Gå til innhold

Min sønn har ødelagt livet sitt, jeg kan ikke hjelpe sønnen min lengre.... What to do??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min sønn er 25 år og hadde hele livet foran seg. Han er ugift, har en god jobb, god lønn og en fin utdannelse. Han er jomfru og har hatt mye motgang hos jenter, og det fungerer rett og slett ikke for ham med damer. Ingen skjønner hvorfor, det er ikke noe feil med ham. Han er utdannet ingeniør, trener og er sosial. Han hadde en god barndom, ser tilbake på mange gode minner derfra, var en smilende og glad gutt, drev med mange fritidsaktiviteter.... i dag er han bare despressiv, kommer ofte hjem til meg og min mann og er bunnfortvilet, han hadde det veldig vanskelig på studietider da hans kamerater fikk seg kjærester og han forble singel, han mistet kontakten med mange venner, han har alltid vært veldig sjalu på hans lillesøster, og det er tungt for henne at hun allerede er etablert med mann, hus & hund etc... Han påstår at han selv har ødelagt sitt liv, pga dårlige valg med damer, og ikke brukt de sjansene han har fått her i livet. I dag har han gitt fullstendig opp, samtaler med lege & psykolog er like nytteløse, han kommer seg ikke på bena. Det eneste som holder ham i oppe er jobben hans, han får mye anerkjennelse fra sjefen hans, og som bryr seg om ham. Sjefen kom til oss ifm 25 årsdagen hans for en fin feiring, sønnen min smilte ikke en eneste gang, så bare mørk ut...Det eneste som holder ham oppe er troen på en bedre fremtid, men det virker som energien er rent ut av ham. Jeg vil så gjerne hjelpe ham. Jeg husker den gangen han lærte å gå, da var vi i parken, og han hadde kravlet inntil da, en solskinnsdag kunne han gå, og jeg kommer aldri til å glemme det smilet hans den gang, jeg tror aldri jeg kommer til å se ham så lykkelig igjen. Det er så vondt for meg å se at han har det så forferdelig. 

Anonymkode: d756c...bfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hva skal man gjøre? Som mor selv, så skjønner jeg at dette er vondt for deg å se på! Han må leve sitt liv, og særlig når det gjelder dette med partner og seksualitet så er det vel vanskelig for en mamma å gjøre så mye… Jeg har dessverre ikke så mange gode råd, men sender en god klem fra en mamma til en annen. 

Anonymkode: ae1c2...19a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres tungt ut, og vanskelig for en mamma, men det høres ikke ut som han har ødelagt livet sitt?

han er 25 år med resten av livet på stell, dette kan han snu! Men han må finne lyset i tunnelen, og se hva han selv kan gjøre for å finne kjærligheten😊apper, møteplasser, nye aktiviteter for treffe folk? 

lykke til, alt håp er ikke ute😊

Anonymkode: 083ed...d1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en incel som har skrevet dette

Anonymkode: 24a4d...450

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres hovedsakelig ut som om han sliter psykisk på et mer alvorlig plan. Dette med dameproblemer er mer symptomet. 

Anonymkode: b35ef...514

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Høres hovedsakelig ut som om han sliter psykisk på et mer alvorlig plan. Dette med dameproblemer er mer symptomet. 

Anonymkode: b35ef...514

Enig i dette. Dessuten, 25 år er ingen alder. Mange av mine venner hadde ikke vært i et forhold da de var 25, men så studerte jeg også i en storby hvor folk etablerer seg litt senere.

Hvor kommer dette presset fra, lurer jeg på? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som det er noen annet som er problemet her. Ingen på 25 år blir så deprimert på grunn av damer. Siden han er så ung, og siden han har alt annet i livet på stell så er dette et problem det er mulig å løse. Be han ta seg en skikkelig fest. Han burde dra på heisatur til Thailand, Syden, Amerika. Ingen får damer hvis man er deprimert og ikke har noen utstråling. Humor og godt humør er det beste middelet til å sjekke damer. Her er det noe annet som plager han tror jeg.

Anonymkode: 7800d...af6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 23.54):

Min sønn er 25 år og hadde hele livet foran seg. Han er ugift, har en god jobb, god lønn og en fin utdannelse. Han er jomfru og har hatt mye motgang hos jenter, ................

Anonymkode: d756c...bfc

25, ingeniør og jomfru....   Og dette deler han med sin mor?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med god lønn og fin utdannelse som du sier, så kan han kanskje dra bort en tur? Hadde jeg vært han så hadde jeg bestilt meg en to måneders tur til Sør-Amerika eller Asia og reist litt rundt. Det hjelper veldig å få litt perspektiv på verden og på sitt eget liv, han vil møte nye folk og få nye opplevelser, kanskje han "løsner" litt. Og det vil hjelpe ham med damene når han kommer hjem ved at han har reise-historier å fortelle. 

Anonymkode: 0bb55...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sende han rett på PUA-kurs.

Få på noe negs ASAP så blir det fitte og selvtillit.

Anonymkode: 87494...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke ødelagt livet sitt han er deprimert. Få ham i terapi og ev på medisiner for en periode. 

Anonymkode: 769b7...c83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må sende han rett på PUA-kurs.

Få på noe negs ASAP så blir det fitte og selvtillit.

Anonymkode: 87494...224

Han skal sendes på voldtektskurs for psykopater slik at han han kan lære seg å psykisk mishandle kvinner? Ja, slik tenker mannen.

Anonymkode: ca572...c89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han skal sendes på voldtektskurs for psykopater slik at han han kan lære seg å psykisk mishandle kvinner? Ja, slik tenker mannen.

Anonymkode: ca572...c89

Ikke det PUA-kurs er.. Men greit. Skjønner at jeg har med en mannehater å gjøre.

Anonymkode: 87494...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelagt livet sitt?? Trodde minst han hadde begått dobbeltdrap da jeg leste overskriften. Kjære vene, gutten er 25 og bare såvidt voksen. Han høres dypt deprimert ut og trenger behandling. Han trenger også støtte fra sine nærmeste, og han trenger ikke foreldre som ser på ham som et lost case. Det siste klarer han fint selv. Dere må gi ham motstand på slike tanker. Han har jo nettopp begynt på voksenlivet og har et hav av tid til å få ting på plass. 

Anonymkode: ce0b5...2a0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du vil hjelpe han, da bør du oppmuntre han til å fortsette i behandling hos lege og psykolog. Det er ikke gjort over natten å komme ut av depresjon og han høres virkelig deprimert ut. Det er vel ingen friske mennesker som tenker at livet deres er over fordi de ikke har dame som 25-åring. 25 år er ingenting. Han har mange, mange gode år foran seg til å finne seg en partner om det er det han ønsker. Livet hans er ikke ødelagt og jeg nekter å tro at en mor sitter og tenker at livet til hennes 25-årige sønn er kjørt fordi han ikke har dame. En latterlig tanke.

Anonymkode: 86193...68a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du sier du vil hjelpe han, da bør du oppmuntre han til å fortsette i behandling hos lege og psykolog. Det er ikke gjort over natten å komme ut av depresjon og han høres virkelig deprimert ut. Det er vel ingen friske mennesker som tenker at livet deres er over fordi de ikke har dame som 25-åring. 25 år er ingenting. Han har mange, mange gode år foran seg til å finne seg en partner om det er det han ønsker. Livet hans er ikke ødelagt og jeg nekter å tro at en mor sitter og tenker at livet til hennes 25-årige sønn er kjørt fordi han ikke har dame. En latterlig tanke.

Anonymkode: 86193...68a

Helt enig. Problemet er ikke at han ikke har dame, han har ikke dame fordi han har problemer på andre områder. 
Jeg kan legge til at da jeg møtte ham jeg nå er gift med, var han >25 og jomfru. Også han var godt utdannet, i jobb etc. Nå er han ikke jomfru lenger. 😜 Vi har tre barn og har vært sammen i 15+ år. MEN han hadde ikke en sånn offer-holdning som din sønn ser ut til å ha. Det er en gedigen turnoff. Han må få orden på livet og psyken sin, og SÅ kan han finne noen å være sammen med. 

Anonymkode: f0339...a29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Problemet er ikke at han ikke har dame, han har ikke dame fordi han har problemer på andre områder. 
Jeg kan legge til at da jeg møtte ham jeg nå er gift med, var han >25 og jomfru. Også han var godt utdannet, i jobb etc. Nå er han ikke jomfru lenger. 😜 Vi har tre barn og har vært sammen i 15+ år. MEN han hadde ikke en sånn offer-holdning som din sønn ser ut til å ha. Det er en gedigen turnoff. Han må få orden på livet og psyken sin, og SÅ kan han finne noen å være sammen med. 

Anonymkode: f0339...a29

Dette. Det største problemet er ikke å være jomfru! Incel-holdninger derimot, det er supereffektivt for å holde damer på avstand.

Anonymkode: 7702f...539

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (2 timer siden):

25, ingeniør og jomfru....   Og dette deler han med sin mor?

Tja. Litt påfallende at det eneste innlegget til TS er åpningsinnlegget uten noen andre svar siden lørdag, noe som indikerer at dette kan være nok et incel-trolleinnlegg det har vært litt for mye av på KG...

Skulle dette være reelt, så kan man nok fint vite relativt sikkert at sønnen er jomfru dersom han aldri har hatt med dame hjem, aldri har introdusert foreldre for partnere eller noengang sett sønnen sin med kvinnelig selskap. Foreldre er jo som regel ikke dumme, de har vært unge selv og vet hvordan det funker, så man trenger ofte ikke å spørre rett ut. 

Her virker det nok som om sønnen til TS i så fall trenger litt hjelp, gjerne f. eks. med psykologhjelp for å komme ut av det. Ser noen foreslår reiser, det kan være en fin inspirasjon men vil ofte ikke være tilstrekkelig til å komme ut av en depresjon - hvis det er det som ligger til grunn. 

Anonymkode: cdc1c...664

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det TS tar opp er dessverre et voksende problem i det vestlige samfunn. Unge menn vokser opp i alder, men ikke i livserfaringer, som dessverre holder disse unge mennene igjen.

Dere som tilegner han med en offer mentalitet, forteller kun halve sannheten:

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. Det største problemet er ikke å være jomfru! Incel-holdninger derimot, det er supereffektivt for å holde damer på avstand.

Anonymkode: 7702f...539

Hvor tror du incel-holdingen kommer fra?  Tror du at han sto opp en dag, og så en reklame for incel stilen og tenkte dette vil jeg være! 

Nei, det ligger i navnet; man får seg ikke dame. Hans (manglende) opplevelser i livet skaper en oppfattelse av verden som slår hardt tilbake i form av desperasjon og depresjon, fordi som du sier, hjelper ikke den mentaliteten på dame trekket. 

Saken er ganske tydelig:

On 10/2/2021 at 11:54 PM, AnonymBruker said:

Min sønn er 25 år og hadde hele livet foran seg. Han er ugift, har en god jobb, god lønn og en fin utdannelse.

For 15 til 25 år tilbake ville en slik ungkar vært ettertraktet. For en kvinne i samme aldersgruppe ville en slik mann bety sikkerhet for henne og i en potensiell familie. Kanskje det er noe annerledes med han utseendemessig, men det spiller ingen rolle, for det han har og tilbyr overveier eventuelle mangler.

Videre så identifiserer menn seg veldig i arbeidet de gjør og tar stolthet i jobben. Er det fordi det er kjekt å stå opp 07:00 hver dag? Nei menn jobber fordi jobb skaper resurser som er gunstig for både samfunnet men også hans personlige attraksjon oppe. 

Fastforward til 2021. Dating har blitt annerledes, og kvinner i hans alder vektlegger noe helt annet enn en mann med "bare" god jobb og lønn. Kvinner idag tjener etter norsk lov like mye som menn, og har sine egne resurser. Hun er frigjort fra å måtte finne seg en god mann med god lønn. Videre så har kvinner alltid vært de som velger i dating markedet, og idag velger de menn som må ha mye mer enn bare god jobb og lønn.  Man må ha "vibes", ha utseende, ha sosial status og være godt sosial kalibrert osv.

Personlig forsvarer jeg at en kvinne bør alltid velge det beste hun kan finne. Forskjellen fra 1990 tallet og 2021 er at området hun kan finne på nå til dags er blitt globalt. Sosiale medier og Tinder har gjort dette mulig. Jo større utvalg, av menn hun kan velge, jo høyere blir kravene.

Handler det kun om kvinnen som har gjort det vanskelig for en gjennomsnittsmann å date? 

Nei, menn må alltid kjempe og bedre sine utsikter og sjanser i å finne en partner, den har eksistert siden tidenes tann og den kampen har aldri stoppet. Når noen forteller deg at du er perfekt som du er, og en dag vil finne deg en jente, er det bare en politisk korrekt løgn som er lett å kjøpe. Gitt at kravene har blitt høyere, må også han som mann, bli en attraktiv mann for å oppnå kravene.

Start med å få sønnen til å flytte ut. Det er ingenting som holder enn mann mer tilbake enn å aldri forlate redet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...