Gå til innhold

Er det noe vits å fortsette å møte han?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg faller veldig sjeldent for noen, men de gangene jeg har gjort det, så har jeg vært sikker fra første gang jeg har snakket med dem (i virkeligheten altså). Nå så var jeg på en date med en jeg vet hvem er fra før, men ikke sett han på 15 år, så altså ikke sett han siden vi var små barn..han er den eneste på veldig lang tid jeg har villet møte igjen, det er på en måte ikke aktuelt for meg å IKKE møte han igjen, men samtidig så har jeg på følelsen at jeg ikke kommer til å falle for han nok til å kunne gå inn i et forhold med han. 

Han er veldig interessert, altså han virker betatt alerede. Men han sier at han har sett meg mange ganger siden vi var små (sånn på gata  bussen f.eks) og pga det så likte han meg på tinder da han alltid har hatt lyst til å ta kontakt uansett, men ikke turt. 

Han er veldig langt ifra min type både på utseende og personlighet. Men han er utrolig snill og god og vi har veldig mye til felles. Jeg tror ikke jeg har møtt en snillere fyr på lenge, en som får meg til å føle meg skikkelig bra uten å overdrive komplimentene og bare være klein, det virker som han faktisk mener alt han sier og han er oppriktig interessert uten å være masete/klengete eller needy. 

Jeg bare er ikke sånn veldig tiltrukket av utseende, og han er litt for snill kanskje...  jeg pleier å falle for de litt mer maskuline "brautende" typene.. tror det er fordi jeg føler meg mer kvinnelig med dem i kontrast, føler meg litt rar med sånne forsiktige menn. Jeg er feminin, men jeg er "tøff", og kan ikke ha en sånn pus.... men huff, det ender jo alltid bare dårlig med de manne-mennene og de kan få hvem som helst. Han her ville jeg nok kanskje fått for meg selv :p, og han har vært i et 10 år langt forhold med en flott dame, og det var han som gikk. Så tyder på at han er ålright å være sammen med.. 

Spørsmålet er... er det vits å prøve med noen som er helt annerledes enn det man egentlig pleier å gå for? Redd jeg bare skal da gå rundt å bli tiltrukket av andre? Har noen noe erfaring? Som kanskje har faktisk har endret smak etter å ha falt for en annerledes type mann ? 

Anonymkode: ec17b...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet vil jeg si hvis ikke han er ditt førstevalg, burde du ikke gå for han.

Det er trist i et forhold å gå rundt å være noens andre valg.

At han er interessert i deg er halve delen av magien. Den andre delen er jo å like han tilbake: en som synes han har en topp personlighet, digger utseende hans og er komfortabel med hans mykere form av maskulinitet for å bruke ditt språk.

Men jeg er ikke han og kanskje han er likegyldig av ditt faktiske syn av han. Bare gå inn med rene intensjoner og ærlighet fra første date om hva du synes om han. Så kan han velge om dere skal fortsette denne halvhjertede dansen eller ikke. Kanskje det er mer enn bare utseende som gjør at dere holder dere sammen. Kan bli en morsom historie å fortelle barnebarna.

 

 

 

 

Endret av umAxa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (1 minutt siden):

I utgangspunktet vil jeg si hvis ikke han er ditt førstevalg, burde du ikke gå for han.

Det tristeste i et forhold er å gå rundt å være noens andre valg. At han kan like deg er bare en del av attraksjonen. Den andre delen er den langvarige attraksjonen av å ha en som liker han tilbake,  en som synes han er topp som han er, både på utseende og hans nivå av maskulinitet for å bruke ditt språk.

Men jeg er ikke han og kanskje han er ok med ditt syn av han. Bare gå inn med rene intensjoner og ærlighet fra første date om hva du synes om han. Så kan han velge om dere skal fortsette denne halvhjertede dansen eller ikke.

 

 

 

 

Ja men jeg har bare vært med han en gang. Jeg går jo selvfølgelig ikke inn i et forhold med han om ikke jeg blir forelska, men jeg spør bare om det er noe vits å forsette. Er det noe sjans for at jeg faller for han. Om noen andre har noe erfaringer med det. 

Jeg er ikke en person som må ha noen, jeg kan fint være singel for resten av livet jeg, men han virker som et catch og det er bare det... er redd jeg kommer til å angre å. 

Anonymkode: ec17b...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke møt han om han ikke er din type. Det er bare slemt mot han. Du kan prøve å endre deg da. Hva gjør at du trenger en maskulin mann for å føle deg feminin? Vi lever i 2021 og det kan hende du kan endre på noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn med eksen min, jeg gikk for han selv om han ikke egentlig var min type, for jeg likte han jo, og valgte å gi han en sjanse uansett og ble kjempeforelsket. :) Jeg ville gitt det en sjanse.

Anonymkode: 9ea69...8b3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Ikke møt han om han ikke er din type. Det er bare slemt mot han. Du kan prøve å endre deg da. Hva gjør at du trenger en maskulin mann for å føle deg feminin? Vi lever i 2021 og det kan hende du kan endre på noe.

Ja men.... jeg lurer på: KAN HAN BLI MIN TYPE. Har noen opplevd å plutselig falle for noe helt annet

Anonymkode: ec17b...1bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde det sånn med eksen min, jeg gikk for han selv om han ikke egentlig var min type, for jeg likte han jo, og valgte å gi han en sjanse uansett og ble kjempeforelsket. :) Jeg ville gitt det en sjanse.

Anonymkode: 9ea69...8b3

Men så er det sånn at jeg er kjempe redd for å såre han da. Han har en bakgrunn som kanskje gjør han litt sårbar for sånne ting, jeg vet ikke... kan hende jeg tar feil og at han tåler sånne ting veldig bra. Men bør jeg si til han at jeg kan date han men at det foreløpig er useriøst fra min side og at han ikke må ha forhåpninger ? Eller dreper det hele greia...

Anonymkode: ec17b...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja men.... jeg lurer på: KAN HAN BLI MIN TYPE. Har noen opplevd å plutselig falle for noe helt annet

Anonymkode: ec17b...1bf

Det er det bare du som har svaret på. Dere kan vel møtes for en vennskapelig kaffe, da merker du fort om det er attraksjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men så er det sånn at jeg er kjempe redd for å såre han da. Han har en bakgrunn som kanskje gjør han litt sårbar for sånne ting, jeg vet ikke... kan hende jeg tar feil og at han tåler sånne ting veldig bra. Men bør jeg si til han at jeg kan date han men at det foreløpig er useriøst fra min side og at han ikke må ha forhåpninger ? Eller dreper det hele greia...

Anonymkode: ec17b...1bf

Men det finnes jo aldri en garanti for om man blir forelsket i noen man dater, dette vet jo helt sikkert han og. Hvis han er så ekstremt sårbar, så burde han vel ikke date da, haha.. Du trenger ikke å nevne at det er useriøst fra din side, men høre med han hva han tenker, og at du gjerne vil ta det litt som det kommer, og ha det gøy sammen.

Anonymkode: 9ea69...8b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (7 minutter siden):

Det er det bare du som har svaret på. Dere kan vel møtes for en vennskapelig kaffe, da merker du fort om det er attraksjon. 

Hø? Jeg har jo møtt han 😛 og ligget med han 

Anonymkode: ec17b...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (Akkurat nå):

Og hvor lenge siden var det ? Hva bringer ham nå til bordet utenom " kåtskap " ?? 

Noen dager siden vel ? Er ikke kåtskap som gjelder her. Jeg lå med han men ikke fordi jeg er så kåt, men for å skjekke ut. Jeg syns det er greit å finne ut av tidlig og det var helt greit, men var litt full så kan ikke helt dømme det.. 

Anonymkode: ec17b...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (24 minutter siden):

I utgangspunktet vil jeg si hvis ikke han er ditt førstevalg, burde du ikke gå for han.

Det trist i et forhold å gå rundt å være noens andre valg.

 

Dette var i grunn en ganske fin refleksjon.

Anonymkode: 76538...a72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hø? Jeg har jo møtt han 😛 og ligget med han 

Anonymkode: ec17b...1bf

Beklager, jeg skumleste tråden - fikk ikke med meg starten, tydeligvis. 🙈 Trodde du ikke hadde møtt ham på 15 år. 

Men da blir svaret annerledes. Om du ikke følte noe fysisk attraksjon så vil den ikke plutselig oppstå. Man kan like en personlighet kjempegodt, men om man ikke er tiltrukket er ikke forholdet liv laga på sikt. Og da er det ingen grunn til å lede han an. Han vil bare bli såret den dagen du avslutter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Beklager, jeg skumleste tråden - fikk ikke med meg starten, tydeligvis. 🙈 Trodde du ikke hadde møtt ham på 15 år. 

Men da blir svaret annerledes. Om du ikke følte noe fysisk attraksjon så vil den ikke plutselig oppstå. Man kan like en personlighet kjempegodt, men om man ikke er tiltrukket er ikke forholdet liv laga på sikt. Og da er det ingen grunn til å lede han an. Han vil bare bli såret den dagen du avslutter. 

Jeg er ikke fullstendig utiltrukket. Han var veldig flink til å kysse f.eks og lukter sykt digg, er renslig (dom mange ikke er 🤮) og hadde greit nok "utstyr". Det var generell fyllesyk ellers så jeg vet ikke. Men jeg er ikke 100% utiltrukket, da hadde dette ikke vært et tema, men foreløpig er det ikke nok til et forhold og derfor lurer jeg på om det KAN bygge seg opp

Anonymkode: ec17b...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CorvusCorax skrev (2 minutter siden):

Beklager, jeg skumleste tråden - fikk ikke med meg starten, tydeligvis. 🙈 Trodde du ikke hadde møtt ham på 15 år. 

Men da blir svaret annerledes. Om du ikke følte noe fysisk attraksjon så vil den ikke plutselig oppstå. Man kan like en personlighet kjempegodt, men om man ikke er tiltrukket er ikke forholdet liv laga på sikt. Og da er det ingen grunn til å lede han an. Han vil bare bli såret den dagen du avslutter. 

Jeg er uenig i dette. Det er ikke alle som opplever "kjærlighet ved første blikk", men som med litt tid kan bli stormende forelsket. Alle er forskjellige.

Anonymkode: 9ea69...8b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er uenig i dette. Det er ikke alle som opplever "kjærlighet ved første blikk", men som med litt tid kan bli stormende forelsket. Alle er forskjellige.

Anonymkode: 9ea69...8b3

Å bli forelsket er noe annet enn fysisk attraksjon. Er man i utgangspunktet ikke tiltrukket så vil man lett miste lysten når forelskelsen har lagt seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke fullstendig utiltrukket. Han var veldig flink til å kysse f.eks og lukter sykt digg, er renslig (dom mange ikke er 🤮) og hadde greit nok "utstyr". Det var generell fyllesyk ellers så jeg vet ikke. Men jeg er ikke 100% utiltrukket, da hadde dette ikke vært et tema, men foreløpig er det ikke nok til et forhold og derfor lurer jeg på om det KAN bygge seg opp

Anonymkode: ec17b...1bf

Som sagt - det er det bare du som har svaret på... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen dager siden vel ? Er ikke kåtskap som gjelder her. Jeg lå med han men ikke fordi jeg er så kåt, men for å skjekke ut. Jeg syns det er greit å finne ut av tidlig og det var helt greit, men var litt full så kan ikke helt dømme det.. 

Anonymkode: ec17b...1bf

Noen dager siden hva ?  Det første møtets sødme( for år siden) eller hook up i forrige uke ? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...