AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Del Skrevet 5. oktober 2021 Hei! For nesten 20 år siden smakte jeg sushi, og var ikke videre imponert. Husker ikke helt hva, men var litt forskjellig plukket ut av en person som var veldig glad i dette. Noe var sånn greit nok (bl.a noe med laks), andre ting var vondt. Men ingenting fristet til gjentakelse. 20 år er ganske lenge, og plutselig slo det meg at det kan jo være at jeg hadde likt det i dag? Andre ting som jeg spiser nå, som jeg ikke likte i ungdommen. Jeg har ikke et stort behov for å like sushi, men hadde jo vært morsomt å prøvd. Hva vil du anbefale meg å prøve? (Trenger du å vite noe om hva jeg liker, så spør - for jeg aner ikke hva som er relevant) Setter pris på alle tips 🥰 Anonymkode: 18d92...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Del Skrevet 5. oktober 2021 hold deg til rå laks i starten er mitt tips. De har mye fritert som er godt (tempura) noen biter med rå laks, resten tempura pleier å funke greit for nybegynnere Anonymkode: e25a7...a2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Del Skrevet 5. oktober 2021 Tempura maki med scampi. Liker du ikke det må du faktisk legges inn. Anonymkode: 67aea...95b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg vil heller anbefale å gå for friterte greier med saus og sånn. Tempura maki, med litt div, enten noe fritert eller flambert. Jeg måtte begynne der, og det smakte himmelsk, mens vanlig rå kjedelig sushi smakte drit. Nå liker jeg vanlig rå kjedelig sushi veldig godt, må bare venne seg til det. De fleste nybegynnere liker best flambert/fritert sushi. Søk opp sushiresturanter, mange har bilder av sushien på menyen. Se da etter de tingene du vil tro du liker (feks sterkt/ikke sterkt/ flambert/ laks/ scampi) osv. det kan være tii hjelp Anonymkode: 048ef...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #5 Del Skrevet 5. oktober 2021 Tusen takk for tips! Det var lurt, skal jammen prøve. Ser at de fleste «retter» inneholder ca 8 biter, og koster sånn 120-150. Hvor mett blir en av det? Er det beregnet til lunsj eller middag liksom? Anonymkode: 18d92...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg er heller ikke så glad i sushi, men skulle ønske jeg var det. Men den biten med rå fisk som jeg har likt veldig godt, er sånn rull med rå laks, kremost, agurk og koriander, den er veldig god😊 Men nå elsker jeg koriander da, og syns den gir mye smak. Er også glad i røykalaks og kremost på skiva, og føler dette kan minne litt om det, selv om sushilaksen selvfølgelig ikke er røkt😄 Anonymkode: 9157e...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillEve Skrevet 5. oktober 2021 #7 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tempura maki med scampi. Liker du ikke det må du faktisk legges inn. Anonymkode: 67aea...95b Signerer at denne er god å starte med! Jeg måtte venne meg til maki før jeg gikk over på nigiri (ris med fiskebit oppå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg spiser lite, og blir mett på 8 biter, mens venninne mine spiser 12-16, og samboer 16-20, så det gjenspeiler egentlig litt av hvor «storeter» du er. Anonymkode: 048ef...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #9 Del Skrevet 5. oktober 2021 Kjøp fra et bra sted. Kjenner fascinerende mange som har kjøpt sushi i kjøledisken på Kiwi og tror det er grunnlag for at de "ikke liker sushi." Anonymkode: 34f73...79a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #10 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jaa signerer denne!!! Ikke kjøp på butikk. Nå synes jeg det er semi ok, men kun til nøds da de ikke selger noe bra sushi her i området. Sushi spiser man på resturant Anonymkode: 048ef...d54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 5. oktober 2021 #11 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg ville spurt noen jeg kjente, både å anbefale sted og hva man burde velge. Idag spiser jo veldig mange sushi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #12 Del Skrevet 5. oktober 2021 Start med maki tempura, og maki med laks. Jeg blir god og mett på 12 biter til middag:) Anonymkode: 5c463...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #13 Del Skrevet 5. oktober 2021 Velg tempura. Anonymkode: 0246b...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 5. oktober 2021 #14 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg blir god og mett på 12 biter, men de mennene jeg kjenner som spiser sushi trenger litt mer enn det stort sett. 16 kanskje. I tilfelle du er mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #15 Del Skrevet 5. oktober 2021 Når vennene mine spør om tips om å like sushi bruker jeg å si velg laks nigiri (det elsker feks barn) og enkel maki (enten tempura med avokado, eller laks, avokado/mango med philadelphia). De bruker å like det! Evt. Prøv å gå på en restaurant med sushibuffet for å smake på mye forskjellig. Anonymkode: 1bdfd...a37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #16 Del Skrevet 5. oktober 2021 Kjøp fra restaurant der de kan å lage sushi. Jeg likte heller ikke sushi før det åpnet ny sushirestaurant i byen min. Jeg liker godt en med avokado inni og er ikke glad i tunfisk. Anonymkode: 82d6a...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. oktober 2021 #17 Del Skrevet 5. oktober 2021 Det kan være lurt med en tur på en anbefalt sushirestaurant først, si at du føler deg usikker og be om en anbefaling. Det gjorde jeg, og angrer ikke på det. Får du en dårlig opplevelse på et mindre seriøst sted, så frister det jo ikke til gjentakelse. Jeg husker opplevelsen rent og friskt, at det så forseggjort og kjempelekkert ut. Det var dyrt, men helt fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #18 Del Skrevet 5. oktober 2021 Men hvor bor du? Kan jo anbefale noe for en nybegynner hvis jeg vet hvilke resturanter du bor rundt Anonymkode: 048ef...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #19 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tusen takk for tips! Det var lurt, skal jammen prøve. Ser at de fleste «retter» inneholder ca 8 biter, og koster sånn 120-150. Hvor mett blir en av det? Er det beregnet til lunsj eller middag liksom? Anonymkode: 18d92...a30 Det kommer helt ann på. Er jeg bare litt sulten/fysen eller vil ha en liten lunsj, holder det med en rull eller et lite mix brett under 12 biter. Vil jeg ha fullverdig middag/måltid, så kjøper jeg to ruller eller et mix brett med inntil 20 biter ca. Anonymkode: 1bdfd...a37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillapb Skrevet 6. oktober 2021 #20 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 21.31): Tusen takk for tips! Det var lurt, skal jammen prøve. Ser at de fleste «retter» inneholder ca 8 biter, og koster sånn 120-150. Hvor mett blir en av det? Er det beregnet til lunsj eller middag liksom? Anonymkode: 18d92...a30 Jeg ser flere skriver de blir mette på mellom 8-12 biter, meg personlig må ha 18-24 biter om det er middag Elsker sushi! Hadde startet med scampi tempura, og så jobbet meg oppover! Beste jeg vet er kamskjell-sashimi og div ruller med laks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå