AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Del Skrevet 8. oktober 2021 Hva tenker du? Anonymkode: cc732...7e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Del Skrevet 8. oktober 2021 Sunt Anonymkode: c72ca...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinF Skrevet 8. oktober 2021 #3 Del Skrevet 8. oktober 2021 Sunt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Del Skrevet 8. oktober 2021 Det kommer litt an på prosesseringsgrad. Bakt potet? Ok. Pommes frites? Usunt. Anonymkode: 81d43...ba1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. oktober 2021 #5 Del Skrevet 8. oktober 2021 Det er sunt og kjempegodt. Jeg dropper friteringen, men koser meg glugg ihjel med alt annet av og med poteter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kommer litt an på prosesseringsgrad. Bakt potet? Ok. Pommes frites? Usunt. Anonymkode: 81d43...ba1 Tenkte kokt Anonymkode: cc732...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. oktober 2021 #7 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva tenker du? Anonymkode: cc732...7e1 det er sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Del Skrevet 8. oktober 2021 Sunt https://bramat.no/kosthold/matvarer/2158-spis-poteter-selv-om-du-vil-ned-i-vekt https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/Qo9PoW/poteter-er-langt-sunnere-enn-de-fleste-tror https://www.frukt.no/artikler/derfor-bor-du-spise-potet/ Anonymkode: 88107...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. oktober 2021 #9 Del Skrevet 8. oktober 2021 Jeg liker poteter veldig godt, og det er sunt. Men jeg foretrekker dem ovnsbakt i båter, istedenfor den kjedelige kokte varianten. Ovnsbakt og vendt i olje og krydret - nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. oktober 2021 #10 Del Skrevet 8. oktober 2021 Kokte Poteter er sunt, men skal man ned i vekt kan man begrense antallet . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Del Skrevet 8. oktober 2021 Poteter er sunt og veldig mettende. Spis med skall om du vil være ekstra sunn eller spis blåpotet som inneholder mye antioksidanter. Om målet ditt er vektnedgang så kan du spise nesten 2kg(!!!) poteter om målet ditt er rundt 1500 kalorier i døgnet, men husk at det er en del stivelse så å leve poteter er ikke anbefalt det heller. Anonymkode: ff2f3...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Del Skrevet 8. oktober 2021 14 minutter siden, I Grosny said: Kokte Poteter er sunt, men skal man ned i vekt kan man begrense antallet . Ikke sant. Kokte poteter er sunt, mettende og lite kalorier. "En gjennomsnittlig stor potet har 60-70 kalorier . Gjennomsnittlig størrelse/vekt på poteter i Norge er cirka 90 gram" Å spise 2 poteter er mer enn nok for de aller fleste (1 potet er ofte nok for de fleste), noe som gir rundt 120-140 kalorier. Det er heller sauser man må begrense om man vil ned i vekt. Anonymkode: 08335...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Del Skrevet 8. oktober 2021 Million skrev (4 timer siden): Jeg liker poteter veldig godt, og det er sunt. Men jeg foretrekker dem ovnsbakt i båter, istedenfor den kjedelige kokte varianten. Ovnsbakt og vendt i olje og krydret - nam! Jeg elsker kokt potet og syns ovnsbakt er mye mer kjedelig😀 Anonymkode: 78edb...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. oktober 2021 #14 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke sant. Kokte poteter er sunt, mettende og lite kalorier. "En gjennomsnittlig stor potet har 60-70 kalorier . Gjennomsnittlig størrelse/vekt på poteter i Norge er cirka 90 gram" Å spise 2 poteter er mer enn nok for de aller fleste (1 potet er ofte nok for de fleste), noe som gir rundt 120-140 kalorier. Det er heller sauser man må begrense om man vil ned i vekt. Anonymkode: 08335...0fe Poteter er et helt klart førstevalg sammenlignet med ris og pasta som har flere og raskere karbohydrater pr gram. Angående vektnedgangsdietter så tror jeg mest på å begrense mengden, f.eks 30% mindre av alt. Et kostholdsråd som er godt i slankesammenheng er å dele tallerkenen i 4, en del poteter, en del kjøtt eller fisk, og to deler grønnsaker. Det tradisjonelle er vel heller tredeling, en del poteter, en del kjøtt/fisk og en del grønnsaker. Denne tredelingen er fin dersom vekten er og skal være stabil, men slankeoppsettmessig tror jeg mer på firedelingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #15 Del Skrevet 8. oktober 2021 Poteter er mye sunnere enn hvit ris og pasta . Anonymkode: 3ea54...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Del Skrevet 9. oktober 2021 Råvaren potet er sunt. Anonymkode: dafa6...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå