Chomsky89 Skrevet 25. september 2021 #1 Del Skrevet 25. september 2021 Det er jo ikke en ny norm i pressen, at man bare heller nevner kommunenavn vist plassen ikke er like kjent, men når kommunen "plutselig" er såppas stor, så føler jeg det blir litt misvisende. Dette ville sannsynligvis blitt kalt hurumdrapet eller røykendrapet for noen år siden. Hurum og røyken eksisterer jo fortsatt, selv om de ikke er kommuner. Det ville vert mer passende å brukt de i overskriften om det som skjedde på Åros nettop, eller eventuelt bare åros. Selvsagt ikke veldig viktig dette da, men noen tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #2 Del Skrevet 25. september 2021 Asker er Asker, Røyken er Røyken, Spikkestad er Spikkestad og Åros er Åros. Jeg hadde satt pris på om de omtalte det som "drapet i Åros" og ikke "drapet i Asker". Det skjedde i Åros, ikke i Asker, selv om Åros ligger i Asker kommune. De omtaler ikke drapssaken på Kolbotn som drapet i "Nordre Follo" (eller hva den kommunen heter nå. Usikker på om Kolbotn ligger i Nordre Follo eller om det tilhører en annen kommune nå.) Anonymkode: 38042...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Del Skrevet 26. september 2021 De sa jo også på Bloggerne på TV2 at Iselin Guttormsen bor i Drammen. Hun bor i Åros. Mulig det var før kommunesammenslåing, men hun bodde fortsatt ikke i Drammen, men Røyken. Anonymkode: 78505...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Asker er Asker, Røyken er Røyken, Spikkestad er Spikkestad og Åros er Åros. Jeg hadde satt pris på om de omtalte det som "drapet i Åros" og ikke "drapet i Asker". Det skjedde i Åros, ikke i Asker, selv om Åros ligger i Asker kommune. De omtaler ikke drapssaken på Kolbotn som drapet i "Nordre Follo" (eller hva den kommunen heter nå. Usikker på om Kolbotn ligger i Nordre Follo eller om det tilhører en annen kommune nå.) Anonymkode: 38042...fc8 Ja, så da skulle de sagt "Åros I Asker kommune", siden det er flere steder i landet som heter Åros. Hvis jeg hadde lest at noen ble drept på Åros, hadde jeg automatisk tenkt at det var lokalt her på sørlandet. Anonymkode: b7e07...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 11.03): Ja, så da skulle de sagt "Åros I Asker kommune", siden det er flere steder i landet som heter Åros. Hvis jeg hadde lest at noen ble drept på Åros, hadde jeg automatisk tenkt at det var lokalt her på sørlandet. Anonymkode: b7e07...ac7 Hadde vært bedre med "Åros i Asker kommune", ja. Det er også forskjell på "på Åros" og "I Åros", hvilket også forteller at det ikke er "Åros på sørlandet". Asker kommune har blitt fryktelig stor så det hadde vært bedre om de presiserte i omtalen. "Kolbotn-drapet" som også skjedde i forrige uke var jo ikke omtalt som "Nordre Follo-drapet", så det er jo ikke nødvendig å gjøre forskjell. Anonymkode: 38042...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå