Gå til innhold

«Drammenserne må tåle bønnerop 2 minutter i uka»


spenol

Anbefalte innlegg

https://www.dt.no/drammenserne-ma-tale-bonnerop-i-to-minutter/s/5-57-1761183

 

Da denne moskeen ble bygget i sin tid var det med lovnad om at bønnerop fra minareten ikke skulle være et tema.

Den gang ei. Nå skal de sende inn søknad om bønnerop før fredagsbønnen i moskeen som ligger i bydelen Fjell. 

Hva skjer om de får innvilget dette ene bønneropet? De ber jo 5 ganger daglig…

Det er mange moskeer i Norge som sikkert vil følge etter, hvis ikke blir det jo urettferdig.

Drammen er en by med mange innvandrere. Mange innvandrerfamilier som lever i fattigdom. Vi har svært mange barn i Drammen som lever i fattigdom. Mange muslimske guttebarn som blir sendt på koranskole rett etter skoletid.

Er dette et godt tiltak med tanke på integrering og utjevning av sosiale ulikheter?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor lar du deg provosere av at muslimske nordmenn sender legitime søknader til stat og kommune? Er det et godt tiltak med tanke på integrering og utjevning av sosiale ulikheter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting å støye på den måten. De bør ikke innvilge mer støy, om noe burde de hersens kirkeklokkene som vekker meg hver søndag gjøres ulovlig.

Religiøs roping, bjelling og annet mas burde være ulovlig. Det er faktisk det lydene er om det er bønnerop eller kirkeklokker: støy.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Burde nektes. Samme med festbråk. Burde komme en ny støylov, som forbyr begge deler. Moskeene kan ha de menneskeundertrykkende bønnene sine for seg selv, innenfor fire vegger. Trenger ikke forurense luften for oss andre, med bønnerop til en gud som ikke finnes.

Klarer meg godt uten kirkeklokker på søndager også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Burde forby synging og heiarop på forballkamper i samme slengen.
17. Mai-tog? Fysj! 

Hadde ikke vært lei meg for det heller :ler:

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alterego666 skrev (6 minutter siden):

Burde forby synging og heiarop på forballkamper i samme slengen.
17. Mai-tog? Fysj! 

Du tenker det ikke er noen forskjell på støy under spesielle anledninger, og det som skjer i hverdagen? Muslimene har første bønnen kl 05. Hver dag.

Men nå er det vel 90 % muslimer på Fjell uansett 🤪

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et tema her på forumet for mange år siden dette med moskeer og bønnerop i Norge. Da skrev jeg at det kommer garantert krav om bønnerop fra moskeene der hvor det ikke er bønnerop nå. Da ble jeg kalt det ene og det andre og spyttet på av de lidenskapelige norske forsvarerne av moskeer og muslimenes rett å utøve sin religion som de ønsker, men her står vi nå hvor søknaden er et faktum. I told you so? 

 

Bønnerop venner man seg raskt til sier hun fra Høyre i artikkelen. Ja, man venner seg til det plagsomt støy, men må man venne seg til det?

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Det var et tema her på forumet for mange år siden dette med moskeer og bønnerop i Norge. Da skrev jeg at det kommer garantert krav om bønnerop fra moskeene der hvor det ikke er bønnerop nå. Da ble jeg kalt det ene og det andre og spyttet på av de lidenskapelige norske forsvarerne av moskeer og muslimenes rett å utøve sin religion som de ønsker, men her står vi nå hvor søknaden er et faktum. I told you so? 

 

Bønnerop venner man seg raskt til sier hun fra Høyre i artikkelen. Ja, man venner seg til det plagsomt støy, men må man venne seg til det?

Man venner seg til plagsom støy når det er politisk korrekt. Biler støyer, men det er ikke politisk korrekt å like biler, og de skal vekk 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag skrev (2 timer siden):

2 minutter på dagtid i uka er ikke mye å klage på. Det bør man tåle.

Du tror vel ikke at det slutter der?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salibali skrev (3 minutter siden):

Hvem bryr seg.

Tja, de som bor i nærheten av en moské og blir plaget av støyen? :klo: 

Hva med de som jobber på natt og behøver å sove på dag/kveldstid før jobb? 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har nå klart å lage mer støy i kommentarfeltet enn de stakkar 2 minuttene i uka...

Med fare for å ha regnet feil har Drammens beboere tilgjengelig hele 5038 av ukens 5040 minutter å sove på. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

appelsinjuice skrev (31 minutter siden):

Tja, de som bor i nærheten av en moské og blir plaget av støyen? :klo: 

Hva med de som jobber på natt og behøver å sove på dag/kveldstid før jobb? 

Jeg jobber på natt og bor rett ved en barneskole og en kirke.  Skoleklokka ringer hver time, og kirkeklokkene slår hver søndag. Det går helt fint. Man kan bare lukke vinduet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for avsporinger, innlegg med diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold, innlegg som svarer på dette og brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod. 

Endret av Lomvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salibali skrev (10 minutter siden):

Jeg jobber på natt og bor rett ved en barneskole og en kirke.  Skoleklokka ringer hver time, og kirkeklokkene slår hver søndag. Det går helt fint. Man kan bare lukke vinduet. 

Da regner jeg både med at du har ekstremt støyisolerende vinduer, samt at både skolen og kirken nok var der før du bosatte deg der? 

Lawyam skrev (34 minutter siden):

Dere har nå klart å lage mer støy i kommentarfeltet enn de stakkar 2 minuttene i uka...

Med fare for å ha regnet feil har Drammens beboere tilgjengelig hele 5038 av ukens 5040 minutter å sove på. 

Kan man sove på jobb? :klo: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at det nevnes religionsfrihet og at dette vil vise det i praksis.

Sitat "Det  en del av religionsfrihet, og når muslimer får lov til å bruke bønner, så vil de tenke at dette er et land som tar religionsfriheten deres på alvor.

De har allerede religionsfrihet. De får blandt annet statsstøtte som trossamfunn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som bekymrer meg at den lille % med etnisk norske som bor på Fjell, blir enda mindre.

Det ER ikke heldig at man får bydeler med skyhøy prosentandel innvandrere.

Jeg personlig hadde aldri bosatt meg i nærheten av et sted de bruker bønnerop på denne måten. Greit når jeg er på ferie, men ikke i egen hage..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...