Gå til innhold

Kollega som sminker seg på jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså hun kommer usminket til jobb, og legger ansikts-sminken med kremer og koster, vippetang og mascara og ofte rettetang til håret, på jobb. Hun gjør alt dette mens vi snakker om jobbrelaterte temaer, og det er rolig rundt oss.  Jeg synes allikevel det er litt pussig, men hva vet jeg, selv bruker jeg aldri sminke. 
 

Hva tenker andre, er det vanlig og er det innafor? 

Anonymkode: 5e7b6...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Batteri skrev (Akkurat nå):

Så lenge hun gjør det utenom arbeidstid er det vel greit? 

Det skjer i hennes arbeidstid. 

Anonymkode: 5e7b6...61b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke forstyrrer arbeidet til henne eller dere tror jeg at jeg ville latt det være sånn i første omgang, men det er litt spesielt ja. Evt. spurt om hun har stor familie hun bor med? (trangt om badet på morgenen f.eks.).

Anonymkode: a0e90...f44

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide ofte å sminke meg på jobb, fordi jeg elsker søvn på morgenen. Jeg hater å være for sen, så jeg syklet til jobb slik at jeg var der 15-20 minutter før åpning, sørget for at alt var klart, og brukte resten av tiden på sminke eller hår hvis nødvendig. Det gikk altså ikke utover arbeidsoppgavene mine på noen måte. Gjør det det i ditt tilfelle? 

Anonymkode: 705ef...8cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre enn å sminke seg på t-banen ihvertfall. Ser ei som gjør det hver morgen, full pakke. Det hadde jeg aldri klart 😂

Anonymkode: 032ac...39a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke forstyrrer arbeidet, så gjør det vel ingenting. Jeg ser folk gjør det meste på jobb. Det er mye passiv tid i mange stillinger, og mange bruker denne tiden på å strikke, kikke på telefonen eller gjøre andre ting. Selv om det er mer utradisjonelt å sminke seg, så er det jo ikke til noen plage for noen med mindre hun gjør det i et møte eller noe sånt. Når du skriver at dere snakker om arbeidsrelaterte emner, er det seriøs prat eller er det casual arbeidsrelatert? Hvis det er det sistnevnte, så kunne ikke jeg ha brydd meg mindre, men det er nå meg. Hun tenker sikkert at det er bedre at hun sover litt lengre om morgenen. 

Anonymkode: 92e32...d71

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg pleide ofte å sminke meg på jobb, fordi jeg elsker søvn på morgenen. Jeg hater å være for sen, så jeg syklet til jobb slik at jeg var der 15-20 minutter før åpning, sørget for at alt var klart, og brukte resten av tiden på sminke eller hår hvis nødvendig. Det gikk altså ikke utover arbeidsoppgavene mine på noen måte. Gjør det det i ditt tilfelle? 

Anonymkode: 705ef...8cb

Nei, hun gjør det hun skal og det er et rolig tidspunkt på jobben.  Det plager meg ikke, og sikkert ingen andre heller.
Lurte bare på om det er vanligere enn jeg trodde, for i mitt hode gjør man unna morgenstellet før man kommer på jobb.  

Anonymkode: 5e7b6...61b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det passer seg. Om du ikke rekker å sminke deg før jobb, får du gå uten. Husker en frisørsalong jeg gikk til for noen år siden, da måtte jeg vente på overtid fordi frisøren sminket seg. Dette gjentok seg, gadd ikke gå dit mer.

Anonymkode: 78317...81f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Syns ikke det passer seg. Om du ikke rekker å sminke deg før jobb, får du gå uten. Husker en frisørsalong jeg gikk til for noen år siden, da måtte jeg vente på overtid fordi frisøren sminket seg. Dette gjentok seg, gadd ikke gå dit mer.

Anonymkode: 78317...81f

Men da forstyrrer det jo arbeidet hennes. Da blir det noe annet. I TS sitt tilfelle så gjør jeg ikke det. Jeg antar at de som gjør det ser at det er et tidsrom på morgenen der de har dødtid og gjør dette. Personlig har jeg en halvtime rapport på jobb fra 8. Etter det kan jeg kanskje ha første pasient kl 10. Men jeg kan jo også ha første pasient kl 8.45, så for meg er det jo litt uforutsigbart og hadde ikke passet, men jeg kan skjønne hvorfor noen gjør det. 

 

Anonymkode: 92e32...d71

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg ofte i bilen utenfor jobben. På morgenen er fokuset som regel på å få i ungene mat og komme oss opp i barnehagen og da er det mer behagelig å ta sminkingen i ro og fred i bilen. Har hun små barn kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort gjennom hele koronatiden. 

Tar første møtet uten kamera, fikser sminke og hår. Har til og med dusjet "på jobb", med iPods i øret (riktignok noe jeg måtte høre inn i, slik at jeg kunne mute meg selv). Ellers vasker jeg hus og klær, går en tur, og lager middag, med kurs eller møter eller kollegaer på øret. For ikke å snakke om å fikse negler, det har jeg til og med gjort med kameraet på. 

Ville jo vært ganske uproft å ta med sminkekosten og rettetangen inn i et fysisk møte, da... Men er det bare jobbprat med nære kollegaer, og ikke forstyrrer arbeidet, hvorfor ikke? 

Anonymkode: d5895...200

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, hun gjør det hun skal og det er et rolig tidspunkt på jobben.  Det plager meg ikke, og sikkert ingen andre heller.

Dette er hva du trenger å fokusere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (3 timer siden):

Dette er hva du trenger å fokusere på.

Det gjør jeg også.  
Men akkurat i dag fikk jeg lyst til å lufte det på KG for å undersøke om det kanskje var vanligere enn jeg trodde. 😊

TS

Anonymkode: 5e7b6...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Batteri skrev (På 30.9.2021 den 13.21):

Så lenge hun gjør det utenom arbeidstid er det vel greit? 

Nå må du lese da..

Anonymkode: f48a4...a17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 13.19):

Altså hun kommer usminket til jobb, og legger ansikts-sminken med kremer og koster, vippetang og mascara og ofte rettetang til håret, på jobb. Hun gjør alt dette mens vi snakker om jobbrelaterte temaer, og det er rolig rundt oss.  Jeg synes allikevel det er litt pussig, men hva vet jeg, selv bruker jeg aldri sminke. 
 

Hva tenker andre, er det vanlig og er det innafor? 

Anonymkode: 5e7b6...61b

Hvis dere har en jobb der dere møter kunder, så syns jeg at det er greit å sminke seg. 

AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 14.44):

Bedre enn å sminke seg på t-banen ihvertfall. Ser ei som gjør det hver morgen, full pakke. Det hadde jeg aldri klart 😂

Anonymkode: 032ac...39a

Da jeg tok t-banen i dag til jobb, var jeg tom for mobildata 😑 Men ble underholdt av en dame som sminket seg på t-banen, full pakke 😋

Anonymkode: 474e7...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 13.19):

Altså hun kommer usminket til jobb, og legger ansikts-sminken med kremer og koster, vippetang og mascara og ofte rettetang til håret, på jobb. Hun gjør alt dette mens vi snakker om jobbrelaterte temaer, og det er rolig rundt oss.  Jeg synes allikevel det er litt pussig, men hva vet jeg, selv bruker jeg aldri sminke. 
 

Hva tenker andre, er det vanlig og er det innafor? 

Anonymkode: 5e7b6...61b

Det er vel det samme. Noen strikker jo. 

Anonymkode: ba792...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 15.07):

Nå må du lese da..

Anonymkode: f48a4...a17

Ok, jeg tar oppfordringen din og leser HI enda en gang.
Der står det fortsatt at hun sminker seg når hun kommer på jobb, mens de snakker om jobbrelaterte ting. Det står ingenting om at det gjøres i arbeidstiden. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...