Gå til innhold

​ 🥰 Vakreste interiøret/pynten du har kommet over 😍 ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

🥰 Vakreste interiøret/pynten du har kommet over 😍

Anonymkode: c7de4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende tråd🤩 Ikke det vakreste, men akkurat nå om dagen er jeg veldig fascinert av speilet Ultrafragola. Hadde jeg vært loaded hadde jeg garantert hatt dette i stua mi nå😶

92180E2A-A22D-4C81-BA33-57EA6F92CE50.thumb.jpeg.fd1d881a4cba572d4e34158322a7beb4.jpegEBD4690A-7908-4AB3-A2C1-D6DEDD3AF85B.thumb.jpeg.389aab19fe3f8f986b60be5a23579474.jpeg

Anonymkode: c39c1...70a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

alvar aaltos klassiske Savoyvase er det vakreste objektet jeg vet

 

Allt om Alvar Aalto-vasen Savoy från Iittala | Leva & bo (expressen.se)

Anonymkode: 9c13f...12e

Jeg har det litt på samme måte med fazzoletto-vasene. Synes formen er så utrolig  vakker. 

Mid-Century Modern Signed Venini Fazzoletto Handkerchief Glass Vase by Fulvio Bianconi For Sale - Image 3 of 6

Anonymkode: c39c1...70a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker slike lamper som jeg har bilder av, den med kun lyspærer synes jeg er nydelige i store vindu. 

Elsker trefigurene til Kay Bojesen

Elsker brune stoffhjørnesofaer, ala den jeg har bilde av

Elsker ikke-hvite farger på veggene, typ rosa, blått, grønt osv. 

 

5C6B7106-30BF-457D-8DE3-8341DF71C987.jpeg

BB31918C-47A5-415C-9ACD-DA5344A5BEC8.jpeg

9566853A-1D88-41D6-8E45-5A646B12171D.webp

Anonymkode: e3672...0a7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker de klassiske glassfuglene til Benny Motzfeldt. Som aaltovasen jeg nevnte i et tidligere innlegg, så er også dette retro design som har tålt tidens tann,  og aldri går ut på dato:

image.jpeg.3e5232b547375036fcb5df05ff81e479.jpeg

Anonymkode: 9c13f...12e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har det litt på samme måte med fazzoletto-vasene. Synes formen er så utrolig  vakker. 

Mid-Century Modern Signed Venini Fazzoletto Handkerchief Glass Vase by Fulvio Bianconi For Sale - Image 3 of 6

Anonymkode: c39c1...70a

ser ut som et silketørkle som akkurat treffer bakken. Fantastisk!

Anonymkode: 9c13f...12e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

ser ut som et silketørkle som akkurat treffer bakken. Fantastisk!

Anonymkode: 9c13f...12e

Jeg veet - det er så mye liv og bevegelse i vasen, og samtidig ser den så lett og skjør ut. Helt utrolig at noen har laget dette ut av glass! Navnet «fazzoletto» oversetter faktisk til lommetørkle :) 

Anonymkode: c39c1...70a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alauda skrev (Akkurat nå):

Den er fin, har den selv, men den er jo blitt så altfor vanlig, svært mange i bekjentskapskretsen har den også.

Skjønner ikke at noe blir mindre fint så fort mange har det. Synes du i utgangspunktet det var fint da, eller likte du det bare fordi det var nytt og trendy? Kan umulig være spesielt miljøvennlig å bytte ut interiør så fort flere liker det samme🙄

Anonymkode: c6d91...43d

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke at noe blir mindre fint så fort mange har det. Synes du i utgangspunktet det var fint da, eller likte du det bare fordi det var nytt og trendy? Kan umulig være spesielt miljøvennlig å bytte ut interiør så fort flere liker det samme🙄

Anonymkode: c6d91...43d

Har hatt min i minst tyve år og kommer sikkert til å ha den i mange år til. Den er pen og anvendelig og blomster står godt i den. Men jeg tror jeg sparer ordet "vakkert" til noe litt mer unikt :) . 

 

Så Benny Motzfeldt ble nevnt over her - synes mange av vasene hennes er vakre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alauda skrev (28 minutter siden):

Har hatt min i minst tyve år og kommer sikkert til å ha den i mange år til. Den er pen og anvendelig og blomster står godt i den. Men jeg tror jeg sparer ordet "vakkert" til noe litt mer unikt :) . 

 

Så Benny Motzfeldt ble nevnt over her - synes mange av vasene hennes er vakre.

Men jeg trakk den frem spesielt fordi jeg ikke synes jeg ser den så mye lenger. For 10 år siden var det mange i min bekjentsskapskrets som hadde den, men så forsvant den i en bølge av stripete Kählervaser, og det synes jeg er trist, for Kählervasen er en bagatell av en gjenstand i forhold til Savoy.

Men unikheten bestemmes uansett ikke av hvor mange som har den - det bestemmes av hvor banebrytende den var da den kom. Det er en grunn til at den er representert i Museum of Modern Art, og figurerer i alle bøker om moderne design. Den er over 80 gammel og fremdeles i vinden - det er temmelig unikt i seg selv!

Og det vakre ligger i formen, glasset, funksjonen og håndverket - alt annet er uvedkommende støy.

 

Anonymkode: 9c13f...12e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skjønner ikke at noe blir mindre fint så fort mange har det. Synes du i utgangspunktet det var fint da, eller likte du det bare fordi det var nytt og trendy? Kan umulig være spesielt miljøvennlig å bytte ut interiør så fort flere liker det samme🙄

Anonymkode: c6d91...43d

dette er et veldig godt argument for å velge gjenstander som har blitt designklassikere, eller unikt kunsthåndverk, over bølger som kommer og går #kählervaseI'mlookingatyou

Anonymkode: 9c13f...12e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det vakreste jeg har sett er vasen "Mama" designet av Ilse Crawford for Georg Jensen. Dessverre har den gått ut av produksjon, men jeg er heldigvis den lykkelige eier av en :nigo: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...