pistasjenøtt15 Skrevet 8. oktober 2021 #1 Del Skrevet 8. oktober 2021 Er så mange som snakker om det. Er de gode? Lite kalorier? Blir man mettere av dem enn vanlige rundstykker? Har lyst til å prøve å lage dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Del Skrevet 9. oktober 2021 Jeg synes at de er gode. Ikke lite kcal, men de har masse proteiner og fiber. Så du er mett lenge. bare å prøve. De er enkle å lage. Anonymkode: 99e1c...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Del Skrevet 9. oktober 2021 Jeg blir ikke mer mett av de enn vanlige fullkornrundstykker. Kan tvert imot spise flere og ende opp med mer kalorier for kalorifattige er de ikke. Anonymkode: 966d1...3ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 9. oktober 2021 #4 Del Skrevet 9. oktober 2021 Havre, egg og cottage cheese. Både cottage cheese og egg inneholder færre kcal enn korn og vil dermed dra ned kaloriinnholdet. De bidrar i tillegg med mettende proteiner. like viktig er det jo å se hva du har PÅ. Det er ofte der kaloriene kommer, og ikke bare fra brødet. Valg av pålegg vil også påvirke mettheten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Del Skrevet 9. oktober 2021 Lill3My skrev (5 timer siden): Havre, egg og cottage cheese. Både cottage cheese og egg inneholder færre kcal enn korn og vil dermed dra ned kaloriinnholdet. De bidrar i tillegg med mettende proteiner. like viktig er det jo å se hva du har PÅ. Det er ofte der kaloriene kommer, og ikke bare fra brødet. Valg av pålegg vil også påvirke mettheten. Spørs jo hvilken oppskrift du har på rundstykker fra før. Mine rundstykker har færre kalorier enn proteinrundstykkene per 100g og metter mer for meg (uten pålegg). Anonymkode: 966d1...3ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 10. oktober 2021 #6 Del Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spørs jo hvilken oppskrift du har på rundstykker fra før. Mine rundstykker har færre kalorier enn proteinrundstykkene per 100g og metter mer for meg (uten pålegg). Anonymkode: 966d1...3ac Alle er ulike, så dermed umulig å gi en fasit. Basert på det som finnes av forskning innen ernæring, og basert på det en lærer når en studerer ernæring, er imidlertid protein og fett mer mettende enn karbohydrater. Det har bla å gjøre med at det tar lenger tid å bryte ned/fordøye, at det blir liggende lengre i magesekken. Derfor svarte jeg,som jeg gjorde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pistasjenøtt15 Skrevet 10. oktober 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 10. oktober 2021 TS her. Takk for svar. Har hørt noen si man blir mer mett av dem. Men skal prøve dem hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Del Skrevet 11. oktober 2021 Jeg synes de er sykt kvalmende... Ikke gode i det hele tatt 🤮 Anonymkode: 05852...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Del Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg synes de er sykt kvalmende... Ikke gode i det hele tatt 🤮 Anonymkode: 05852...201 Finnes det bare 1 oppskrift på proteinrundstykker? Anonymkode: 50fb5...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Del Skrevet 11. oktober 2021 Syns ikke de er noe gode. Foretrekker rundstykkene til Funkygine. Anonymkode: 0cdbe...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Del Skrevet 11. oktober 2021 Jeg spiser dem hver dag til lunsj ved siden av salat. Husk å ha salt i, og gjerne andre krydder/urter for å gi litt smak. Liker også å stavmikse egg og cottage cheese, ha litt vann i og la havregrynene få svelle en stund før jeg steker dem. Kan også ha hakkede nøtter eller frø i. Kalorier teller jeg ikke, men de er jo ikke kalorifattige. Poenget med dem er høyt proteininnhold, og så unngår man ultraprosseserte brød/rundstykker i tillegg. Men andre oppskrifter på hjemmebakt brød vil kunne gi samme fordelene. Er jo ikke værre enn å lage og se hva du synes. Anonymkode: 4b4f4...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Del Skrevet 11. oktober 2021 Lill3My skrev (På 10.10.2021 den 7.44): Alle er ulike, så dermed umulig å gi en fasit. Basert på det som finnes av forskning innen ernæring, og basert på det en lærer når en studerer ernæring, er imidlertid protein og fett mer mettende enn karbohydrater. Det har bla å gjøre med at det tar lenger tid å bryte ned/fordøye, at det blir liggende lengre i magesekken. Derfor svarte jeg,som jeg gjorde Jeg skjønner det. Jeg bare prøver å påpeke at ingen her kan vite hvordan ts kommer til å reagere. Fiber har forresten mins like god metthet som fett sammen med protein i følge forskningen også, og vanlige rundstykker er ikke nødvendigvis proteinfattige de heller ☺️ . Det er forskjell på sunne rundstykker og de som minner om boller. For meg er det cottage cheese’en i proteinrundstykkene som gjør det lett å innta for mye kcal, føler ingen metthet av cottage cheese. Anonymkode: 966d1...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå