Gå til innhold

Farvel, min bestevenn. Håper du har det bra.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min mening er at det svaret du venter på aldri vil komme fra henne. Når man blir blokkert, blir man fjernet fra livet til personen som har blokkert oss. Man blokkerer derfor mennesker som man ikke vil ha noe med å gjøre. Jeg skriver ikke dette for å strø salt i såret ditt. Jeg skriver det for å minne deg på at en relasjon må være gjensidig. Når hun trekker seg bort og i tillegg blokkerer deg, så er det ikke noe igjen av dette forholdet. Hun føler ikke at hun trenger å forklare seg for deg. Det at hun ikke føler at hun skylder deg såpass, må være veldig sårt for deg. Sa jeg noe galt? Men hva hvis? Kanskje hun er lei av meg? Kanskje hun fjerner blokkeringen om 2 måneder? Kanskje hun ikke følte at vårt vennskap ga henne så mye? Kanskje hun vil videre i livet?

Det er mange spørsmål som du kan stille, men du får ingen svar fra en som har blokkert deg. 

Hvis du har lest noen av postene her på KG, så har du sikkert fått med deg de om utroskap. Hvor den som har blitt bedratt spør hvordan hun eller han nå skal komme seg videre? Hvorfor ble hun eller han bedratt, når de tilsynelatende hadde det så fint sammen. Ingen kan svare på slike spørsmål, andre enn den det gjelder. 

Hun blokkerte. Hun ville ikke forklare, ikke svare, ikke høre. Du kommer til å bli helt ødelagt hvis ikke du lar dette ligge. Det er en dør som ikke bare har blitt lukket, men har også blitt låst. Vær så snill og tenk på deg selv nå.

Anonymkode: 940fa...9d6

Du har rett. Og jeg vet jeg ikke kommer til å ta kontakt med henne. Aldri. Det skrev jeg i HI også. Det er en stolthet rundt det som jeg ikke kommer til å føye meg etter. Og jeg vet ikke engang om jeg vil snakke med henne igjen. Jeg trenger ikke det mer. Innerst inne vet jeg ikke om jeg vil ha det mer. 

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (9 timer siden):

hun fikk seg nok kjæreste

Jeg håper det er det som er grunnen, og at alt står bra til med dem. Ingenting hadde vært bedre, selv om hun etter alle disse årene fortsatt kunne snakket til meg om det foran å ty til blokkering.

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du har rett. Og jeg vet jeg ikke kommer til å ta kontakt med henne. Aldri. Det skrev jeg i HI også. Det er en stolthet rundt det som jeg ikke kommer til å føye meg etter. Og jeg vet ikke engang om jeg vil snakke med henne igjen. Jeg trenger ikke det mer. Innerst inne vet jeg ikke om jeg vil ha det mer. 

Anonymkode: 26010...9b1

Du falt stygt, men du må reise deg. Det gjør vondt i starten, men det kan ikke måle seg med den elendigheten du sitter med hvis du aldri er villig til å reise deg og gå videre. Reis deg opp og slutt å synes synd på deg selv. Det er synd for henne at hun ikke ville ha deg i sitt liv. Ditt liv derimot, kommer til å være like fantastisk uten henne. Du er frisk, du er ung og du er en fantastisk mann. Det er mange andre der ute som venter på å bli kjent med en som deg. De er like herlige som deg selv.

Du skal ikke være dørmatten til noen. Ikke leketøyet som de kaster fra seg når de går lei. 

I ditt liv nå er det en låst dør og tusenvis av andre, åpne dører. Ikke fokuser på den låste døren. Om det åpner seg noen gang eller om du skal prøve å bryte opp døren. 

Anonymkode: 940fa...9d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg håper det er det som er grunnen, og at alt står bra til med dem. Ingenting hadde vært bedre, selv om hun etter alle disse årene fortsatt kunne snakket til meg om det foran å ty til blokkering.

Anonymkode: 26010...9b1

hvem vet. kan være han er eller var av den sjalu typen og krevde at hun skulle blokkere og slette deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du falt stygt, men du må reise deg. Det gjør vondt i starten, men det kan ikke måle seg med den elendigheten du sitter med hvis du aldri er villig til å reise deg og gå videre. Reis deg opp og slutt å synes synd på deg selv. Det er synd for henne at hun ikke ville ha deg i sitt liv. Ditt liv derimot, kommer til å være like fantastisk uten henne. Du er frisk, du er ung og du er en fantastisk mann. Det er mange andre der ute som venter på å bli kjent med en som deg. De er like herlige som deg selv.

Du skal ikke være dørmatten til noen. Ikke leketøyet som de kaster fra seg når de går lei. 

I ditt liv nå er det en låst dør og tusenvis av andre, åpne dører. Ikke fokuser på den låste døren. Om det åpner seg noen gang eller om du skal prøve å bryte opp døren. 

Anonymkode: 940fa...9d6

Du har rett. Jeg skal ikke være noen dørmatte eller et leketøy de kaster ifra seg når de går lei. Ingen skal det. Det er bare å slutte å gi det oppmerksomhet og få satt punktumet. Jeg tenker jeg låser den låste døren på min side også.

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (7 minutter siden):

hvem vet. kan være han er eller var av den sjalu typen og krevde at hun skulle blokkere og slette deg 

Ja mulig, selv om jeg tror at hun kunne klart å få presset igjennom en melding gjennom en eller annen kanal for å avslutte det ordentlig. Kanskje hun ikke hadde det i seg, kanskje hun ikke tenkte så langt, kanskje hun ikke bryr seg... Uansett så er det et valg hun har tatt. Et valg med konsekvenser. Nå låses døren min også. Egentlig to år på overtid.

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har rett. Jeg skal ikke være noen dørmatte eller et leketøy de kaster ifra seg når de går lei. Ingen skal det. Det er bare å slutte å gi det oppmerksomhet og få satt punktumet. Jeg tenker jeg låser den låste døren på min side også.

Anonymkode: 26010...9b1

Å konspirere om at en slem og sjalu kjæreste har fått henne til å blokkere deg er helt hinsides. Hun tok et valg da hun trykket på blokkeringsknappen. Vi klarer å skrive et par ord til den som betyr noe for oss. Hun bestemte seg for å ikke gjøre det.

Hadde du vært en kvinne, så hadde flertallet forbannet denne " forferdelige  mannen" og bedt deg om å gå videre. Gå videre TS! Ikke la deg drukne i konspirasjonsteorier. Et svikt er et svikt. Det er ingenting noen kan si for å pynte på det. Medisinen mot svikt er å gå videre❤️

Anonymkode: 940fa...9d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese hva du måtte oppleve ts, selvsagt hadde du fortjent en real og ordentlig avslutning på vennskapet! ❤ Jeg personlig syns det sier sitt, når hun blokkerer deg uten en eneste forklaring. Feigt, rett og slett! 

Jeg støtter også teorien om at hun kanskje har fått seg en kjæreste. Og at det for henne er enklere å bare blokkere ut de som ikke lengre passer inn i livet, enn å forklare. 

Jeg tror du gjør klokt i å akseptere at det vennskapet dere hadde ikke kan bli det samme igjen, om hun så plutselig skulle dukke opp igjen. Hun har jo vist deg at den tilliten du hadde fortjent, den ville hun ikke gi deg. 

Sender deg en stor klem! ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å konspirere om at en slem og sjalu kjæreste har fått henne til å blokkere deg er helt hinsides. Hun tok et valg da hun trykket på blokkeringsknappen. Vi klarer å skrive et par ord til den som betyr noe for oss. Hun bestemte seg for å ikke gjøre det.

Hadde du vært en kvinne, så hadde flertallet forbannet denne " forferdelige  mannen" og bedt deg om å gå videre. Gå videre TS! Ikke la deg drukne i konspirasjonsteorier. Et svikt er et svikt. Det er ingenting noen kan si for å pynte på det. Medisinen mot svikt er å gå videre❤️

Anonymkode: 940fa...9d6

Å konspirere har jeg gjort i to år nå. Uvissheten har overraskende nok fått meg til å gjøre det. Jeg trodde ikke jeg hadde det i meg. Sannheten, uansett hva sannheten er, er mye mye mindre skadelig enn uvisshet. Hvis en kjæreste gjør det slutt fordi hun var lei av meg, at jeg ikke lenger var god nok og kanskje ikke pen nok, så er det helt greit for meg. Men hvis en kjæreste rømmer og forsvinner fra meg uten at jeg vet hvor hun er eller hva som har skjedd, så begynner man en jakt og blir plaget inn i evigheten. Jeg er nok ikke unik sånnsett, og konspirering skjer automatisk. Jeg synes også det er greit å høre andres konspireringer, for det hjelper meg å legge ALT på henne. For det er det det ser ut til. Jeg tror vi er enige om det nå, takket være konspireringer og forslag i tråden. 

Jeg skal gå videre. Jeg har kommet langt. Og takket være deg og flere av dere så har jeg kommet enda lenger. Denne tråden var mer et forsøk på avslutning enn en redyrkning. Så ikke vær redd for noe annet. Det har gått en faen i meg. Jeg er lei. Og når jeg som åpenbart er en tålmodig kar har gått lei, så har det gått langt også. Jeg snur sjeldent eller aldri da. Denne gang stemmer jeg for aldri. Jeg føler det i magen. 

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namine skrev (6 minutter siden):

Trist å lese hva du måtte oppleve ts, selvsagt hadde du fortjent en real og ordentlig avslutning på vennskapet! ❤ Jeg personlig syns det sier sitt, når hun blokkerer deg uten en eneste forklaring. Feigt, rett og slett! 

Jeg støtter også teorien om at hun kanskje har fått seg en kjæreste. Og at det for henne er enklere å bare blokkere ut de som ikke lengre passer inn i livet, enn å forklare. 

Jeg tror du gjør klokt i å akseptere at det vennskapet dere hadde ikke kan bli det samme igjen, om hun så plutselig skulle dukke opp igjen. Hun har jo vist deg at den tilliten du hadde fortjent, den ville hun ikke gi deg. 

Sender deg en stor klem! ❤

Takk Namine ❤️ Ja, det mener jeg også. Alle fortjener en ordentlig avslutning , og det var en feig måte å gjøre det på. Mulig hun tok det beste og enkleste valget for seg selv, gjerne uten å tenke på konsekvenser. Det sier litt om henne, ja. Tidenes egoist, kanskje.

Ja, det vil aldri bli det samme igjen. Det er den største faktaen i denne saken. Jeg vet det. Så det er ingen grunn til å late som noe annet mer. Tillit, ærlighet og respekt er viktige prinsipper for meg. Noe hun visste. Hun strøk på alle punkter. Så det er ikke vits mer. 

Jeg fortjener bedre. Jeg fortjener å se framover. Så jeg skal gjøre det uten å se meg tilbake. 

Så hurra for en ny start! 🏁 :) 

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å konspirere har jeg gjort i to år nå. Uvissheten har overraskende nok fått meg til å gjøre det. Jeg trodde ikke jeg hadde det i meg. Sannheten, uansett hva sannheten er, er mye mye mindre skadelig enn uvisshet. Hvis en kjæreste gjør det slutt fordi hun var lei av meg, at jeg ikke lenger var god nok og kanskje ikke pen nok, så er det helt greit for meg. Men hvis en kjæreste rømmer og forsvinner fra meg uten at jeg vet hvor hun er eller hva som har skjedd, så begynner man en jakt og blir plaget inn i evigheten. Jeg er nok ikke unik sånnsett, og konspirering skjer automatisk. Jeg synes også det er greit å høre andres konspireringer, for det hjelper meg å legge ALT på henne. For det er det det ser ut til. Jeg tror vi er enige om det nå, takket være konspireringer og forslag i tråden. 

Jeg skal gå videre. Jeg har kommet langt. Og takket være deg og flere av dere så har jeg kommet enda lenger. Denne tråden var mer et forsøk på avslutning enn en redyrkning. Så ikke vær redd for noe annet. Det har gått en faen i meg. Jeg er lei. Og når jeg som åpenbart er en tålmodig kar har gått lei, så har det gått langt også. Jeg snur sjeldent eller aldri da. Denne gang stemmer jeg for aldri. Jeg føler det i magen. 

Anonymkode: 26010...9b1

Jeg er glad for at du nå har klart å legge dette bak deg❤️ Det må en avslutning til, for å få plass til noe nytt og en ny start. Aldri kompromisser på tillit. 

Du har verden for dine føtter. Ikke nøy deg med noen smuler.

Lykke til TS! Alt blir bra❤️

Anonymkode: 940fa...9d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er glad for at du nå har klart å legge dette bak deg❤️ Det må en avslutning til, for å få plass til noe nytt og en ny start. Aldri kompromisser på tillit. 

Du har verden for dine føtter. Ikke nøy deg med noen smuler.

Lykke til TS! Alt blir bra❤️

Anonymkode: 940fa...9d6

Takk for alle svar og all tid du har brukt. ❤

Jeg har aldri vært en smulemann før nå. Jeg anser meg selv som en mentalt stødig elefant i all slags motvind, noe hun også brukte å påpeke. Det var noe av det hun likte best med meg, sa hun. Ironisk nok er det hun av alle som klarte å få meg til å bli en liten forvirret mus på smulejakt for første gang i livet. 

Jaja. En gang måtte bli den første. 😊 Og igjen, det har vært en lærerik prosess. Såpass lærerik at det kan ha forandret meg. På godt og vondt kanskje, men mest godt. Tror jeg. 

Det er på tide å ta knyttneven ut av ræva. Så da gjør jeg det! Jeg lover. 

Lykke til til deg også! 😊

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for alle svar og all tid du har brukt. ❤

Jeg har aldri vært en smulemann før nå. Jeg anser meg selv som en mentalt stødig elefant i all slags motvind, noe hun også brukte å påpeke. Det var noe av det hun likte best med meg, sa hun. Ironisk nok er det hun av alle som klarte å få meg til å bli en liten forvirret mus på smulejakt for første gang i livet. 

Jaja. En gang måtte bli den første. 😊 Og igjen, det har vært en lærerik prosess. Såpass lærerik at det kan ha forandret meg. På godt og vondt kanskje, men mest godt. Tror jeg. 

Det er på tide å ta knyttneven ut av ræva. Så da gjør jeg det! Jeg lover. 

Lykke til til deg også! 😊

Anonymkode: 26010...9b1

Du er en fantastisk mann, akkurat sånn som du er.

Finn den som får det beste ut av deg. Som får deg til å vokse til noe bedre❤️

Anonymkode: 940fa...9d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk Namine ❤️ Ja, det mener jeg også. Alle fortjener en ordentlig avslutning , og det var en feig måte å gjøre det på. Mulig hun tok det beste og enkleste valget for seg selv, gjerne uten å tenke på konsekvenser. Det sier litt om henne, ja. Tidenes egoist, kanskje.

Ja, det vil aldri bli det samme igjen. Det er den største faktaen i denne saken. Jeg vet det. Så det er ingen grunn til å late som noe annet mer. Tillit, ærlighet og respekt er viktige prinsipper for meg. Noe hun visste. Hun strøk på alle punkter. Så det er ikke vits mer. 

Jeg fortjener bedre. Jeg fortjener å se framover. Så jeg skal gjøre det uten å se meg tilbake. 

Så hurra for en ny start! 🏁 :) 

Anonymkode: 26010...9b1

Helt riktig innstilling! ❤ 

Jeg heier på deg, og jeg tror du kommer til å komme deg fin gjennom dette, virker som om du har kommet langt allerede. Du vet med deg selv at du ikke har gjort noe galt, og dersom du hadde gjort noe hun reagerte på, så hadde det i det minste vært å forvente at hun gav beskjed, ikke flyktet fra det, etter så lang tid, og så nær kontakt. Så jeg tror du fint kan lande på konklusjonen om at dette ikke handlet om deg, men om henne. 

:klem:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namine skrev (45 minutter siden):

Helt riktig innstilling! ❤ 

Jeg heier på deg, og jeg tror du kommer til å komme deg fin gjennom dette, virker som om du har kommet langt allerede. Du vet med deg selv at du ikke har gjort noe galt, og dersom du hadde gjort noe hun reagerte på, så hadde det i det minste vært å forvente at hun gav beskjed, ikke flyktet fra det, etter så lang tid, og så nær kontakt. Så jeg tror du fint kan lande på konklusjonen om at dette ikke handlet om deg, men om henne. 

:klem:

 

Ja det tok meg et par års tid å komme hit. Det har visstnok ikke vært bekmørkt hele veien, men det har preget meg mer enn det burde. Å bli sviktet av sine nærmeste er alt annet enn godt, og det hadde vel vært rart om jeg ikke reagerte. Jeg har vel også innsett at jeg har tillat denne negative spiralen selv. Jeg har sett for mye bakover og for lite framover. Og det er vel den største forskjellen fra meg selv i dette. Jeg gjør jo som regel aldri det. Jeg ser fremover, alltid. Så hvorfor dette ikke skjedde nå er rart. Alt er rart. Men så var jeg jo så utømmelig glad i henne og vennskapet vårt. 

Fuck det nå. For det handlet ikke om meg. Så nå må jeg finne meg selv igjen. Se fremover. Høsten er den fineste årstiden, etterfulgt av den fantastiske adventen og julen. Det er min tid på året. Jeg er julens barn. Ikke for å stresse andre, men julegavene har jeg allerede handlet inn, og de er jeg såpass fornøyd med å gi ifra meg at jeg gleder meg til å gi de bort. Livet er herlig. Okei, nå overdrev jeg kanskje, men livet er god nok i massevis slik det er uten henne. Kanskje bedre uten henne om jeg får tenkt meg om. Mer tid, mindre bekymring og mer meg selv. Det burde vært godt nok for alle, egentlig. Se der, dette utspant seg. Beklager 😄 

Men der er jeg nå. Og takk for at du er så god! :hug:

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opplevd noe veldig lignende.  Min beste venninne ghostet meg. Hun flyttet til en annen by og fikk et nytt nettverk og det var ikke lenger plass til meg i livet hennes, selv om hun var hjemme med jevne mellomrom . Hun holdt håpet oppe ved å en sjelden gang i blant svare og si at det hadde vært hyggelig å møtes igjen. Jeg så jo på Facebook at hun var i byen vår hundre ganger og traff andre folk,  men det skulle ikke jeg vite om  Jeg har kommet dit at døren er lukket. Hvis hun noen gang oppsøker meg fordi hun husker meg som en lojal og god venninne   trenger penger, en skulder å gråte på eller overnatting, da vil jeg ikke invitere henne inn i livet mitt igjen. Det toget har gått 

 

Kanskje din venninne har blitt truet til å bryte kontakt pga en ekstremt kontrollerende type? Kanskje hun plutselig forstår at hun ufrivillig har blitt vanvittig forelsket i deg og har ingen måter å håndtere det på og har fått panikk? Hvis hun gjenåpner blokkering, hadde jeg lest hva hun skriver. Hvis det er: hey lenge siden sist   lyst på en kaffe,  hadde jeg aldri svart. Men hvis det skyldes en sprø eller voldelig eks,  er det mer logisk at hun blokka deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (4 minutter siden):

Opplevd noe veldig lignende.  Min beste venninne ghostet meg. Hun flyttet til en annen by og fikk et nytt nettverk og det var ikke lenger plass til meg i livet hennes, selv om hun var hjemme med jevne mellomrom . Hun holdt håpet oppe ved å en sjelden gang i blant svare og si at det hadde vært hyggelig å møtes igjen. Jeg så jo på Facebook at hun var i byen vår hundre ganger og traff andre folk,  men det skulle ikke jeg vite om  Jeg har kommet dit at døren er lukket. Hvis hun noen gang oppsøker meg fordi hun husker meg som en lojal og god venninne   trenger penger, en skulder å gråte på eller overnatting, da vil jeg ikke invitere henne inn i livet mitt igjen. Det toget har gått 

 

Kanskje din venninne har blitt truet til å bryte kontakt pga en ekstremt kontrollerende type? Kanskje hun plutselig forstår at hun ufrivillig har blitt vanvittig forelsket i deg og har ingen måter å håndtere det på og har fått panikk? Hvis hun gjenåpner blokkering, hadde jeg lest hva hun skriver. Hvis det er: hey lenge siden sist   lyst på en kaffe,  hadde jeg aldri svart. Men hvis det skyldes en sprø eller voldelig eks,  er det mer logisk at hun blokka deg 

Hei Laraa, og takk for svar :) 

Kjedelig opplevelse du har hatt. Du også. Er alltid fryktelig kjedelig å bli sviktet slik av de nærmeste man har. 

Ja, det er mulig at hun har sine gode grunner for den blokkaden. Men det unnskylder henne ikke i å ikke gi en ordentlig avskjed. Jeg forventer heller ikke mye. En setning eller to for å takke for det lange og gode vennskapet og så avrunde med at hun nå må ta avstand, hadde vært helt greit. Hun trengte ikke begrunne det engang. Og hun kunne omså skrevet det på jobb og sendt det som brev i posten, med oppfordring om at jeg ikke skulle svare. Da hadde vært mulig. Umulig er det iallefall ikke, så jeg finner ingen unnskyldninger for å la være å ta kontakt om du virkelig bryr deg. 

Angående det at din venninne og min venninne skulle ta kontakt, så har denne tråden gitt meg et perspektiv: Det handler om respekt. Våre venninner respekterte oss ikke. Og respekt må man gjøre seg fortjent til. Jeg tenker at det da er viktig at jeg og du opprettholder selvrespekt. Man skal ikke finne oss i å bli tråkket på, oversett, ignorert og brukt/misbrukt på vegne av dem. Det er så usunt som du kan få det. Så jeg kommer ikke til å gi henne en ny sjanse. Uansett grunn hun måtte ha hatt. Jeg er ikke en som kan plukkes opp og velges bort og innhentes på alle andres vilkår. Det finner jeg meg ikke i. 

Hadde hun bare sendt det brevet, eller mail, eller SMS, eller ringt kort, eller digipost, eller uansett hva, så hadde ting stilt seg annerledes uansett grunn eller ikke grunn. Men slik det ble gjort gjør at en ny sjanse har blitt umuliggjort. Så sær, sta og barnslig skal jeg være i saken. For min del.

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må jeg svare på. På bakgrunn av egne erfaringer.. Det kan være ekstremt vanskelig å gjøre det slutt med en man er glad i (og kanskje ikke elsker lenger) Ord er ikke nok når det kommer til kjærlighet og sorg. Man har kanskje en historikk hvor man ikke har lært hvordan takle slike følelser. Du kan være sikker på at hun har vært veldig glad i deg. Jeg ville forsøkt å tilgi, men det er jo vondt å ikke ane hva hun har tenkt rundt dette. Hilsen en som skal prøve å gjøre det slutt med en, hvor forelsken gjorde at jeg bare så de sidene jeg ville se, og ikke takler de som jeg ikke så, som blir feil for meg - men kanskje riktig for en annen (lesson/blessing..) selv om han bare er snill med meg. Håper du kan gå videre uten bitterhet, det er sånne ting som gjerne folkelig kalles 'bagasje'

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humas skrev (1 minutt siden):

Denne må jeg svare på. På bakgrunn av egne erfaringer.. Det kan være ekstremt vanskelig å gjøre det slutt med en man er glad i (og kanskje ikke elsker lenger) Ord er ikke nok når det kommer til kjærlighet og sorg. Man har kanskje en historikk hvor man ikke har lært hvordan takle slike følelser. Du kan være sikker på at hun har vært veldig glad i deg. Jeg ville forsøkt å tilgi, men det er jo vondt å ikke ane hva hun har tenkt rundt dette. Hilsen en som skal prøve å gjøre det slutt med en, hvor forelsken gjorde at jeg bare så de sidene jeg ville se, og ikke takler de som jeg ikke så, som blir feil for meg - men kanskje riktig for en annen (lesson/blessing..) selv om han bare er snill med meg. Håper du kan gå videre uten bitterhet, det er sånne ting som gjerne folkelig kalles 'bagasje'

Så bra, og takk for svar. :) 

Jeg har helt klart forståelse for at avskjed og brudd er himla vanskelig. Man må virkelig mobilisere, og man tror gjerne at det blir en konfrontasjon utav det. Det er noe mange gruer seg til. Lenge. Det har en tendens til å bli utsatt over tid. Og ofte så er det så vanskelig at det er om å gjøre å gjøre ting på lettest mulig måte. En blokkering var kanskje det for henne. 

Men hun visste jeg var en mann av ærlighet. Og hun kunne gjort det så skånsomt hun bare ville, herav omså sende et kort brev. Jeg forventer svært lite på generelt grunnlag, men noe synes jeg at jeg kan forvente. Omså at noe ble formidlet på den mest patetiske måte, så er noe bedre enn uvisshet. Uvisshet er verst. Ingen bør unnes det. Iallefall ikke om du er glad i vedkommende.

Angående hva man føler man må formidle under et brudd så er det kun du som avgjør det. Du trenger strengt tatt ikke begrunne noe som helst hvis du ikke vil. Men det er jo en fordel om at vedkommende mottar beskjeden om bruddet, altså at du ikke bare stikker av og blokkerer alle kanaler. Beskjed om brudd er et minimumskrav, deretter styrer du informasjonen selv. Mange tyr til løgn for å forsvare avgjørelsen sin. Jeg liker ikke det, men det er fortsatt bedre enn uvisshet. 

Man skal heller ikke ha dårlig samvittighet for et brudd, uansett om det er vennskap eller forhold. Noen ganger så må det bare skje. Det er så det er. Det er bedre at det skjer tidligst mulig enn at det treneres inn i evigheten. Så at hun ville gjøre det slutt med vennskapet, og at du vil gjøre det slutt med han, er en helt fair ting å gjøre. Men gjør det da. Jeg respekterer det valget. Det er helt greit. Men ikke bare stikk av, gjem deg for meg og lat som jeg var "ingenting" for deg, eventuelt at jeg ikke eksisterte. Det er ikke greit. 

Bitterhet er tveegget. Man kan lære av det hvis man har antenner for det. Men i lengden er det ikke bra, som du sier. Jeg tror nok ikke jeg vil være bitter i evigheten akkurat, men bitterhet er en del av en sorgprosess. Bitterhet og sinne. Det går over. Det går over så snart man kommer seg ut på andre siden og aksepterer situasjonen og går videre fra den. Jeg er i den fasen nå. Og jeg kjenner at bitterheten og sinnet har roet seg allerede. 

Anonymkode: 26010...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...