Gå til innhold

Invitert til bryllup uten barn, men brudeparets barn skal være med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syntes dette var litt stusselig jeg... Min søster har barn på samme alder som mine men barna mine er ikke invitert i bryllupet... Heller ikke tantebarna til hennes fremtidige mann er invitert. (Det er kun dem vi har i familien, dvs 4 barn ekstra, og de selv har 3.)

Selvfølgelig skal jeg respektere deres ønsker og ikke lage noe problem, men jeg kjenner at jeg ble litt skuffet. Barna mine kommer nok også til å bli skuffet når de hører at kusine/fetter skal være med, men at de selv ikke ble invitert.

Er dette vanlig?

Er snakk om barn som ikke styrer rundt seg, og er i alderen 7-11.

Anonymkode: 106be...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deres bryllup og deres regler. Gjorde akkurat det samme. Hadde barnevakt, men våre små barn var med på deler. Fint når de blir eldre at de ser de var involvert i deler. Et bryllup tar ofte lang tid, og fokuset er brudeparet og ikke utålmodige barn. Er det tenåringer er jeg enig i det du skriver. 

Anonymkode: 4a383...685

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er også økonomiske hensyn å ta. Et bryllup koster. 

Anonymkode: 4a383...685

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vanlig. Har vært i bryllup selv der kun brudeparets barn var til stede. Søskenbarna var ikke der. Mine barn, som er gode venner med brudeparets barn, var med i kirka. I min svoger og svigerinnes bryllup var søskenbarna (altså mine barn) invitert. Det ene er nok like vanlig som det andre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brudeparets dag og de bestemmer.

Veldig vanlig å ikke ha barn med på festen, at de har med sine egne må de jo få styre selv. Erfaringsmessig synes jeg at bryllup med 7-11 åringer fort blir prefet av uro. Og det er jo ikke så rart, blir kjedelig i lengden med taler og sånt.

Absolutt ingen grunn til  bli skuffet. 
 

Overraskes stadig av folk her inne blir så krenket av at bryllup/dåp/konfirmasjoner ikke blir som gjestene forventer…

 

 

Anonymkode: f81f8...e0a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt invitert i et bryllup med barn, ville barna like fult blitt hjemme. På fest skal jeg kose meg og ikke bruke tid på å se etter barna og underholde de.

Fullstendig galskap å ha egne barn med når en giftet seg. Helt ok at de er med i kirken /rådhuset og er brudepiker/svenner, men så får de være med barnevakten hjem. Barn kjeder seg ved lange middager.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du skuffet? Det er klart brudeparet ønsker egne barn tilstede, at de skal få se foreldrene gifte seg og delta på deler av festen. 
 

Anonymkode: 7d81e...641

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Alle bryllup har barna hvert med på vielsen og bilder. Under middagen og festen er de hos barnevakten.

 

Anonymkode: 26461...ea5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er en voksenfest, ikke en barnebursdag. Barna deres blir nok hentet før det blir for sent. Bryllup med en haug meg unger høres ufattelig kjedelig ut! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvfølgelig helt greit. De kan jo være med i kirken og se på vielsen, og så gå med barnevakten etterpå? Bryllupsmiddag er kjedelige greier for barn i alderen 7-11, det varer ofte i mange timer, og de har ikke ro i ræven til å sitte på stolen så lenge. Lange taler, fæle sanger, og masse ukjente folk er ikke akkurat noe barn normalt syns er kjekt. Det blir også støy med barn, mye "de skal bare" og så er det høye stemmer og løping rundt som er forstyrrende for de andre gjestene. 

Anonymkode: e68ca...954

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror da det er helt vanlig ja :) Det er jo naturlig at brudeparets barn tar del av det når de er såpass store, men hvis man skal drive å invitere andre barn så må man jo plutselig tilrettelegge for at det er barnevennlig også. Bryllup er voksenfest og ikke særlig gøy for barn.

Anonymkode: e070c...950

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt vanlig.

At barna blir skuffet er på deg. Du speiler egne følelser, og evner ikke å forklare dem hva som er vanlig i et bryllup. 

Har vært i mange slike bryllup. Små barn (under 6/7) blir hentet etter seremonien. Større barn 7-16 blir hentet rett etter middagen. Ser forresten dødskjedelig ut for de som må sitte der under middagen når det ikke er lagt opp til et barnevennlig bryllup. 

Anonymkode: 6a558...757

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine barn trenger ikke å bli skuffet i det hele tatt! De kan jo fint være med i vielsen og se brudeparet, det er jo DET som er gøyt når man er barn, ikke være med på festen med lange taler og fulle folk! Du må jo bare legge opp til at vielsen er det gøyeste og så må du bygge opp til gøye forventninger med barnevakt, film, godis, kanskje litt lengre våkentid etc.!

Anonymkode: 292c5...6c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Syntes dette var litt stusselig jeg... Min søster har barn på samme alder som mine men barna mine er ikke invitert i bryllupet... Heller ikke tantebarna til hennes fremtidige mann er invitert. (Det er kun dem vi har i familien, dvs 4 barn ekstra, og de selv har 3.)

Selvfølgelig skal jeg respektere deres ønsker og ikke lage noe problem, men jeg kjenner at jeg ble litt skuffet. Barna mine kommer nok også til å bli skuffet når de hører at kusine/fetter skal være med, men at de selv ikke ble invitert.

Er dette vanlig?

Er snakk om barn som ikke styrer rundt seg, og er i alderen 7-11.

Anonymkode: 106be...319

«Invitert i bryllup og bruden er den eneste som får ha brudekjole».. 

Det blir litt sånn, det du skriver. Som om du skulle hatt rett til å gjøre det brudeparet får lov til å gjøre, liksom. 

Det er ikke noe urettferdig med at de ikke vil ha med alle ungene i familien. Kanskje de ikke vil ha sine egne der heller, fest er morsommere uten barn. Men, det er kanskje hyggelig at ungene får se foreldrene sine bli gift. 
 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, AnonymBruker said:

Syntes dette var litt stusselig jeg... Min søster har barn på samme alder som mine men barna mine er ikke invitert i bryllupet... Heller ikke tantebarna til hennes fremtidige mann er invitert. (Det er kun dem vi har i familien, dvs 4 barn ekstra, og de selv har 3.)

Selvfølgelig skal jeg respektere deres ønsker og ikke lage noe problem, men jeg kjenner at jeg ble litt skuffet. Barna mine kommer nok også til å bli skuffet når de hører at kusine/fetter skal være med, men at de selv ikke ble invitert.

Er dette vanlig?

Er snakk om barn som ikke styrer rundt seg, og er i alderen 7-11.

Anonymkode: 106be...319

Enig med deg. Jeg synes det er spesielt at de kan ha tre barn der, men ikke syv. 

Jeg tror jeg ville komme alene og la partner/ektefelle bli hjemme med barna. Og gå hjem etter middagen. Jeg skal ikke være med på noen drukkfest uansett.  

Anonymkode: 212b9...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brudeparets dag, og brudeparets barn, dette styrer de selv. Jeg hadde ikke reagert på dette i det hele tatt. Det er klart de ønsker at egne barn skal ta del i bryllupet. Det burde ikke overraske deg at dine barn ikke blir prioritert.

Anonymkode: 8bd21...e9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var helt vanlig, jeg. I de bryllupene jeg har vært i har brudeparets barn vært med i starten, før de blir hentet av barnevakt. Så er det bryllupsfest kun for voksne:)

Det er jo mer stas for barn å se mamma og pappa gifte seg, kanskje få bære ringen, være brudepike, bli med på bildene (altså barna får oppmerksomhet selv) osv., enn å se to mer perifere voksne gifte seg uten å få ta en del i det selv. Det er ofte også mye nær familie i et bryllup som kan ha fått rollen å ta vare på småbarna i perioden før de blir hentet, altså noe helt annet enn om man inviterer gjester som har med seg eggene barn, som de har noen barnevakt og kun må sitte og passe barn hele kvelden. 

Anonymkode: 5ddc7...97e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Syntes dette var litt stusselig jeg... Min søster har barn på samme alder som mine men barna mine er ikke invitert i bryllupet... Heller ikke tantebarna til hennes fremtidige mann er invitert. (Det er kun dem vi har i familien, dvs 4 barn ekstra, og de selv har 3.)

Selvfølgelig skal jeg respektere deres ønsker og ikke lage noe problem, men jeg kjenner at jeg ble litt skuffet. Barna mine kommer nok også til å bli skuffet når de hører at kusine/fetter skal være med, men at de selv ikke ble invitert.

Er dette vanlig?

Er snakk om barn som ikke styrer rundt seg, og er i alderen 7-11.

Anonymkode: 106be...319

Litt merkelig, er vant til barnefritt - eller ikke. Selvfølgelig står brudeparet helt fritt til å velge hvordan de vil ha det, men har ikke opplevd den varianten før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...