Gå til innhold

Falukorv. Hva bruker man det egentlig til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan stekes i skiver til middag, eller spises som den er som pålegg. Gjerne med agurk og majones på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk veldig godt stekt i panne og spises med hvit saus, poteter, erter, gulrøtter. 

Eller pytt-i-panne med poteter og løk. Med ost, ketchup og pepper over/ev egg. 

Og på brød med enten: smør, falukorv, majones og agurk

Eller: smør, falukorv, ketchup, oregano og ost. Stekes til ostesmørbrød. 

Jeg elsket falukorv som barn og det minner meg om min bestemor for vi spiste det alltid hos henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (13 timer siden):

Den går fint å steke, koke, eller spise rå.  Akkurat som en vanlig kjøttpølse.   Det er plastskinn på den.

Du er vel ikke akkurat noe spesialist på mat ser jeg, falukorv er ikke rå,den er ferdig når du kjøper den. Hvis du velger å koke ei ferdigkokt pølse,så tror jeg ikke du får jobb som kokk hos meg.

Anonymkode: 1c4fe...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kalkunkorv på brødskiva med sennep. Nam!

Anonymkode: cb11a...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanligste bruken av falukorv er som mat, dvs den inntas oralt, som en banan, eller oppskåret. Det at den står ved siden av stikkpillene i supermarkedet er helt tilfeldig.

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er vel ikke akkurat noe spesialist på mat ser jeg, falukorv er ikke rå,den er ferdig når du kjøper den. Hvis du velger å koke ei ferdigkokt pølse,så tror jeg ikke du får jobb som kokk hos meg.

Anonymkode: 1c4fe...3d1

Hvis du driver en restaurant som serverer falukorv er jeg heller ikke interessert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Krokanrullene
Whistler skrev (På 8.10.2021 den 8.20):

Hvis du driver en restaurant som serverer falukorv er jeg heller ikke interessert.

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falukorv kan du snitte opp, fylle løkringer og tomat i skiver i annenhver snitt, ta på revet ost og steke i stekeovnen. Husk å ta av plasten først. Serveres med potetmos. Dette er en av de vanligste måtene å bruke det på her i Sverige, i tillegg til korv stroganoff.

Anonymkode: cecd3...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine liker små spyd/kanapéer av hvitost, falukorv og grønnsaker i biter. 😅 Pleier å lage til matpakkene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...