Gå til innhold

Barnehagelærere- vi må gjøre noe med arbeidsforholdene nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette må være tull?

Hvem har de spurt? Og hvordan har de spurt?

Det sagt, jeg hadde selv en sjef som truet de ansatte til å svare godt på spørreundersøkelser fordi at hun da fikk en stjerne i boka for å være en god sjef. Aldri vært borti mer giftig arbeidsmiljø, men på brukerundersøkelsen så det plettfritt ut hos oss.

Anonymkode: 007aa...991

«Brukerne» selv kan vel ikke svare og foreldrene er fornøyd med at de ansatte står på og gjør alt de kan for barna deres. En dårlig brukerundersøkelse er et helvete for personalet, men har utover det ingen videre betydning.  Medarbeiderundersøkelser stiller ofte spørsmål ved din egen innsats og om du mestrer oppgavene. Så da er alle fornøyd da.

Anonymkode: 330b6...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så enig! 

Det eneste jeg vil skyte inne er at man ikke må glemme at det jobber ikke bare barnehagelærere/ped.ledere i barnehage. Vi er også assistenter og barne- og ungdomsarbeidere med mye kunnskap og erfaring som jobber mest på "gulvet" med barna deres hele dagen mens ped.ledere er fraværende pga plantid og møter.

Anonymkode: ead71...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nesten 14 år i bhg der 7 av dem var som pedagog, sluttet jeg for 10 måneder siden. 
Orket ikke mer, og hadde gått på reservetanken i nesten to år. 

Helt ufattelig at dette fortsatt er sånn her i «velferds - Norge». 

Anonymkode: 060c2...709

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri dager, men er og syk. Får spørsmål om å jobbe ekstra. Får utrolig dårlig samvittighet for å si nei, men jeg ønsker å bli frisk til jeg skal tilbake til min avdeling. En skal spare på vikarer, og så når en trenger de har de sagt ja til andre jobber. En må bruke de, heller en at vi springer fra avdeling til avdeling for å hjelpe. 

Anonymkode: b829b...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Etter nesten 14 år i bhg der 7 av dem var som pedagog, sluttet jeg for 10 måneder siden. 
Orket ikke mer, og hadde gått på reservetanken i nesten to år. 

Helt ufattelig at dette fortsatt er sånn her i «velferds - Norge». 

Anonymkode: 060c2...709

Hva valgte du å begynne med? 

Anonymkode: a721f...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er så enig! 

Det eneste jeg vil skyte inne er at man ikke må glemme at det jobber ikke bare barnehagelærere/ped.ledere i barnehage. Vi er også assistenter og barne- og ungdomsarbeidere med mye kunnskap og erfaring som jobber mest på "gulvet" med barna deres hele dagen mens ped.ledere er fraværende pga plantid og møter.

Anonymkode: ead71...b3d

"Fraværende", du er så nedlatende. 

Vi er tilstedeværende på en annen måte. Med dagens krav går ikke barnehagen rundt uten pedagoger, men heller ikke uten BUA/medarbeidere.

Hvorfor denne evige profesjonskampen......

Anonymkode: 2aa0b...093

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 21.27):

Har jobbet som ped.leder i 2 mnd. Vi må melde fra om arbeidsforholdene nå. Dette går jo virkelig ikke ann.... alltid noen syke, får aldri gitt nok til barna. Får aldri gitt barna det de trenger og hele hverdagen går bort i rutinene. 

Dette er jo helt forkastelig

Anonymkode: 2fbe7...6fb

Orket ikke mer. Tar annen utdanning etter ti lange dritt år i barnehage. Klarer ikke dra hjem med dårlig samvittighet for barn som ikke får det de trenger. I mange år var jeg den som hadde minst fravær i jobb. 1-2 dager i året var jeg borte. Beskjeden var hver gang det var sykefravær; brett opp ermene, gi full gass, dere får ikke vikar. Og jeg bretta opp armene og ga og ga. Så var det dødsfall i familien. Og jeg ble sykemeldt i tre måneder. Fikk deretter høre klaging fra mellomleder på fraværet mitt. Da sa det stopp for min del. Her stiller jeg opp, gir 110%, går på jobb selv om jeg hangler, fordi jeg vet at barna trenger meg, selv om jeg vet dagen blir tøff fordi sykefraværet er på topp og vi ikke dår vikar,  fordi jeg vet at kollegaer trenger at jeg er på jobb. Og så får jeg den. Aldri mer barnehage på meg! Og alle de få timene vi er fulltallig voksne på avdeling. Nei klarer ikke stå for det lenger. Nå var det enten å bytte eller bli utbrent. Og jeg velger å bytte. 

Anonymkode: 70e09...c51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 18.04):

"Fraværende", du er så nedlatende. 

Vi er tilstedeværende på en annen måte. Med dagens krav går ikke barnehagen rundt uten pedagoger, men heller ikke uten BUA/medarbeidere.

Hvorfor denne evige profesjonskampen......

Anonymkode: 2aa0b...093

Det var ikke meningen å være nedlatende, men sannheten er at hvis man ikke er på avdeling så er man fraværende. På min jobb og alle andre steder jeg har jobbet tidligere har det vært problematisk med ped.ledere som stadig er på møter og plantid, veiledning o.l. Man er ikke tilstede for barna fysisk når man ikke er på avdelingen.

Den evige profesjonskampen pågår fordi barne- og ungdomsarbeidere ikke blir sett, satt pris på og verdsatt. Fordi mange ikke engang vet at vi finnes i barnehager og fordi veldig mange ped.ledere ser ned på oss fordi vi har mindre eller ingen utdanning. 

Anonymkode: ead71...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt så skjønner jeg veldig godt at dere trenger plantid, trenger tid og møter til alt dere skal gjøre. Det er kjempeviktig, det er ikke det jeg sier. Problemet er at det ikke blir satt inn noen på avdeling og så går vi der da, underbemannet og får ikke gjort noe av alle de fine planene og prosjektene som blir planlagt på møter og plantid.

Anonymkode: ead71...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 23.06):

Velkommen til livet som barnehagelærer... Tviler på at det kommer til å skje noen store endringer. Da må isåfall alle med barn i barnehage streike på barnehageansatte sine vegne, for når de ansatte streiker så blir det bare stoppet... 

Anonymkode: 3e272...2e2

Til opplysning er det slik i så og si alle yrker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Så enig!! Vi burde streike. Noe MÅ gjøres!!

- Vikar fra dag 1!!

- En bemanningsnorm som dekker hele dagen, der en har regnet med møter/pauser/plantid osv. 

- FLERE VOKSNE PR. BARN.

- Bedre lønn

 

 

Anonymkode: 98212...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Orket ikke mer. Tar annen utdanning etter ti lange dritt år i barnehage. Klarer ikke dra hjem med dårlig samvittighet for barn som ikke får det de trenger. I mange år var jeg den som hadde minst fravær i jobb. 1-2 dager i året var jeg borte. Beskjeden var hver gang det var sykefravær; brett opp ermene, gi full gass, dere får ikke vikar. Og jeg bretta opp armene og ga og ga. Så var det dødsfall i familien. Og jeg ble sykemeldt i tre måneder. Fikk deretter høre klaging fra mellomleder på fraværet mitt. Da sa det stopp for min del. Her stiller jeg opp, gir 110%, går på jobb selv om jeg hangler, fordi jeg vet at barna trenger meg, selv om jeg vet dagen blir tøff fordi sykefraværet er på topp og vi ikke dår vikar,  fordi jeg vet at kollegaer trenger at jeg er på jobb. Og så får jeg den. Aldri mer barnehage på meg! Og alle de få timene vi er fulltallig voksne på avdeling. Nei klarer ikke stå for det lenger. Nå var det enten å bytte eller bli utbrent. Og jeg velger å bytte. 

Anonymkode: 70e09...c51

Kjenner på det samme. Jobber i en stor kjede som driter fullstendig i de ansatte...

Ble barnehagelærer fordi jeg brenner for at barn skal ha det godt. Det vi klarer å gi barna i dag, med så få ansatte er ALDRI godt nok. Vi går hjem med dårlig samvittighet hver dag. Vi vet hva barna trenger, vi ser det, men vi har ikke 10 armer og 10 bein. 

Det kommer ikke til å bli bedre.

Anonymkode: 98212...a22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå jobbet 2 år I barnehage, og begynner nå å miste piffen. 

Anonymkode: e0c52...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (1 time siden):

Til opplysning er det slik i så og si alle yrker. 

Jepp, jobber i NAV og vi har 150-200 personer å følge opp per veileder😢 

Anonymkode: 397ed...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 17.58):

Hva valgte du å begynne med? 

Anonymkode: a721f...210

Jeg tok et tegnspråkkurs, og begynte å jobbe i en bolig med døve/psyk.utviklingshemming 👍

Anonymkode: 060c2...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 21.27):

Har jobbet som ped.leder i 2 mnd. Vi må melde fra om arbeidsforholdene nå. Dette går jo virkelig ikke ann.... alltid noen syke, får aldri gitt nok til barna. Får aldri gitt barna det de trenger og hele hverdagen går bort i rutinene. 

Dette er jo helt forkastelig

Anonymkode: 2fbe7...6fb

Velkommen til barnehagelivet 👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber i barnehage. Kjenner meg ikke igjen i det trådstarter skriver.

Anonymkode: 7ea18...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...