Kardinal Skrevet 27. september 2021 #1 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) Da er det vell på tide å opprette en treningsdagbok🏃🏻♀️🏃🏻♀️ Både for å komme i bedre form, forhåpentligvis slippe smerter hver dag og bli noen kg lettere på vei mot målet. Status Quo: 24.09: 81.4 kg 01.10: 81.5 kg 15.10: 80.4 22.10: 79.9 12.11: 78.4 21.12: 77.5 Endret 21. desember 2021 av Kardinal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 27. september 2021 #2 Del Skrevet 27. september 2021 Velkommen i gjengen! Hvordan går det med joggingen? Har du turd å melde deg på et løp? Jeg var med på min første 5 km forrige uke, og det gikk over all forventning. Neste uke skal jeg løpe Rosa-Sløyfe løpet og gleder meg stort 🏃♀️🏃♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 27. september 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) Bokdamen skrev (1 time siden): Velkommen i gjengen! Hvordan går det med joggingen? Har du turd å melde deg på et løp? Jeg var med på min første 5 km forrige uke, og det gikk over all forventning. Neste uke skal jeg løpe Rosa-Sløyfe løpet og gleder meg stort 🏃♀️🏃♀️ Jeg ble super gira når jeg såg reklamen for rosa-sløyfe løpet. Det var for en måned siden og jeg innsåg vell veldig kjapt at det ville bli for heftig for kroppen min😅 Men mye mulig jeg melder meg på løp i 2022, da «må» jeg bare. Lykke til neste uke! Har du noen «mål» med løpet? Klare innen en viss tid etc? Brukte appen C25K for første gang igår, etter tips her inne. Har trudd formen har vært heilt på bunn, men ser visst ut som alle trilleturene har gjort uttelling😅 Det var jo ikke så gale, det var faktisk kjekt! Endret 27. september 2021 av Kardinal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 28. september 2021 #4 Del Skrevet 28. september 2021 Velkommen i gjengen 👍 Her får ihvertfall jeg mye motivasjon til å holde trykket oppe. Godt å føle at formen ikke er så ille som du trodde 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 28. september 2021 #5 Del Skrevet 28. september 2021 For en god innledning til C25K! Jeg har ingen mål egentlig, skal løpe 6K og fokus er å ikke gå for hardt ut og komme meg til mål 😅 Vet jeg kan løpe langt nok altså, men har aldri vært med på noe så stort før 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 30. september 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 30. september 2021 Wit skrev (På 28.9.2021 den 7.34): Velkommen i gjengen 👍 Her får ihvertfall jeg mye motivasjon til å holde trykket oppe. Godt å føle at formen ikke er så ille som du trodde 😊 Takk😁😁 Ja, å være flere i samme båt hjelper veldig. Ha noen å dele med, heie og motivere både når det går bra og når ein går litt på trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 30. september 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 30. september 2021 Bokdamen skrev (På 28.9.2021 den 8.36): For en god innledning til C25K! Jeg har ingen mål egentlig, skal løpe 6K og fokus er å ikke gå for hardt ut og komme meg til mål 😅 Vet jeg kan løpe langt nok altså, men har aldri vært med på noe så stort før 🤩 Det er et bra mål det! Finne sitt eget løpetempo. Håper løpet det stod til forventningene og det gav mersmak😁 (Det håper eg at eg kan si også, men det blir ikke iår🤪) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 30. september 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 30. september 2021 Bra fornøyd med fjell(klatre)tur på tirsdag😁 Tidsmessig er den ikke rett, det var nok 7 timer på tur. Skjedde noe når eg lasta det opp🤷🏻♀️ Idag har jeg fått tatt en etterlengta Hypopressiv treningsøkt. Satser på en runde yoga ikveld👌🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 2. oktober 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 2. oktober 2021 Jeg må nok i tillegg til trening gjøre noe med kostholdet🙈 Det er enkelt i teorien men så utrolig mye mer vanskelig i praksis😥 Jeg har egentlig godt innarbeidet handle/middagsrutiner, men jeg må lage mat både uten gluten, melkeprotein og egg. Det er tidkrevende og med en liten en som sover lite og er svært krevende er det lett å havne i pizza, pølser, pasta🙈 Har i tillegg et ekstremt kresent barn for å toppe det hele…. Er i tillegg alene under middagslaging og det er da minstemann er på sitt «værste»🥵 Har nesten lurt på å lage middag til kl 16 istedenfor. Å evt klargjøre litt av middagen tidligere på dagen🤔 Men hva tid skal jeg gjøre det?🤭 Ønsker å gjøre litt det jeg har lyst til i permisjonen som f.eks trilletur i fint vær og ikke bare plikter🙊 Ikke lett å bli enig med seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 2. oktober 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 2. oktober 2021 Hadde planer om fjelltur både idag og i morgen men det ble visst avlyst…. Noe organiserte greier. Kjedelig, men får satse på eg får sjangs å ta meg en treningsdate med C25K i helga😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 5. oktober 2021 #11 Del Skrevet 5. oktober 2021 Det er ikke enkelt med middagslaging når du må ta hensyn til allergier og kresne barn. Det jeg brukte å gjøre (og gjør fortsatt) er å lage opp mye pastasaus som jeg fryser ned i porsjonspakker. Den er proppet med grønnsaker, og siden jeg mixer alt i blender når det er kokt blir det ingen biter. Datteren min som er kjempekresen elsket (og elsker fortsatt) den sausen. Det gjør at du får det enklere i hverdagen. Jeg laget også andre middagsretter i store porsjoner som jeg kunne fryse ned. Da ble det sunt siden jeg laget det fra bunnen, og det gikk raskt å fikse i hverdagen. Pizza kan være sunnere også hvis du bytter ut med grov deig og mye grønnsaker. Bytt ut vanlige pølser med kyllingpølser osv. Finn de sunne alternativene til "rask" mat. Ellers håper jeg du får treningsturen du ønsker i helga 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 5. oktober 2021 Wit skrev (12 timer siden): Det er ikke enkelt med middagslaging når du må ta hensyn til allergier og kresne barn. Det jeg brukte å gjøre (og gjør fortsatt) er å lage opp mye pastasaus som jeg fryser ned i porsjonspakker. Den er proppet med grønnsaker, og siden jeg mixer alt i blender når det er kokt blir det ingen biter. Datteren min som er kjempekresen elsket (og elsker fortsatt) den sausen. Det gjør at du får det enklere i hverdagen. Jeg laget også andre middagsretter i store porsjoner som jeg kunne fryse ned. Da ble det sunt siden jeg laget det fra bunnen, og det gikk raskt å fikse i hverdagen. Pizza kan være sunnere også hvis du bytter ut med grov deig og mye grønnsaker. Bytt ut vanlige pølser med kyllingpølser osv. Finn de sunne alternativene til "rask" mat. Ellers håper jeg du får treningsturen du ønsker i helga 👍 Takk for tips😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 5. oktober 2021 Fikk tatt meg en treningsrunde både på søndag og tirsdag😁 Satser på eg får til en imorgen eller torsdag! Egentlig elsker jeg rutiner og hadde trivdes med å ha faste treningsdager, men livet (og jobbene) våres er veldig uforutsigbare som gjør det vanskelig med noe fast😔 Må liksom bare utnytte de få smutthullene jeg har😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 6. oktober 2021 #14 Del Skrevet 6. oktober 2021 Kjenner til det med at du ikke alltid får trent på faste dager. Har hatt en periode nå med veldig lange arbeidsdager og mye annet som skjer. Det gjør at treningen ikke blir like regelmessig som jeg ønsker. Da er det deilig å bruke de smutthullene jeg har, for jeg kjenner jo at både kropp og humør har godt av litt trening. Men, du er flink altså 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 15. oktober 2021 (endret) Har fått trent men ikke fått skrevet det her. Litt travelt om dagen🙈 Er med i vekttråden og idag var vekta 80,4. Målet er 75. Så får vi se. Fekk tatt meg en løpetur igår. Jeg er kommet der at løping er blitt min måte å takle sinne og frustrasjon (som det er ekstremt mye av for tiden). Fikk en veldig tøff beskjed igår og derfor må eg bare ut! Bruke kroppen for å ta meg ut. Sleppe å tenke. Det var et helt grusomt regnvær igår men det var faktisk bare deilig å kjenne regnet piske deg i ansiktet. Jeg «vinner» på en måte mot meg selv. Veldig vanskelig å forklare. Og jeg var en sofagris før selv om det ikke høres slik ut🙈 Det er og derfor dagboka har fått navnet livets opp og nedturer. I trenings vil en alltid møte på opp og nedturer og det samme skjer i livet, selv om jeg føler vi har blitt hivd utenfor et stup. Neste uke begynner jeg på uke 2 i C25K. Jeg tar hvert «program» 2 uker slik at jeg sakte bygger meg opp Endret 16. oktober 2021 av Kardinal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 15. oktober 2021 #16 Del Skrevet 15. oktober 2021 Det er godt å bruke kroppen fysisk hardt når hodet begynner å koke over ja. Jeg har oppdaga den strategien selv nå, og det er befriende. Lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 23. oktober 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 23. oktober 2021 Hatt en ukes treningsfri, nokså ufrivillig🙄 Spiste noe med gluten på forgje onsdag og har aldri blitt så dårlig før😱 Hadde skikkelig muskel og ledd smerter i 4-5 dager, type det er vondt å gå liksom! Fekk tatt meg en joggetur på fredag og forsatte i uke 2 i C25K appen mtp formen. Å fy så vondt i kroppen/ledd/muskler jeg fikk både under og etterpå. Rett og slett sjokket hvor lenge dette hang i!!! Følte jeg var verre enn 1 gang. Jaja, leksa lært og det blir LENGE til jeg spiser gluten igjen. Ikke verdt det….. Men en positiv ting da. 79.9 kg på fredag😁 Letteste jeg har vært på ca 2 år👌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 12. november 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 12. november 2021 Er travle dager her så er dårlig til å oppdatere. Prøver så godt eg kan å få til trening, denne veka har vært helt sinnsyk travel🙊 Men satser på løpetur nr 2 idag! Hadde vært lettere om eg klarte å komme meg ut på løpetur på kvelden. Men jeg er så trøtt og sliten og er i tillegg mørkeredd. Her vi bor er det ikke gatelys og lite naboer. Så…. Hva gjør jeg med det problemet?🤪🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 21. desember 2021 Jeg er kommet i en god driv nå. Snappet opp tipset om å kle seg før legging av barn og kom meg faktisk ut på en joggetur kl 21 igår kveld. Det går faktisk nokså greit å dra på seg refleksvest og hodelykt på kvelden. Jeg som alltid har vært veldig mørkeredd🤭 Har funnet meg en rute med noen (få) gatelys og lys i husene rundtomkring hjelper på. Igår var det stjerneklart og fullmåne så det var overraskende fint å løpe så sent😅 Det var minusgrader og syns jeg merket det ble tyngre å puste?!? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 21. desember 2021 Uke 51: Mandag: Joggings Onsdag: Joggings Fredag: Joggings Elsker lister så viderefører det her også🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå