Gå til innhold

Vurderer nummer tre, er 35 år og føler meg litt gammel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk første barnet som 25-åring. Er nå 35 og føler meg nesten for gammel for barn. Kjenner jeg har mye mindre energi enn i 20-årene. Noen som har fått barn både i midten av 20-årene og i midten/ slutten av trettiårene. Var det store forskjeller med tanke på fødsel, graviditet og tiden etterpå? 

Anonymkode: 5860e...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at jeg ikke synes 35 er for gammel til å få barn. Jeg er 40 og er prøver, skulle ønske jeg var 35….

Leste at haddy Njie er gravid igjen og skal få sitt andre barn neste år, da vil hun være 42.

Så det er absolutt ikke for sent for deg heller. 😊

Anonymkode: 58a4d...a51

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nr 1 da jeg var 31, nr 2 da jeg var 33. Nå er jeg 38 og er i siste trimester med nr 3. Var mer kvalm i første trimester denne dagen. Ellers ingen endring fra svangerskap nr 2 :)

Ikke så stor aldersforskjell som du spurte etter, men🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det vanligste å få første barn i alderen 35-40. Ingen klager over at de er gamle, eller har lite energi. Men er mulig annerledes om man allerede har vært gjennom det, da holder man jo på med barn over veldig mange år av sitt liv. 

Anonymkode: 80cb3...dae

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i veldig lik situasjon som deg. Var 25 år når jeg fikk første, er nå 35 og venter nr 3 😁  Syns alle svangerskapene så langt har vært veldig like. 

Kjenner flere som har fått både første og andre barnet når de er eldre enn oss, så 35 år er absolutt ikke for gammelt 👍

Anonymkode: c7c28...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du føler deg for gammel(selv om du rent fysisk er ung nok), så er du ikke klar for det. Da hadde du ikke hatt disse tankene. Har fått barn i tyveårene og rett etter fylte tredve. Angrer ikke på noen av dem, hadde ingen tvil i forkant. Dette er et for viktig valg å bare hoppe på, så jeg er glad du spør, alt for mange som bare plopper ut unger, putter de i barnehage, synes babyer er søte vil ha en til, putter den i barnehage, syter over at de er så slitne når de selv må ta seg av egene barn i ferier/sykdom, barn fortjener å være ønsket og bli gitt tid, greit å bli sliten, det blir alle, men vær klar over hva det faktisk innebærer. Tenk etter litt, føl på det. Tenk fremover, oppfølging av de du har, den som evt kommer. Lykke til ;)

Anonymkode: 0aed8...c73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 og har 2 på 7 og 9. Kunne aldri tenkt meg å begynt på ny. Tidsklemma er hard nok med 2 barn i skolealdrer. Tanken på at di eldste er i seng 22 i helger i ferier og måtte stå opp tidlig med småbarn.. Skrekk og gru

Anonymkode: e38ca...ad4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk førstemann da jeg var 23, og nr. to da jeg var 36. Det var så utrolig mye enklere å være en voksen mamma 😄 . Men, noe av forklaringen er jo at jeg da hadde en 13 åring som hjalp til med lillebroren.  

Anonymkode: 51339...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke for gammel. Det er fordeler ved å bli foreldre både sent og tidlig. Eneste problemet jeg ser ved det er at du får veldig lang periode med barn i huset. Vi var i slutten av 30-åra da nummer tre ble født, men startet da vi var i midten av 30-åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver på nr 1 nå, er 34 😊 Skulle gjerne startet før, men det var slik livet ble. Føler meg ikke gammel sånn generelt sett. Har lyst på to tette. Hadde kanskje vurdert det annerledes hvis jeg startet før og hadde hatt barn på 7-10 år nå, da er man jo uansett i en annen fase og er opptatt med kjøring, hente, skole osv. Alt handler om hva du har lyst til, føler deg klar for, livssituasjon osv. Og det er da maaange som får barn midt i 30-årene. 

Anonymkode: 11a89...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fikk første barnet som 25-åring. Er nå 35 og føler meg nesten for gammel for barn. Kjenner jeg har mye mindre energi enn i 20-årene. Noen som har fått barn både i midten av 20-årene og i midten/ slutten av trettiårene. Var det store forskjeller med tanke på fødsel, graviditet og tiden etterpå? 

Anonymkode: 5860e...14b

Jeg har enda større avvik på disse aldrene - begge veier - enn det du har. Jeg fikk nr.1 da jeg var 19 år, og er nå gravid med nr. 4 som snart 37-åring. Skal innrømme at jeg var litt usikker før vi bestemte oss for en sistemann... var jeg ikke for gammel? Men fant raskt ut at det ikke er min alder som er "problemet". Men jeg hadde litt tanker om det at jeg allerede hadde vært mor så lenge, og aldri gjør meg ferdig med småbarnstiden liksom. En gang må man jo slutte. Men ønsket om en sistemann var alt for sterkt, så måtte bare kjøre på.

Sånn fysisk kjenner jeg meg ikke for gammel nå nei. Var mer sliten og hadde mer vondt i kroppen med nr.2 som 25-åring liksom enn jeg har nå. Er så mange andre ting enn alder som spiller inn der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk nr 1 da jeg var 26, og nr 2 da jeg var 37 - merker at jeg er eldre med nr 2, er mye mer sliten og trett enn med første. Og første var jeg alene med, nå er vi 2 pluss storesøster som hjelper til😄 Men vi skal prøve på nr 3 nå snart, så jeg er ikke sååå sliten😅 Da vil jeg være 39 når det barnet blir født hvis vi er heldige😊

Anonymkode: a0977...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg fikk skikkelig vond bekkenløsning med nr 2, men selve fødselen tok bare 2 timer og var mye lettere enn første😊

Anonymkode: a0977...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke 35 år er gammelt. Jeg fikk min første da jeg var 30 år og prøver på nr. 2 nå. Nettopp blitt 34 år, men vi har vært prøvere i 1.5 år allerede da.. Har alltid sagt at jeg skal være ferdig med barn innen jeg var 30 år, men det skjedde ikke. Sånn er livet, mye går ikke som planlagt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Du er absolutt ikke for gammel. Jeg fikk nr 1 når jeg var 37 år, nå er jeg 39 år og prøver på nr 2.

Anonymkode: 4f38b...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 år og Nettopp blitt gravid med nr 3, blir 35 ved termin og føler meg mer voksen og klar for barn enn i slutten av 20 årene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er absolutt ikke for gammel. Jeg fikk nr 1 når jeg var 37 år, nå er jeg 39 år og prøver på nr 2.

Anonymkode: 4f38b...bca

Nesten samme som meg; er 40 og prøver på nr 3. hvor lenge har du prøvd? Og hvor lenge prøvde du på nr1?

Anonymkode: 58a4d...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er samme barnefar, kjør på. Ny mann, glemmesak. 

Anonymkode: 1084b...9af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...