Gå til innhold

Vurderer nummer tre, er 35 år og føler meg litt gammel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg planlegger 3.graviditet rundt 40 års alderen. Om jeg blir det da:) 

Anonymkode: a40ba...ebc

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg planlegger 3.graviditet rundt 40 års alderen. Om jeg blir det da:) 

Anonymkode: a40ba...ebc

Hvor gammel er du nå? Begynt å prøve?

Anonymkode: 58a4d...a51

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Om det er samme barnefar, kjør på. Ny mann, glemmesak. 

Anonymkode: 1084b...9af

Hvorfor det? 

Ikke ts

Anonymkode: 78674...694

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kroppslig sett var svangerskapet og fødselen når jeg var 40 lettere enn de to andre, hhv i slutten av tyveårene og starten av tredveårene. 

Anonymkode: eb8f6...b1b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eloise12345

Ikke for gammelt. Jeg ville forsøkt uten tvil. Verre er det for oss som forsøker år etter år uten å bli gravid. Det er en gave å kunne bli gravid. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg prøver på nr 3 nå. blir nok 35 før den er ute.

Anonymkode: 97549...36d

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Lorieen

Jeg er 39 og venter nummer 5. Fikk fjerde da jeg var 37. Har absolutt ikke mindre energi nå enn da jeg fikk de tre eldste i tjueårene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Lorieen skrev (8 minutter siden):

Jeg er 39 og venter nummer 5. Fikk fjerde da jeg var 37. Har absolutt ikke mindre energi nå enn da jeg fikk de tre eldste i tjueårene. 

Var det vanskeligere  bli gravid med siste? Tok det lenger tid?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lorieen
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det vanskeligere  bli gravid med siste? Tok det lenger tid?

Problemet for min del med de to siste var ikke å bli gravid, men å holde på fosteret. Hadde flere kjemiske graviditeter og en MA. Fikk progesteronstøtte av gynekolog både for to år siden og nå, fra rett etter EL og ut uke 9. Har alltid blitt svært lett gravid. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 14.46):

Fikk første barnet som 25-åring. Er nå 35 og føler meg nesten for gammel for barn. Kjenner jeg har mye mindre energi enn i 20-årene. Noen som har fått barn både i midten av 20-årene og i midten/ slutten av trettiårene. Var det store forskjeller med tanke på fødsel, graviditet og tiden etterpå? 

Anonymkode: 5860e...14b

Ja jeg har. Ett barn i begynnelsen av 20 årene, ett i midten av tyveårene og ett når jeg var 35. 

Det va stor forskjell. Det siste svangerskapet var såååå mye tyngre og med en del komplikasjoner. Fødselen var derimot veldig enkel. Like enkel som med nr 2. Barselstiden var veldig tung. Oppsto mange komplikasjoner og plager etter fødsel. Hadde betydelig mindre energi, mye smerter, tålte ikke søvnmangel særlig godt. 

MEN jeg opplevde en mye større ro og lykkefølelse med sistemann. Stresset ikke med noen ting og koste meg veldig med baby. Satte virkelig pris på spedbarnsperioden og klarte å nyte den til det fulle.

Anonymkode: 8457b...184

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Lorieen skrev (16 minutter siden):

Problemet for min del med de to siste var ikke å bli gravid, men å holde på fosteret. Hadde flere kjemiske graviditeter og en MA. Fikk progesteronstøtte av gynekolog både for to år siden og nå, fra rett etter EL og ut uke 9. Har alltid blitt svært lett gravid. 

Siden du hadde flere kjemiske og en MA, betyr det at eggenes kvalitet var dårlige? eller handlet det kun om progesteron? Jeg er og i slutten av 30-årene, og bekymrer meg veldig for om jeg kommer til å bruke veldig lang tid siden de fleste eggene i vår alder er av dårlig kvalitet/er skadet.

Har du vært til gynekolog og målt eggkvalitet og eggreserver? Er de alltid dårlige for noen i slutten av 30-årene, tidlig 40-årene, eller er det også litt individuelt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lorieen
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Siden du hadde flere kjemiske og en MA, betyr det at eggenes kvalitet var dårlige? eller handlet det kun om progesteron? Jeg er og i slutten av 30-årene, og bekymrer meg veldig for om jeg kommer til å bruke veldig lang tid siden de fleste eggene i vår alder er av dårlig kvalitet/er skadet.

Har du vært til gynekolog og målt eggkvalitet og eggreserver? Er de alltid dårlige for noen i slutten av 30-årene, tidlig 40-årene, eller er det også litt individuelt?

Jeg fikk målt eggreserver og eggkvalitet og begge deler var veldig bra. Så for min del var det progesteronmangel. Hadde kort lutealfase også. Men det kan sikkert variere fra person til person hvor problemet ligger. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...