Gå til innhold

Er det greit å be besøkende om å ta av sokker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 23.30):

Liker ikke svette sure sokker på mitt gulv, setter merker, er det ok og be gjester om å ta av sko og sokker før de går inn i leiligheten min, jeg har vannbåren varme i gulvet.

Anonymkode: 9253b...69e

Dette bør være et tullespørsmål. eller en raring som tenner på føtter som har skrevet. Om sokkene er svette,tror du ikke da at føttene er svette,eller skjønner du ikke at det har en sammenheng??? Hadde noen bedt meg ta av sokkene da jeg er på besøk, hadde vedkommende straks blitt strøket av vennelista mi, og gått over på listen over "tullinger".

Anonymkode: c01cd...44e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville snudd i døra hos enhver som krevde at jeg skulle ta av meg noe annet enn yttertøy og sko, det er mildt sagt tvilsom oppførsel.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guppy88 skrev (2 timer siden):

Og folk som ikke prioriterer å stelle føttene sine utenom vask, nettopp fordi ingen ser dem likevel?

Når du ikke forventer å vise fram føttene, er det ikke gitt at de har fått spabehandling like før man er gjest hos deg.

Jeg har alltid med meg sokker når jeg skal på besøk, hvis jeg går uten sokker i skoene mine. Fordi jeg liker ikke følelsen av bar fot mot gulv.

Du sier det er varmt og behagelig hos deg. Hadde jeg fått denne requesten av deg, hadde jeg ikke beskrevet gjestfriheten som varm og behagelig. Hadde i ettertid sørget for å møte deg utenom hjemmet ditt.

Sært 

Anonymkode: 9253b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neida det er varmt og behagelig, har og gulvvarme så det er ikke noe problem 😊

Anonymkode: 9253b...69e

Det kan du påstå så mye du vil, men hvor varmt som er varmt nok varierer ganske mye fra person til person. Jeg har vært hjemme hos folk som mener 17 grader er kjempevarmt, mens jeg har sittet der og hakket tenner omtrent. De har havnet på listen over folk jeg ikke besøker lenger, og der hadde nok du også havnet. Men der jeg kan forstå at vi har forskjellig oppfatning av varme, så er det å be gjester kle av seg noe mer enn sko og yttertøy bare sært, så sannsynligvis hadde jeg kuttet deg helt ut og ikke møtt deg ellers heller.

Anonymkode: 1f844...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om svette føtter var et problem med de som kommer på besøk til meg, ville jeg byttet ut alle sammen. Besøk stoppes ganske effektivt om man sier konsekvent : "Ta av deg sokkene, det er ekkelt at du setter merker over hele huset" 

Anonymkode: 7428b...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 23.30):

Liker ikke svette sure sokker på mitt gulv, setter merker, er det ok og be gjester om å ta av sko og sokker før de går inn i leiligheten min, jeg har vannbåren varme i gulvet.

Anonymkode: 9253b...69e

Kan ikke du ha denne fetishen for deg selv? Lag en blogg? Egen hjemmeside? Det er bare så idiotisk her inne!

Anonymkode: 9e75f...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sko er selvsagt, men sokker?

Det hadde jeg reagert veldig negativt på. Hadde tenkt du hadde tvangstanker og handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loublover skrev (13 minutter siden):

Jeg synes ikke det er greit verken å be gjester ta av eller på seg sokker, tror faktisk dette bare er et KG "problem"

Tror jeg også. Har flere kjenninger som har hatt problemer med føttene, bla en ung venninne som har blitt operert i en stortå. Med det resultat at den ene tåa ser veldig rar ut. Den er liksom «sugd» inn i selve tåa. Min venninne har desverre komplekser for dette. 

Så å be gjester om å ta av strømper og sokker,det tror jeg vi kan konkludere med er temmelig uhøflig. For ikke å si sært, og utenom god skikk og bruk, ikke minst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som har startet tråden er nok en småsjuk kar som treng en ronketråd......vi får bare ha medlidenhet:-)

Anonymkode: c01cd...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 23.30):

Liker ikke svette sure sokker på mitt gulv, setter merker, er det ok og be gjester om å ta av sko og sokker før de går inn i leiligheten min, jeg har vannbåren varme i gulvet.

Anonymkode: 9253b...69e

Tuller du? Det er mye mer uhygienisk å gå barbeint, med mindre man nettopp har vasket føttene da.. Jeg er motsatt nemlig, jeg vil ikke ha folk inn barbeint, syns det er kjempeekkelt! Men tør ikke si noe da.. bare gremmes innvendig, spesielt når de bare føttene settes opp i sofaen🤮

Anonymkode: 0d260...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet her er jo egentlig om det er greit å gå på besøk iført så skitne sokker at verten legger merke til det..

Anonymkode: 450b7...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb som innebærer mange hjemmebesøk og vi har med sokker hvis vi er barbeinte fordi det siste er uhygenisk. I tillegg får jeg tanker om at du er veldig sær eller har noen tvangstanker som må være slitsomme for deg

Anonymkode: a669c...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko kan du be dem ta av, ikke sokker. De fleste har vel ikke merkbart skitne sokker? Kanskje det er dine venner som er problemet, ikke sokker.

Anonymkode: 9e677...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hvemsomhelst

Det var ei klubbvenninne som forlangte det da vi møttes hos henne en gang. Da fikk vi oss en deilig overraskelse.  Hun hadde nemlig en bekjent som studerte fotpleie og vi damer fikk en herlig fotbehandling 😀

Så om du forlanger at jeg skal ta av meg sokkene, så venter jeg en riktig god behandling, med vin i glasset, mens du vasker, pusser og steller mine trøtte føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får noia når folk kommer til meg uten sokker 😱 og du vil be dem om å ta av sokker 🤔🙄

Anonymkode: bd55f...75f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 17.34):

Jeg får noia når folk kommer til meg uten sokker 😱 og du vil be dem om å ta av sokker 🤔🙄

Anonymkode: bd55f...75f

Ja :)

Anonymkode: 9253b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg reagert negativt på. Det å gå barbeint er mer uhygenisk, og noe jeg kun gjør hjemme, på gresset om sommeren, eller når jeg dusjer/er i svømmehall. Steder der det er normalt.

Hos andre har jeg alltid på meg Noe på beina. Sokker eller strømpebukse. Jeg ville synes det var rart om noen andre gikk uten sokker på hjemme hos meg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...