Gå til innhold

Hvilken fødestilling brukte du, og hvor stor(e) rifte(er) fikk du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, og det er helt galskap, fordi da kniper man kjeven og dermed slapper man heller ikke av i livmormuskulaturen/underlivet. 

Anonymkode: 90c72...241

Noen må presse, husk at noen ikke har pressriene heller (mine var dårlige før fraværende under den ene fødselen, dårlige den andre) , så de får ikke noe hjelp av livmoren. 

Anonymkode: 0a7ec...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kne (hengende over kanten) i fødekar med både nr.1 og nr. 2. Ingen rifter.

Anonymkode: 4c257...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Noen må presse, husk at noen ikke har pressriene heller (mine var dårlige før fraværende under den ene fødselen, dårlige den andre) , så de får ikke noe hjelp av livmoren. 

Anonymkode: 0a7ec...26b

Ja noen må, men musklene oppå livmoren skaper et stempel som presser barnet nedover - om kroppen får jobbe fritt (dvs uten epidural feks som kan fjerne pressriene)

Anonymkode: 90c72...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er i uke 35 med baby nr.2. Den første ble født med planlagt ks men ser ut som det blir vanlig fødsel denne gang og jeg anser meg i den sammenheng som en førstegangsfødende. Har lest at de fleste førstegangsfødende får rifter og begynt å tenke litt på hvordan dette kan unngås. (Jeg orker ikke drive med noe massasje av mellomkjøttet).
Skjønner at det er umulig å på forhånd bestemme hvilken fødestilling man skal benytte, og at ting i stor grad må tas som det kommer. Men har noen erfaringer å dele? Fint om dere også nevner om dere var første- eller annengangsfødende. 

Anonymkode: 03b0d...9c0

på ryggen. ble klipt opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle tre født på knær, første i sykesenga, de to siste i vann. Hadde bekkenløsning og kunne ikke ligge på rygg, på første fødsel hadde jeg med meg et papir fra Fysio på det dersom jordmor hadde insistert. Fikk etpar «pyntesting» for «skrubbsår» ved første fødsel for å «hindre at det svir når du tisser». Fikk «skrubbsår» ved de to andre og, men ble ikke sydd. Svidde første dagen, men slapp en uke med ubehag pga sting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå på rygg med 2 av dem, ingenting

Lå sidelengs med benet hevet med 1 av dem fremfall av skjedevegg og revnet husker ikke grad men tror grad 2

Anonymkode: 2daa5...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her, så ingen rifter på neste baby betyr at etter første fødsel så blir en "slakkere" ?

Takk for svar.

Anonymkode: 14d77...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Mann her, så ingen rifter på neste baby betyr at etter første fødsel så blir en "slakkere" ?

Takk for svar.

Anonymkode: 14d77...081

Man blir ikke "slakkere" av en fødsel. Vagina er en åpning mellom muskler, ikke et klesplagg som vier seg ut om en tjukk fyr har det på seg :)  Det har heller ikke noe med rifter å gjøre. 

Anonymkode: 4034b...3e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mann her, så ingen rifter på neste baby betyr at etter første fødsel så blir en "slakkere" ?

Takk for svar.

Anonymkode: 14d77...081

Hva faen.

Anonymkode: 3a02f...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Man blir ikke "slakkere" av en fødsel. Vagina er en åpning mellom muskler, ikke et klesplagg som vier seg ut om en tjukk fyr har det på seg :)  Det har heller ikke noe med rifter å gjøre. 

Anonymkode: 4034b...3e1

Okei, lurte mtp kommentaren den ene hadde fått fra legen sin. Takk for svaret :)

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva faen.

Anonymkode: 3a02f...5d0

Er dette deg? 2029979137_pb_jazzygrass-400x400Kopi.jpg.ca539e7bf2c15c6da1b4561c87730762.jpgDu må tåle at folk spør spørsmål kjære deg. Skjerpings. Og god bedring.

Anonymkode: 14d77...081

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå på siden i starten og likte det veldig godt. Var vaktskifte midt i pressingen min og ny jm kommanderte meg over på rygg. Noe som var sykt mye mer smertefullt, samtidig som jeg revnet grad 3B. Ekstremt bitter over det. Ja jeg kunne revnet i sideleie også, men det var så uendelig mye mer behagelig å ligge sånn. 

Anonymkode: 10345...5b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Okei, lurte mtp kommentaren den ene hadde fått fra legen sin. Takk for svaret :)

Er dette deg? Du må tåle at folk spør spørsmål kjære deg. Skjerpings. Og god bedring.

Anonymkode: 14d77...081

Beklager, men måten du spurte på fikk meg straks til å tenke på en mann som er livredd for at dama blir mindre trang enn før, dvs. bryr seg mest av alt om egen seksuell nytelse. Gud vet det finnes mange av dem😅 Måten du nå svarer på bekrefter det vel langt på vei. Synd :(

Anonymkode: 3a02f...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rygg to ganger, første fikk jeg 4 sting på utsiden, og andre gangen fikk jeg et pyntesting på leppen.

skal snart føde igjen så er spent på hvordan det blir🙈

Anonymkode: 53ecd...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager, men måten du spurte på fikk meg straks til å tenke på en mann som er livredd for at dama blir mindre trang enn før, dvs. bryr seg mest av alt om egen seksuell nytelse. Gud vet det finnes mange av dem😅 Måten du nå svarer på bekrefter det vel langt på vei. Synd :(

Anonymkode: 3a02f...5d0

Nå er du usaklig. Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Hvis det er noen det er synd på her, så er det deg. Du fremstår som meget giftig og bitter. Som sagt: God bedring. For det trenger du.

Anonymkode: 14d77...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nr 1 på rygg og nr 2 på siden. Grad 1 begge ganger. Altså bare litt overfladisk.

Anonymkode: da9cd...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre fødsler. De to siste med ett års mellomrom. Utrolig nok aldri blitt klippet eller fått en eneste rift. 
Fødslene har tatt 

1. 12 timer. Liggende på ryggen. Fikk Fentanyl

2.liggende men med hevet rygg. Fikk lystgass. Tok fem timer 

3. beste!! Sto på kne med mage mot hevet sengerygg og holdt meg i sengekant. Trakk faktisk baby ut selv. Villt, vet, men for en opplevelse!! Det tok seks timer. Fikk akupunktur og jordmor brukte en slags kam hun masserte korsrygg med. Følte skikkelig «eierskap», at det var jeg som styrte det, hadde kontroll. Kjente selv når jeg måtte presse ut baby, var som et instinkt. Helt utrolig og var så fornøyd med verdens beste jordmor som viste meg så tillit og veiledet underveis. 
 

Lykke til! Rifter er ikke selvfølge

Anonymkode: ed907...37b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...