Gå til innhold

Min sønn har ødelagt livet sitt, jeg kan ikke hjelpe sønnen min lengre.... What to do??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig med TS om da er krise når gutten ikke har noen spesiell erfaring når han har blitt så gammel. Mye er kjørt da i forhold til å få et velfungerende forhold senere. En liten trøst kan være det Athen ikke er alene om problemet.

Anonymkode: d6676...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvorfor så mye press for å få en dame? 

Anonymkode: d6fcb...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (5 timer siden):

Det TS tar opp er dessverre et voksende problem i det vestlige samfunn. Unge menn vokser opp i alder, men ikke i livserfaringer, som dessverre holder disse unge mennene igjen.

Dere som tilegner han med en offer mentalitet, forteller kun halve sannheten:

Hvor tror du incel-holdingen kommer fra?  Tror du at han sto opp en dag, og så en reklame for incel stilen og tenkte dette vil jeg være! 

Nei, det ligger i navnet; man får seg ikke dame. Hans (manglende) opplevelser i livet skaper en oppfattelse av verden som slår hardt tilbake i form av desperasjon og depresjon, fordi som du sier, hjelper ikke den mentaliteten på dame trekket. 

Saken er ganske tydelig:

For 15 til 25 år tilbake ville en slik ungkar vært ettertraktet. For en kvinne i samme aldersgruppe ville en slik mann bety sikkerhet for henne og i en potensiell familie. Kanskje det er noe annerledes med han utseendemessig, men det spiller ingen rolle, for det han har og tilbyr overveier eventuelle mangler.

Videre så identifiserer menn seg veldig i arbeidet de gjør og tar stolthet i jobben. Er det fordi det er kjekt å stå opp 07:00 hver dag? Nei menn jobber fordi jobb skaper resurser som er gunstig for både samfunnet men også hans personlige attraksjon oppe. 

Fastforward til 2021. Dating har blitt annerledes, og kvinner i hans alder vektlegger noe helt annet enn en mann med "bare" god jobb og lønn. Kvinner idag tjener etter norsk lov like mye som menn, og har sine egne resurser. Hun er frigjort fra å måtte finne seg en god mann med god lønn. Videre så har kvinner alltid vært de som velger i dating markedet, og idag velger de menn som må ha mye mer enn bare god jobb og lønn.  Man må ha "vibes", ha utseende, ha sosial status og være godt sosial kalibrert osv.

Personlig forsvarer jeg at en kvinne bør alltid velge det beste hun kan finne. Forskjellen fra 1990 tallet og 2021 er at området hun kan finne på nå til dags er blitt globalt. Sosiale medier og Tinder har gjort dette mulig. Jo større utvalg, av menn hun kan velge, jo høyere blir kravene.

Handler det kun om kvinnen som har gjort det vanskelig for en gjennomsnittsmann å date? 

Nei, menn må alltid kjempe og bedre sine utsikter og sjanser i å finne en partner, den har eksistert siden tidenes tann og den kampen har aldri stoppet. Når noen forteller deg at du er perfekt som du er, og en dag vil finne deg en jente, er det bare en politisk korrekt løgn som er lett å kjøpe. Gitt at kravene har blitt høyere, må også han som mann, bli en attraktiv mann for å oppnå kravene.

Start med å få sønnen til å flytte ut. Det er ingenting som holder enn mann mer tilbake enn å aldri forlate redet.

 

Hehe, tror du må blande sammen 1990- og 2000-tallet med 1950-tallet. Det er ikke sånn at kvinner måtte finne seg en mann med god lønn i større grad for 15-25 år siden enn de må nå. Kvinner jobbet da også. 
Og at dating-markedet har blitt globalt? Det har det kanskje, men det har nok hatt størst betydning for menn, som (hvis de taper på datingmarkedet) henter hjem en kone fra Asia. Det kan ikke være mange kvinner som finner seg en «global» kjæreste. De aller fleste finner seg kjæreste i Norge, det gjelder både menn og kvinner. Det er ikke sånn at «utenlandske menn» stjeler «norske kvinner» fra norske menn slik at de blir tvunget til å bli incels.

Kvinner ønsker først og fremst å finne en helt normal og pålitelig mann som ikke er drittsekk, ikke har kvinnefiendtlige holdninger, og som bidrar i hjemmet både mtp arbeid og økonomisk. Vi krever ikke at de ser ut som Brad Pitt (da han var ung) eller er steinrik. Sånn var det for 50 år siden, for 20 år siden og nå. Jeg tror mange menn tillegger kvinner meninger og motiver vi slett ikke har. Det er ikke så komplisert som dere ser ut til å tro. Respekter oss! Bidra! Ikke vær drittsekk! Vær en ok fyr!
 

Ellers er jeg helt enig i at sønnen bør flytte ut. Det å bo hjemme hindrer i meget stor grad at han vil finne seg dame. Jeg hadde vært ekstremt skeptisk hvis jeg datet en på 25 og fant ut at han bodde hjemme. 

Anonymkode: f0339...a29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe, tror du må blande sammen 1990- og 2000-tallet med 1950-tallet. Det er ikke sånn at kvinner måtte finne seg en mann med god lønn i større grad for 15-25 år siden enn de må nå. Kvinner jobbet da også. 
Og at dating-markedet har blitt globalt? Det har det kanskje, men det har nok hatt størst betydning for menn, som (hvis de taper på datingmarkedet) henter hjem en kone fra Asia. Det kan ikke være mange kvinner som finner seg en «global» kjæreste. De aller fleste finner seg kjæreste i Norge, det gjelder både menn og kvinner. Det er ikke sånn at «utenlandske menn» stjeler «norske kvinner» fra norske menn slik at de blir tvunget til å bli incels.

Kvinner ønsker først og fremst å finne en helt normal og pålitelig mann som ikke er drittsekk, ikke har kvinnefiendtlige holdninger, og som bidrar i hjemmet både mtp arbeid og økonomisk. Vi krever ikke at de ser ut som Brad Pitt (da han var ung) eller er steinrik. Sånn var det for 50 år siden, for 20 år siden og nå. Jeg tror mange menn tillegger kvinner meninger og motiver vi slett ikke har. Det er ikke så komplisert som dere ser ut til å tro. Respekter oss! Bidra! Ikke vær drittsekk! Vær en ok fyr!
 

Ellers er jeg helt enig i at sønnen bør flytte ut. Det å bo hjemme hindrer i meget stor grad at han vil finne seg dame. Jeg hadde vært ekstremt skeptisk hvis jeg datet en på 25 og fant ut at han bodde hjemme. 

Anonymkode: f0339...a29

Nei, jeg sa 15-25 år siden, og jeg mener 15-25 år siden spesifikt pg.a innflytelsen av sosiale medier.

Det er ting som har forandret seg på 50 år også, men det er et  tema som jeg velger å ikke gå i dybden på nå.

Her er faktum: Vi har aldri hatt sosiale medier før, og ingen kan forutse hvordan det vil påvirke oss i lengden. Ikke alle bruker sosiale medier, men det er ganske allment akseptert at de fleste har det til en viss grad. Det kommer stadig nye forskning og overskrifter, og nå saksøking mot facebook blant annet, om hvordan det negativt påvirker mental helse. Det innebærer vår selvbilde, validering, ego, synspunkter og ikke minst hvordan vi oppsøker noen å date.

Jeg er helt uenig med at globalisert dating marked lønner seg mest for menn. Menn har giftet seg med kvinner fra asia lenge før sosiale medier, så den saken er uaktuell. Det "lønner" seg mest for kvinner og jeg skal begrunne hvorfor.

Først ønsker jeg å etablere et upopulær synspunkt: Hva kvinner sier de ønsker seg, og hva de gjør er to veldige forskjellige ting.

Kvinner er politiske korrekte vesener, og de vil fortelle de politiske korrekte tingene som f.eks. de ønsker seg en normal og pålitelig mann som du sier. Men du glemmer en ting, og det er hva det er i en kvinnes natur å faktisk gjøre. En kvinne er i utgangspunktet velgerne av menn, dette har eksistert siden tidenes tann. Det skyldes av to årsaker: For sitt eget og potensielle barnets beste, vil hun underbevisst søke den beste partneren hun kan finne. Den andre grunnen er at det er faktisk kjøpers marked her i vesten. Det er mange flere menn som prøver å finne en seg en kvinne, enten om det er kortsiktelig eller langsiktelig. Dette er reflektert i Tinder inboxen, Instagram/facebook DMs, onlyfans eller at hun bare synliggjør seg på byn som singel. Dette er en eksklusiv opplevelse som kun unge kvinner går gjennom før eller siden.

Med andre ord er dating for menn og kvinner asymmetrisk. Når en gjennomsnittsmann leter etter partner, vil det si at han drar ut i verden og møte folk, oppsøke og delta på sosiale arrangementer, lage dating app bio osv. Dette er steg 2 og 3. Første steget er at han ikke kan være arbeidsledig, tjukk og lat, uten sosiale antenner eller ambisjoner.

Når en gjennomsnittskvinne leter etter partner, trenger hun egentlig kun å bla gjennom utvalget som er presentert for henne og være i sin beste alder. Og jeg understreker: hvorfor skal en kvinne velge en middelmådig mann, når hun har valget å velge en mann med bedre prospekter. Man må nærmest lage en negativ stråmann for å avkrefte mitt synspunkt: Han kjekke er sikkert en psykopat, derfor velger hun ikke han. Eller Orker ikke å være med en mann med sixpack fordi han gjør ikke noe annet enn å trene 24/7. Eller Gutter som tar bilde med seg selv foran bilen sin er turnoff (fordi de er høy på seg selv).

Asymmetrisk dating har eksistert siden tidenes tann, og du finner bevis for dette i 99% av tilfellene i dyre riket også. Dette er ikke et problem i mine øyner. Det er bare hva det er. Det som derimot er verdt å tenke på er hva sosiale medier tillater:

Lettere kontakt med mennesker. Oversatt betyr det større utvalg. Ikke for menn, men for kvinner fordi de er velgerne: Kvinner er velgerne av hvem de møter, hvem de har sex med, og til en viss grad hvem de går i forhold med. Kort og stygt forklart: Større utvalg betyr sterkere konkurranse om å bli valgt, ergo større krav. 

Det er ikke pent, det er ikke rettferdig, men livet er ikke rettferdig.

Å være en ok fyr er bare et minstekrav.

Beviset mitt er TS sin sønn som er en ok fyr, men jomfru.

 

Endret av umAxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ødelagt livet sitt dersom man ikke har en partner? 

Jeg er kvinne i 30-årene, og har ikke møtt mannen i mitt liv. Jeg driver med mine ting på fritiden, har hund, jeg klatrer, går toppturer osv. 

Livet er ikke ødelagt, det ble bare litt anderledes enn jeg så for meg da jeg var yngre. 

Anonymkode: 9cf58...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo veldig tungt nå selvfølgelig, men han trenger jo virkelig å skjønne at han er veldig ung. Hvem har funnet en kone når de er 25? og jeg har en kompis som er 25 år og jomfru, så er faktisk ikke sååå rart. mine brødre er 26 og 24 og ingen av dem har kjæreste. Han må få profesjonell hjelp og noen som kan få ham til å selv skjønne at han har hele livet foran seg. Han burde slappe av, kose seg med venner(de få han eventuelt har), dyrke hobbyer og glemme damer en stund. Om han ikke finner seg kjæreste før han er 30 så går jo det helt fint. Hjelp han med å finne på kjekke ting med familien, få fokuset på noe annet, snakk med han om jobben, hvis han kommenterer at han ikke har kjæreste så svar gjerne "ja, men du er jo enda veldig ung" til slutt tror han kanskje på det, hvis han har leilighet så kanskje foreslå å gjøre den litt finere? Det kan være et pluss hvis han noen gang tar med seg en dame hjem. 

Men hvis han er ordentlig deprimert så trenger han psykolog hjelp. Kan være andre ting som plager han og uten at dere skjønner det. Det er ikke vanlig at en 25-åring går i kjelleren fordi de ikke har kjæreste, for det er faktisk ganske vanlig i den alderen. 

Anonymkode: 35d34...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner noen få mennesker som er mellom 30-40 år og jumfru, aldri hatt kjæreste men har alt annet på stell. Felles for dem alle er at de, beklager å si det, er svært lite utseende messig tiltrekkende.

De er smarte, snille og gode på bunnen men, det er ikke alltid de egenskapene hjelper når man skal finne en partner. De har også fått oppmerksomhet, blitt sjekket opp men, de vil ikke ha de som ønsker å date dem, da de kun ser etter modell pene mennesker selv. 

Alle sier at det viktigste her i livet er hvordan man er på innsiden men, de færreste av oss vil dele livet med en vi syntes er direkte stygg uansett hvor snill han/hun er. Jeg tror at de fleste som har problemer på partner fronten har det pga at de sikter for høyt ift eget utseende. Kanskje slemt å si, men likefullt sant.

Anonymkode: e3b61...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/3/2021 at 7:20 PM, AnonymBruker said:

Må være en incel som har skrevet dette

Anonymkode: 24a4d...450

en incel som er høy... 

Anonymkode: d756c...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...