AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Del Skrevet 3. oktober 2021 Det vil si, dersom man registerer makroer, kalorier inn og ut osv, så må man måle og veie - for gjetting og estimering kan veldig fort skli ut. Videoen er under 4 minutter og kostholdet veldig typisk amerikansk hverdagsmat, men det samme gjelder for oss. For de av oss som teller kalorier så kan vi bomme stygt ved å gjette oss til mengde olje, dressing, pålegg eller bruke "porsjon" eller kopp. Vei gram og mål i dl eller faktisk måleskje. Anonymkode: 2a926...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Del Skrevet 3. oktober 2021 Ja, kaloritelling på øyemål blir raskt veldig feil. Anonymkode: f2928...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Del Skrevet 3. oktober 2021 I samme gate kan jeg også legge til at en del av matvarene som ligger inne i f.eks. Lifesum har feil næringsinnhold i seg, fordi det er lagt inn av brukerne selv, og ikke alltid kvalitetssjekket eller kan være utdatert. Så det er ikke alltid nok å f.eks. veie en brødskive og søke opp navnet på brødet i Lifesum, man må faktisk sjekke at næringsinnholdet samsvarer med det som står på pakken. Men jeg må si at jeg selv har opplevd gode resultater på "øyemål"-telling uansett. Kan være fordi jeg har hatt flaks, eller fordi jeg har veid samme matvare tidligere og dermed har et bedre utgangspunkt for å vite hvor stort 100 gr. ris ser ut sammenlignet med andre, eller bare fordi kalorivinduet mitt har vært stort nok til at jeg går ned likevel. Uansett så har jeg ikke tid til å veie alt alltid. Det må bli et slags kompromiss der jeg kun er nøye på de matvarene som har høyest kaloriinnhold (f.eks. oljer, sauser basert på smør osv.), hvis ikke hadde det tatt mer tid enn det er verdt for min del. Anonymkode: bb229...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå