Gå til innhold

Hva har dere studert, og hvor fornøyde er dere med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere valgt hvis dere kunne valgt annerledes? Hilsen en som ikke klarer å velge studie og føler meg helt håpløs

Anonymkode: ef18a...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk økad. Har relevant jobb. Skala 1-10 tilfredshet: 2. Passer ikke for meg. Hadde heller valgt sosialt arbeid eller grafisk design. 

Anonymkode: 359ab...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer man når man alltid har vært dårlig med matte, tall og generelt realfag, men også ikke liker fag som psykologi hvor man må reflekterte og drøfte masse…? Og jeg vil få jobb også…

Anonymkode: ef18a...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivilingeniør. Angrer, skulle tatt noe annet. Farmasi. Eller skogbruk kanskje. Noe med natur og dyr.

Anonymkode: 4ac8a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer Sosialt arbeid for å bli sosionom! Er på sisteåret nå, og jeg kunne ikke valgt bedre 🥰

Endret av Mariell1995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle her er fornøyde med sosialt arbeid😳 Hva slags jobb får man egentlig da? Hvordan er lønnen i forhold til sykepleiere?

Anonymkode: ef18a...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier først, og var helt miserabel da jeg jobbet som sykepleier. Så juss, det var bedre og er veldig fornøyd nå. Men ikke ta det om du ikke liker å drøfte oh argumentere. Jeg studerte det mest fordi jeg hater tall,ig det slapp jeg unna på jussen.

Anonymkode: 1226d...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykepleier først, og var helt miserabel da jeg jobbet som sykepleier. Så juss, det var bedre og er veldig fornøyd nå. Men ikke ta det om du ikke liker å drøfte oh argumentere. Jeg studerte det mest fordi jeg hater tall,ig det slapp jeg unna på jussen.

Anonymkode: 1226d...bd6

Ig = og. Gikk litt fort.

Anonymkode: 1226d...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mastergrad innen økonomi, og veldig fornøyd. Mange jobber å velge i, og ikke minst trives jeg veldig godt i jobben jeg har nå. Om jeg kunne valgt om igjen ville jeg gått litt mer spesifikt innen digital markedsføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolog (profesjon). Veldig fornøyd, men hadde heller gått medisin in jeg skulle valgt igjen. Kunne gjort samme jobben som i dag bare med bedre lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mastergrad i et realfag, type (kjemi, fysikk, matematikk) med gode resultater. Går ikke noe nærmere inn på fagretning av hensyn til personvern. Per nå ikke fått jobb enda, ble ferdig i sommer. Ikke at jeg har anstrengt meg så voldsomt, men har allikevel fått føle at arbeidsmarkedet er meget krevende for oss nyutdannede. Sånn sett angrer jeg på studievalget, da jeg føler at jeg er i en "unødvendig" dårlig posisjon i forhold til kvalifikasjoner, arbeidsinnsats og intellekt. Så et pro-tip er å skaffe seg en utdannelse som gir deg en konkret tittel og en konkret tilhørighet i arbeidslivet, og som fortrinnsvis ikke er for vanskelig å gjennomføre. Hadde kanskje valgt f.eks siv.ing, siv.øk, farmasi etc om jeg skulle valgt om igjen, av hensyn til jobbsikkerhet. 

Anonymkode: 3d992...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva ville dere valgt hvis dere kunne valgt annerledes? Hilsen en som ikke klarer å velge studie og føler meg helt håpløs

Anonymkode: ef18a...354

Jeg elsket førskolelærerstudiet, angret ikke da jeg tok det for 7 år siden, men ville aldri tatt det valget i dag. 
 

Hvis jeg skulle valgt på nytt hadde jeg valgt journalistikk eller noe annet kreativt 😊

Anonymkode: a213b...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først sykepleie, og etter noen år master i anestesisykepleie. Jeg elsker å jobbe som anestesisykepleier, men ble ganske lei av jobben som «vanlig» sykepleier på sengepost. 

Anonymkode: f871a...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (22 timer siden):

Mye forskjellig, og jeg angrer veldig på at jeg ikke tok sosialt arbeid. Jeg kunne vært ferdig utdannet nå, men jaja. Jeg får ta det opp igjen på et senere tidspunkt. :) 

Sosialt arbeid er virkelig ikke noe jeg vil anbefale...

Anonymkode: 0570d...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlege, har PhD og diverse lederutdanning i tillegg. Selv om jeg er fornøyd med der jeg er i dag arbeidsmessig (akademia), ville jeg aldri gjort det samme igjen. Da hadde jeg heller gått veien fra medisin til PhD. Mange flere muligheter forskningsmessig, og mye bedre lønn. 

Anonymkode: 0ab0b...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Studerte engelsk, og er ikke spesielt fornøyd med det, siden jeg er arbeidsledig. Skulle jeg gjort det på nytt hadde jeg valgt noe mer konkret og markedsrelatert.

Anonymkode: 4aca4...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Alle her er fornøyde med sosialt arbeid😳 Hva slags jobb får man egentlig da? Hvordan er lønnen i forhold til sykepleiere?

Anonymkode: ef18a...354

mange ulike jobber - alt mulig som involverer sosiale tjenester gjerne i offentlige. masse 8-16 jobber. det er svært mange muligheter for fordypninger. 

hadde selv valgt dette hvis jeg skulle gjort omvalg.

for å nevne eksempler: miljøterapeut i bolig (både funksjonshemmede og barnevern), skole, barneverntjeneste og alle tilsvarende, saksbehandler i nav eller andre kommunale oppfølgingstjenester både med barn, ungdom, voksne, familieveiledning, 

private tjenester som omhandler sosialt arbeid eks krisesentre og ungdomsklubber 

enkelte stillinger i sykehussystemet i bup (barn og ungdomspsykiatri) osv osv. 

 

Anonymkode: c28c5...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (20 timer siden):

Har mastergrad innen økonomi, og veldig fornøyd. Mange jobber å velge i, og ikke minst trives jeg veldig godt i jobben jeg har nå. Om jeg kunne valgt om igjen ville jeg gått litt mer spesifikt innen digital markedsføring.

Kan du utdype? Altså. Jeg er sykepleier, men ønsker å omskolere meg. Økonomi og digital markedsføring interesserer meg veldig, men aner jo ikke hvilke retninger man evt. kan gå.. Og hvor man kan få jobb, ikke minst!

Anonymkode: b4d02...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg lærte at studie ikke alltid er like interessant, og alt skal ikke være like spennende. det er ikke meningen at man skal være engasjert i alle tema. studie skal dekke alle grunnelementer og gi et fundament for forståelse. 

det betyr ikke nødvendigvis at det blir slikt når man er ute i arbeidslivet i den bransjen. 

Anonymkode: c28c5...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...