrke. Muskler fyller fint ut :)

Du ødelegger ikke kroppen din. Ta det fra en som er fysisk syk og ikke kan bevege seg, noen strekkmerker er ikke et stort problem gjennom livet. 

Anonymkode: 1a846...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...