Gå til innhold

Hva koster det sånn ca å skifte to bakdekk på volvo S60?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en volvo S60, årsmodell rundt 2003-2004-2005 deromkring. Kjører bare med vinterdekkene hele året. Bakdekkene er veldig slitt og sikkert bare såvidt innafor lovlig grense. Hva sånn ca vil det koste å skifte de to dekkene hos dekkverksted? Da med omlegging på felgene og montering på bilen. Mulig det også er greit å montere de nyeste dekkene fremme, og flytte de to andre bak. Er umulig å finne slik informasjon online.

Anonymkode: 1a261...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på dimensjon på dekkene, samt hvilket merke du vil ha. Men tipper ca 4000,- ferdig lagt på felg og montert på bilen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs dekkdimensjon og hvilke type dekk og kvalitet du ønsker deg. 

Men alt mellom 800 - 1300 kr dekket, ferdig pålagt på felg.

Anonymkode: bef2f...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp lagt på nye vinterdekk på min Volvo S60 (2013), det kom på 7500 for fire nye dekk.

Anonymkode: b597e...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-girl skrev (Akkurat nå):

Kommer helt an på dimensjon på dekkene, samt hvilket merke du vil ha. Men tipper ca 4000,- ferdig lagt på felg og montert på bilen. 

 

4000 for 2 dekk var mye. 

Jeg kjøpte Hakka 9 (premiumdekk, god kvalitet) til bilen min. 4 stk. Betalte 6800 totalt.

Anonymkode: bef2f...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4000 for 2 dekk var mye. 

Jeg kjøpte Hakka 9 (premiumdekk, god kvalitet) til bilen min. 4 stk. Betalte 6800 totalt.

Anonymkode: bef2f...474

Kommer helt an på dimensjonen, for alt vi vet har ts 19 eller 20" felg, da er det dyrt med nye dekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

C-girl skrev (Akkurat nå):

Kommer helt an på dimensjonen, for alt vi vet har ts 19 eller 20" felg, da er det dyrt med nye dekk. 

Det er det, men tipper en eldre volvo S60 opererer med 16¨ på vinterhjulene. Maks 17¨. 

Anonymkode: bef2f...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, send mail til dekkmontører og bilverksted i nærområdet. Be om tilbud på 2 dekk ferdig balansert og pålagt på bil. Så sammenligner du, og velger hva som passer deg. 

Anonymkode: bef2f...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge om 4 nye vinterdekk på min s40. Summen totalt blir 5300 

Anonymkode: fb7b9...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 3-4000 alt etter som. Ville kjøpte brukte dekk på finn om du synes det er for dyrt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjører bare med vinterdekkene hele året

Er du helt idiot?

Anonymkode: e563a...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å skifte dekk er gratis, det gjør man selv.

Anonymkode: 1ac4a...8b6

Jeg er over gjennomsnittet nevenyttig men å skifte dekk på felgene og balansere dem får andre gjøre. Jeg har ikke en gang utstyret som skal til. 

Anonymkode: d4f3d...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en volvo S60, årsmodell rundt 2003-2004-2005 deromkring. Kjører bare med vinterdekkene hele året. Bakdekkene er veldig slitt og sikkert bare såvidt innafor lovlig grense. Hva sånn ca vil det koste å skifte de to dekkene hos dekkverksted? Da med omlegging på felgene og montering på bilen. Mulig det også er greit å montere de nyeste dekkene fremme, og flytte de to andre bak. Er umulig å finne slik informasjon online.

Anonymkode: 1a261...dc9

Jeg kjørte en S60 2001-modell for noen år tilbake, flott bil!

Da jeg kjøpte nye vinterdekk betalte jeg rundt 1300,- per gummi, men jeg kjørte ikke på originale felger, og det er vel litt forskjell på hvilke dimensjoner bilen blir levert med. I tillegg er det som nevnt en del år tilbake.

Jeg kjørte da på 225/55 R18, som sannsynlig er noe større og breiere felger enn hva du har. Det står på dekkene, så ta en tur ut og sjekk hva du har.

Et kjapt googlesøk viser at du kan finne slike dekk til alt fra rundt 1200 kroner og oppover, per dekk. Siden du sannsynlig har noe dimensjon, så vil du kanskje komme billigere unna.

Anonymkode: 74421...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Kjører bare med vinterdekkene hele året.

Det bør du ikke gjøre. Vinterdekk er veldig myke, og du har veldig dårlig bremseeffekt på vår- og sommertemperaturer. Som sjåfør i en annen bil på veien foretrekker jeg at de andre på veien har tilfredsstillende dekk på bilen så de ikke dreper meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 18.10):

Å skifte dekk er gratis, det gjør man selv.

Anonymkode: 1ac4a...8b6

Muligens det er hjulskift du tenker på Å montere nye dekk på hjul krever en del utstyr, men har man allerede tilgang til dette utstyret kan det gjøres relativt rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å betale rundt 3-4000 for 4 nye dekk. 

Men jeg kjøper vinterdekk på sommeren, og sommerdekk på vinteren. Da får jeg ofte god rabatt, slik at dekkene opprinnelig er av dyrere og bedre kvalitet. 

Men jeg tror man får dekk fra ca 1000 lappen pr stk. Så en 3000 totalt, da tenker jeg du er godt innafor. :)

ps: du bør sjekke om fremdekkene også snart er gode for en skift. Så slipper du å betale ekstra for å få montert to nye dekk om 4 måneder. 

og til slutt så burde du ikke kjøre på vinterdekk året rundt. Vinterdekk er ikke like gode på sommerføre, og du mister dermed viktige egenskaper som kan være avgjørende i en situasjon. 

Anonymkode: 68e0b...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...