Gå til innhold

Kan huden stramme seg enda?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk først fra ca. 74 kilo til 62 kilo på relativt kort tid. Trente en del.

Har nå gått ned til ca. 55 kilo. Trener en god del mer, både styrke og kondisjon.

Merker at huden på magen ikke trekker seg sammen. Det har blitt ekstra hud på magen. Når jeg strammer magen så får jeg sånne folder av hud. Det er ikke mye eller stort heng i det hele tatt, men noe nederst er det. Jeg er usikker på om jeg ville operert det om det er eneste løsning. Men har en del strekkmerker der også, så det blir veldig skrukkete.. 😔

Men hvor lang tid etter vekttap kan huden trekke seg sammen? 1,5 år siden jeg gikk ned til 62 kilo. De siste 7 kiloene har jeg gått ned fra mai til nå ca. Vil kondisjon og vekttrening hjelpe huden til og stramme seg igjen?

Gått gjennom 2 svangerskap, siste for 7 år siden.

Har noen operert for litt løshud og lite heng, ble du fornøyd? Hva med strekkmerkene?

Anonymkode: 2e691...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned fra 67 på mitt høyeste for mange år siden og har nå ligger stabilt på 51-53 i mange år. Magen ser fin ut når jeg står rett, men som et skrukkemonster hvis jeg f.eks. står på alle fire. Det trekker seg ikke sammen av seg selv lenge etter vekttap, tror jeg, men jeg har sett at trening kan gjøre det litt bedre.

Når du er så lett og bare har "noe nederst", tviler jeg nesten på at du er en kandidat for kirurgi. Fortsett med trening og jobb parallelt med å akseptere at vi blir litt skrukkete med tiden, særlig hvis vi ikke var så flinke til å passe på oss selv da vi var yngre. Det er ingen krise.

Anonymkode: f2c3d...f72

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som påstår at periodisk faste har effekt på løshud. Tanken er vel at kroppen da går løs på unødvendig vev, de kaller det autofagi. Tror ikke det er grundig vitenskapelig bevist at det skjer, men det er vel eb del historier på nettet. Ta det med en klype salt ;) For mange har periodisk faste andre positive effekter så eventuell effekt på løshud er en bonus. 

Anonymkode: d9f6d...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene!

Mente å betale for kirurgi selv altså, ikke få det dekket.

Men det er jo bare av forfengelighet ev. så jeg vet ikke om det er verdt det 😊

Får ta tiden til hjelp. Takk for tips også! Strekkmerker er jo bare et tegn på de søte små. Bare at magen ble så veldig skrukkete når fettet under forsvant 😅

Anonymkode: 2e691...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har operert bukplastikk, brystreduksjon med løft og lårplastikk etter vekttap. Er veldig fornøyd 😊

Huden bruker ca 2 år på å trekke seg skikkelig sammen.

Anonymkode: cbe49...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har operert bukplastikk, brystreduksjon med løft og lårplastikk etter vekttap. Er veldig fornøyd 😊

Huden bruker ca 2 år på å trekke seg skikkelig sammen.

Anonymkode: cbe49...124

Oi, kom borti anonymknappen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...