Gå til innhold

«Drammenserne må tåle bønnerop 2 minutter i uka»


spenol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

amourerah skrev (1 time siden):

Selvom de er "rike" så okkuperer de store steder I spania. Mange  eldre og unge nordmenn  som bor I spania, er Heller ikke "rike" mange av de er uføretygdet og bosetter seg der.  Veldig mange spanjoler irriterer seg over nordmenn og norske turister som kommer og okkuperer  landet dems.

Her I norge fks, mange nordmenn irriterer seg over invandrere. Pakistanere Kom til norge for arbeid og har betalt masse skatt og mange av de har meget gode jobber likevel irriterer mange nordmenn seg over de.

Det er en betydelig forskjell ved at selv de uføretrygdede drar med seg penger fra den norske stat som brukes i Spania. Det skal godt gjøres å finne en nordmann som representerer et netto tap for den spanske staten. Det må i så fall nesten være nordmenn som sitter i fengsel for fyllekjøring eller noe sånt. Hvis du tror det er sånn at veldig mange spanjoler irriterer seg over nordmenn og norske turister i Spania, og oppfatter nordmenn som okkupanter av landet deres, så er du feilinformert. Det inntrykket har du neppe fått gjennom samtaler med spanjoler. Selv om det er et problem at spanjoler mange steder blir presset bort fra deler av boligmarkedet av velstående tilflyttere fra nordligere deler av Europa, er spanjoler flest veldig klar over hvor viktige vi guiris er for Spanias økonomi. Skandinaver har godt rykte blant spanjoler. Det er ikke skandinaver som skaper mest fyll og spetakkel der nede. Det er det britene som har ord på seg for å gjøre. I Andalucia er det et problem med ikke-spanske kriminelle som står for mye av narkotrafikken og drapene. Det er det ikke nordmenn som står for.

Et irritasjonsmoment med pakistanere i Norge har vært at de isolerer seg og har sterk hang til endogami. Selv i tredje generasjon gifter de seg stort sett med hverandre. En god del av nordmennene i Spania isolerer seg også, men så er da også veldig mange av dem gamle. Generelt sett er nordmenn og spanjoler langt åpnere for hverandre enn hva pakistanere og nordmenn er overfor hverandre. Terskelen mellom nordmenn og spanjoler står gjerne på språket. Spanjoler flest snakker ikke engelsk. Da må nordmenn lære seg spansk...og det er det en god del nordmenn som gjør.

Endret av Klossmajor
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Klossmajor said:

Hvis du tror det er sånn at veldig mange spanjoler irriterer seg over nordmenn og norske turister i Spania, og oppfatter nordmenn som okkupanter av landet deres, så er du feilinformert. 

Så rart da jeg har familie I spania🙃😉 

Og jo mange spanjoler irriterer seg over både nordmenn og andre turister og "invandrere" som kommer og okkuperer mange steder av landet dems.

43 minutter siden, Klossmajor said:

Det er en betydelig forskjell ved at selv de uføretrygdede drar med seg penger fra den norske stat som brukes i Spania.

Veldig veldig mange uføretygde flytter til spania og andre varme strøk jo. 

 

43 minutter siden, Klossmajor said:

Det skal godt gjøres å finne en nordmann som representerer et netto tap for den spanske staten. Det må i så fall nesten være nordmenn som sitter i fengsel for fyllekjøring eller noe sånt.

Jeg tror du ikke leser det jeg skriver. Jeg har ikke skrivd noen ting ang det. 

 

43 minutter siden, Klossmajor said:

Skandinaver har godt rykte blant spanjoler.

Ja det kan hende men det er også mange spanjoler som mener noe annet.

 

43 minutter siden, Klossmajor said:

Det er ikke skandinaver som skaper mest fyll og spetakkel der nede.

Men de skaper likevel mye fyll og spetakkel der de og.

 

43 minutter siden, Klossmajor said:

Selv om det er et problem at spanjoler mange steder blir presset bort fra deler av boligmarkedet av velstående tilflyttere fra nordligere deler av Europa

Og dette er et problem for spanjoler at invandrere tar over landet dems. Mange må sove på gata Fordi "invandrere" tar over landet dems.

 

43 minutter siden, Klossmajor said:

Et irritasjonsmoment med pakistanere i Norge har vært at de isolerer seg og har sterk hang til endogami. Selv i tredje generasjon gifter de seg stort sett med hverandre.

Ja hva så det gjør nordmenn og🤷🏼‍♀️

 

43 minutter siden, Klossmajor said:

En god del av nordmennene i Spania isolerer seg også,

Ja det kan jeg skrive under på. Nordmenn er en av de mest reserverte folkegruppene. 

 

43 minutter siden, Klossmajor said:

Generelt sett er nordmenn og spanjoler langt åpnere for hverandre enn hva pakistanere og nordmenn er overfor hverandre

Det kan hende, men det er jo Fordi at mange nordmenn ofte ikke liker pakistanere og har fordommer mot de. Nordmenn er ikke særlig åpne av seg verken Til spanjoler eller andre. Nordmenn er mer reserverte.

 

43 minutter siden, Klossmajor said:

Spanjoler flest snakker ikke engelsk

Det vet jeg. Men nå har de startet og praktisere mer engelsk I hvertfall på skolene.

 

43 minutter siden, Klossmajor said:

Da må nordmenn lære seg spansk...og det er det en god del nordmenn som gjør.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du prøver og belære meg om spania jeg har familie i spania så jeg vet ganske mye om spania. 

Dette var Heller ikke noe jeg skreiv om så rart at du kommer med en kommentar om noe jeg ikke har skrivd om. Det blir bare total avsporing. Jeg sa bare at veldig mange pakistanere her I norge blir snakket mye nedsettende om selvom mange av de har vært hardt arbeidende og jobbet og hjelper til, likevel blir de sett på som "okkupanter" av mange nordmenn. Selvom de bidrar mye. Samme med nordmenn og andre fra skandinavia I spania, selvom noen av de bidrar så blir de ofte sett på som okkupanter og en bry for landet dems og det skjønner jeg godt. Det er mange steder I spania som en nærmest kan kalle norsk og det er trist. Uansett så blir denne diskusjonen avsporing så da trekker jeg meg ut av denne diskusjonen da den er irrelevant. Denne tråden handler om bønnrop.

Endret av amourerah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urwa skrev (3 timer siden):

Ja det er som de norske bydelene i Spania. 

Kan du nevne noen bydeler i Spania som nordmenn har tatt over?.

Jeg har aldri hørt om noen "bydeler" som er tatt over av nordmenn på samme måten som når muslimer og innvandrere fra MENA land tar over områder, det er selvfølgelig ikke bra når innvandrere kommer i flertall sånn at de begynner å leve etter egne kulturelle og religiøse regler.

Det gjelder for innvandrere i Norge og utvandrede nordmenn. 

amourerah skrev (46 minutter siden):

Så rart da jeg har familie I spania🙃😉 

Og jo mange spanjoler irriterer seg over både nordmenn og andre turister og "invandrere" som kommer og okkuperer mange steder av landet dems.

Veldig veldig mange uføretygde flytter til spania og andre varme strøk jo. 

 

Jeg tror du ikke leser det jeg skriver. Jeg har ikke skrivd noen ting ang det. 

 

Ja det kan hende men det er også mange spanjoler som mener noe annet.

 

Men de skaper likevel mye fyll og spetakkel der de og.

 

Og dette er et problem for spanjoler at invandrere tar over landet dems. Mange må sove på gata Fordi "invandrere" tar over landet dems.

 

Ja hva så det gjør nordmenn og🤷🏼‍♀️

 

Ja det kan jeg skrive under på. Nordmenn er en av de mest reserverte folkegruppene. 

 

Det kan hende, men det er jo Fordi at mange nordmenn ofte ikke liker pakistanere og har fordommer mot de. Nordmenn er ikke særlig åpne av seg verken Til spanjoler eller andre. Nordmenn er mer reserverte.

 

Det vet jeg. Men nå har de startet og praktisere mer engelsk I hvertfall på skolene.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du prøver og belære meg om spania jeg har familie i spania så jeg vet ganske mye om spania. 

Dette var Heller ikke noe jeg skreiv om så rart at du kommer med en kommentar om noe jeg ikke har skrivd om. Det blir bare total avsporing. Jeg sa bare at veldig mange pakistanere her I norge blir snakket mye nedsettende om selvom mange av de har vært hardt arbeidende og jobbet og hjelper til, likevel blir de sett på som "okkupanter" av mange nordmenn. Selvom de bidrar mye. Samme med nordmenn og andre fra skandinavia I spania, selvom noen av de bidrar så blir de ofte sett på som okkupanter og en bry for landet dems og det skjønner jeg godt. Det er mange steder I spania som en nærmest kan kalle norsk og det er trist. Uansett så blir denne diskusjonen avsporing så da trekker jeg meg ut av denne diskusjonen da den er irrelevant. Denne tråden handler om bønnrop.

Forskjellen på innvandrere som kommer til Norge og nordmenn som har flyttet til Spania er at nordmenn ikke blir en byrde for det spanske velferdssystemet, de fleste nordmenn kommer med egen penger og tilfører dermed midler til den spanske økonomien.

Jeg bor selv i Spania og har fått hørt flere ganger at "lokalbefolkningen" er sjeleglad for at det bor nordmenn her som har penger å bruke, spesielt nå under koronakrisen og den økonomiske krisen som har rammet Spania.

Derimot så er det helt andre meninger når det gjelder migranter fra Afrika, Marokko og Midt-Østen. Enkelt og greit så er det bare problemer med disse, det koster landet så mye penger at det går utover landets egne innbyggere som virkelig trenger hjelp. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/6/2021 at 5:05 PM, Bag said:

2 minutter på dagtid i uka er ikke mye å klage på. Det bør man tåle.

Dette er lillefingeren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Charlie Amberson said:

Dette er lillefingeren.

Vi kan ikke nekte folk små rettigheter av redsel for at de senere vil kreve mye mer. Grensen må være der vi vil ha grensen og ikke ved en tiendel av rettighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan egentlig ikke sammenligne flyktninger fra krigsherjede land som bosetter seg i Europa og mennesker som frivillig flytter til andre land. Sistnevnte vil jo ha større interesse av kulturen i landet, mens flyktninger gjerne ønsker å bo i eget land med egen kultur. Men av ulike årsaker er dette ikke mulig for dem.

Uførepensjonister og alderspensjonister som bor i Spania vil jo være en egen gruppe igjen. De er som regel medlem av norsk folketrygd, har med seg penger og blir dermed ikke en belastning for Spania. Men til gjengjeld er de mer som turister året rundt. 
 

//avsporing

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag skrev (3 timer siden):

Vi kan ikke nekte folk små rettigheter av redsel for at de senere vil kreve mye mer. Grensen må være der vi vil ha grensen og ikke ved en tiendel av rettighetene.

Dette er naivt. Slike grupperinger vil hele tiden strekke grensen litt til, og litt til.

Alt skal være islamo eller islamovennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amourerah skrev (15 timer siden):

Jeg syns det burde være lov på fredager, siden  det er lov med kirkeklokker på søndager.

Om det ikke er lov med det, så burde det ikke være lov med kirkeklokker heller.

Norge er ikke et kristent land lenger, og norge har religionsfrihet og en diskriminasjonslov. Diskriminasjonsloven blir brutt når det er lov med kirkeklokker, men ikke bønnrop.

Likt skal være likt.

Vi har en 1000-år gammel kristen tradisjon her i landet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rips & vaniljesaus skrev (2 minutter siden):

Vi har en 1000-år gammel kristen tradisjon her i landet.

Dette.

Og, litt fint musikalsk klokkespill er noe helt annet enn en fyr med ropert som gauler og skriker i vei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, rips & vaniljesaus said:

Vi har en 1000-år gammel kristen tradisjon her i landet.

Uansett så er ikke norge et kristent land lenger så det er ingen grunn til at kirkeklokker skal ringe Heller.  Muslimer har app som kaller inn til bønn. Hvorfor kan ikke kristene gjøre det samme og? Hvorfor skal det bare gjelde muslimer? Det er diskriminerende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

amourerah skrev (1 minutt siden):

Uansett så er ikke norge et kristent land lenger så det er ingen grunn til at kirkeklokker skal ringe Heller.  Muslimer har app som kaller inn til bønn. Hvorfor kan ikke kristene gjøre det samme og? Hvorfor skal det bare gjelde muslimer? Det er diskriminerende. 

Norge ikke et kristent land? Hvor får du dette fra???

Endret av Entern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Entern said:

Norge ikke et kristent land? Hvor får du dette fra???

https://www.rbnett.no/meninger/leserinnlegg/2017/03/22/Nei-Norge-er-ikke-et-kristent-land-14488588.ece

 

https://www.utdanningsnytt.no/norge-er-ikke-et-kristent-land/149376

 

Formell avvikling av statskirkeordningen

Fra og med 21. mai 2012 er ikke lenger den evangelisk-lutherske religionen statens offentlige religion i Norge, og Norges konge er ikke lenger kirkens overhode

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amourerah skrev (3 minutter siden):

https://www.rbnett.no/meninger/leserinnlegg/2017/03/22/Nei-Norge-er-ikke-et-kristent-land-14488588.ece

 

https://www.utdanningsnytt.no/norge-er-ikke-et-kristent-land/149376

 

Formell avvikling av statskirkeordningen

Fra og med 21. mai 2012 er ikke lenger den evangelisk-lutherske religionen statens offentlige religion i Norge, og Norges konge er ikke lenger kirkens overhode

At vi ikke lenger har statskirke, betyr IKKE at vi ikke er et kristent land.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klossmajor skrev (13 timer siden):

Det er en betydelig forskjell ved at selv de uføretrygdede drar med seg penger fra den norske stat som brukes i Spania. Det skal godt gjøres å finne en nordmann som representerer et netto tap for den spanske staten. Det må i så fall nesten være nordmenn som sitter i fengsel for fyllekjøring eller noe sånt. Hvis du tror det er sånn at veldig mange spanjoler irriterer seg over nordmenn og norske turister i Spania, og oppfatter nordmenn som okkupanter av landet deres, så er du feilinformert. Det inntrykket har du neppe fått gjennom samtaler med spanjoler. Selv om det er et problem at spanjoler mange steder blir presset bort fra deler av boligmarkedet av velstående tilflyttere fra nordligere deler av Europa, er spanjoler flest veldig klar over hvor viktige vi guiris er for Spanias økonomi. Skandinaver har godt rykte blant spanjoler. Det er ikke skandinaver som skaper mest fyll og spetakkel der nede. Det er det britene som har ord på seg for å gjøre. I Andalucia er det et problem med ikke-spanske kriminelle som står for mye av narkotrafikken og drapene. Det er det ikke nordmenn som står for.

Et irritasjonsmoment med pakistanere i Norge har vært at de isolerer seg og har sterk hang til endogami. Selv i tredje generasjon gifter de seg stort sett med hverandre. En god del av nordmennene i Spania isolerer seg også, men så er da også veldig mange av dem gamle. Generelt sett er nordmenn og spanjoler langt åpnere for hverandre enn hva pakistanere og nordmenn er overfor hverandre. Terskelen mellom nordmenn og spanjoler står gjerne på språket. Spanjoler flest snakker ikke engelsk. Da må nordmenn lære seg spansk...og det er det en god del nordmenn som gjør.

Godt sagt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Entern said:

At vi ikke lenger har statskirke, betyr IKKE at vi ikke er et kristent land.

Norge er ikke et kristent land. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusleppe skrev (12 timer siden):

Men hva hadde de sagt om en kristen kirke ville ha kristen bønn på høytalere i ett muslimsk land?

De kristne i den situasjonen ville nok fått korte, men spennende liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...