Gå til innhold

Jeg har spist 6 snickers is daglig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg så dårlig! Jeg har spist en hel snickers is pakke daglig i 1 uke nå. På lørdagen spiste jeg hele 9 snickers is. Jeg er blitt helt avhengig og dette er skikkelig forferdelig. Jeg er jente 163cm og veier 65 kg, men om jeg fortsetter slik jeg gjør kommer jeg til å bli skikkelig overvektig??? NOEN MÅ STOPPE MEG, JEG ER NESTEN PÅ VEI TIL BUTIKKEN FOR Å KJØPE ENDA EN PAKKE, KANSKJE 2 TIL OG MED!!!!

Anonymkode: 2270b...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare sørg for å trene 2-3 timer ekstra så går det nok fint. Snickersis er veldig godt! 

Anonymkode: fbdf0...606

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å slutte er å ikke kjøpe den pakken hver dag. Belønn det med å kun kjøpe det på lørdager f.eks. 

Anonymkode: 8530f...81c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende Snickers-iskremene til meg. :arwen:

Jeg kan også spise en 6-pakning på en dag. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal kjøre samme løp ut søndagen. Da får du forberedt deg for fullstendig stopp etter dette. 🙂

Jeg har aldri smakt snickersis tror jeg. Da vet jeg at jeg ikke skal teste ut det....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare sørg for å trene 2-3 timer ekstra så går det nok fint. Snickersis er veldig godt! 

2 timers moderat trening tilsvarer kanskje 1 Snickers is ☺️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 Snickers is om dagen utgjør 1074 kalorier. Da har du dekket ca halvparten av kaloribehovet ditt og det er jo en del. Klarer du ikke å holde deg til en hver dag? Eller vente til lørdag? Prøv å bytte det ut med noe sunt å få hekta på. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (3 minutter siden):

2 timers moderat trening tilsvarer kanskje 1 Snickers is ☺️

Nå burde jeg nok presisert at jeg mente intensiv trening. Det er jo heller ikke meningen at TS skal havne i null vedr. inntak av snickersis ved hjelp av trening. Særlig siden den nevnte treningen skal være ekstra i tillegg til det TS ellers trener, også kan man kanskje anta at TS ved å spise snickersis ikke spiser så mye av noe hun ellers ville spist i løpet av dagen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det eneste du kan gjøre er å begrense hvor mye du har i hus. Hvis du ikke har det tilgjengelig så kan du heller ikke spise det.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en 6 pakning med is er det cirka 1113 kalorier til sammen. Da spørs det hvor mye du spiser ellers om dagen om du går opp i vekt og om du er i moderat aktivitet. Det er mer innholdet, fettet og mye sukkeret, samt de andre stoffene som bør bekymre hvis du spiser det hver dag. 

Endret av Knoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke bak pakken hvor mange kalorier det er i en is, x 6= daglig inntak. Nytter ikke å gå seg en ekstra tur i skogen da, det blir en dråpe i havet. Men dropper du frokost og lunsj, så blir kanskje ikke daglig inntak av kalorier mer enn det du vanligvis ville ha spist. Bare at maten er mer usunn. 

Anonymkode: 8530f...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke prøve å kutte ned på hvor mye du spiser hver dag? Spis nok mat, og prøv å spis sunt. Så kan du ta en snickers is til dessert hvis du craver det, men ikke mer enn det, for du blir jo bare dårlig tilslutt uansett. Så venter du til neste dag før du kan spise en igjen. Du kan i hvert fall begynne der

Anonymkode: 4a35a...701

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (5 minutter siden):

6 Snickers is om dagen utgjør 1074 kalorier. Da har du dekket ca halvparten av kaloribehovet ditt og det er jo en del. Klarer du ikke å holde deg til en hver dag? Eller vente til lørdag? Prøv å bytte det ut med noe sunt å få hekta på. 

(Ikke TS, men jeg kan også fint spise en 6-pakk om dagen. Sikkert to 6-pakker også ... Jeg har ikke tillat meg selv å kjøpe en pakke på flere år, for jeg vet hvordan det går :rodme:)

Det der hjalp ikke i det hele tatt. Nå tenker jeg at jeg kan fint spise en pakke snickersis til litt sein frokost, så er jeg mett til middag og har 600 kalorier å bruke på den. Høres uproblematisk ut. 

Hadde sett for meg at det var sånn 3000 kalorier i en pakke, føles sånn etter å ha slukt den. 

Anonymkode: 8a099...220

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er avhengig og det er ikke sunt for deg. Du klarer nok ikke å begrense deg til en så anbefaler deg å bare slutte. Hadde en lengre periode hvor jeg spiste en Royal is til dagen i sommer. Innså at det plutselig var en vane og at jeg egentlig aldri i ble helt tilfreds med en heller. Og bestemte meg for å ikke kjøpe hver dag. Sluttet mens leken var god.

Anonymkode: f000d...9e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

(Ikke TS, men jeg kan også fint spise en 6-pakk om dagen. Sikkert to 6-pakker også ... Jeg har ikke tillat meg selv å kjøpe en pakke på flere år, for jeg vet hvordan det går :rodme:)

Det der hjalp ikke i det hele tatt. Nå tenker jeg at jeg kan fint spise en pakke snickersis til litt sein frokost, så er jeg mett til middag og har 600 kalorier å bruke på den. Høres uproblematisk ut. 

Hadde sett for meg at det var sånn 3000 kalorier i en pakke, føles sånn etter å ha slukt den. 

Anonymkode: 8a099...220

Men det går ikke an å holde på sånn i lengden. Det er jo ikke bare kaloriene som teller, for det er ikke noe bra for kroppen, og du trenger nok skikkelig mat også.

Anonymkode: 4a35a...701

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2200 kalorier i 6 Snickers is på en dag.
ca 7000 kcal i overskudd trenger man for å gå opp 1 kg. På 4 dager vil du gått opp 1 kg. På en uke 2. Du er 2 kg fra å være overvektig, siden bmi'en din allerede er 24,5 med målene du oppgir. Spiser du disse i tillegg til et normalt kosthold? Hva med å øke antall proteiner i kosten din, det er merkbart hjelpsomt for å kvittes med sukkersug. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på butikken med handleliste og ikke kjøp noe som ikke er på lista.

Kjøp is enkeltvis hvis du ikke klarer å la være å spise de.

Uansett vekt/kalorier så er det ikke bra for noen å spise så mye is daglig, men det vet du nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2021 den 21.34):

Føler meg så dårlig! Jeg har spist en hel snickers is pakke daglig i 1 uke nå. På lørdagen spiste jeg hele 9 snickers is. Jeg er blitt helt avhengig og dette er skikkelig forferdelig. Jeg er jente 163cm og veier 65 kg, men om jeg fortsetter slik jeg gjør kommer jeg til å bli skikkelig overvektig??? NOEN MÅ STOPPE MEG, JEG ER NESTEN PÅ VEI TIL BUTIKKEN FOR Å KJØPE ENDA EN PAKKE, KANSKJE 2 TIL OG MED!!!!

Anonymkode: 2270b...078

det er jo et ganske enkelt regnestykke. En pakke med seks snickers-is gir deg drøyt 1000 kalorier. Hvis disse 1000 kaloriene per dag  kommer i tillegg til det vanlige kostholdet ditt, så vil du legge på deg 1 kg per uke.

Fortsetter du sånn kommer du til å veie 10-12 kilo mer enn nå allerede til jul, og innen neste sommer veier du 100 kilo. Med din høyde vil du få BMI som overvektig når du bikker 67 kilo om to uker, og du vil gå over fra overvekt til fedme når du veier 80 kilo.  Det er 3 måneder til med den vanen du beskriver.

Hvis isene erstatter andre måltider vil bildet se annerledes ut, men det sier ikke HI noe om.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer gikk jeg opp 8,5kg(!!!), jeg spiste en stor sjokoladeplate til dagen og av og til et par kronesis eller annet godis i tillegg. I lang tid merket jeg ingen økning på vekt eller kropp, men så våknet jeg en dag og plutselig så jeg endringene - føltes som om det endret seg mye over natten. Fikk et par strekkmerker på puppene til og med... 

Nå, to måneder senere, sliter jeg fremdeles med å komme ned i vekt dit jeg var. Jeg var 60kg, endte med 68,5 og er nå 65,2. Savner sjokolade, men jeg sliter med å begrense meg 😭

Anonymkode: 5fb87...f80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...