AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Min femåring må ha ny vinterdress. Har Didrikson Bjørnen 3 og den overlevde ikke én sesong engang. Rumpa er hullete og slitt etter aktiv lek forrige sesong, og derfor kom vi heller ikke så langt at det var nødvendig å utvide størrelsen på dressen som er et stort pluss når man først kjøper en dress som er tiltenkt å vare en stund (extended size). Jeg ser de nyere Bjørnen-dressene har kontraststoff på knær og rumpe, men er usikker på om dette bare er pynt eller om dressen har blitt mer slitesterk. Det er blant annet klubbtilbud på xxl nå på samme variant under navnet Theron, men er usikker. Med tanke på holdbarhet og bruk ønsker jeg ikke legge mer i dress enn tusen kroner, men vil jo selvfølgelig ha en dress som tåler aktiv lek ute selv på dager med lite snø (tøft underlag). Så, hvilken dress ville du anbefalt? Takk for alle svar Anonymkode: d9ac3...c38
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Reimatec stavanger Anonymkode: 90d82...279 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Reimatec stavanger Anonymkode: 90d82...279 Enig! Kan fint kjøpes brukt også! Anonymkode: eb625...dd0
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 I vår barnehage bruker de grus for å strø på stiene, men sklier er plassert slik at de får grus på seg. Det er derfor ingen vinterdresser kan overleve en sesong i vår barnehage. Hvis du har samme problem, så bare kjøp hvilken som helst dress, blir samme resultat. Jeg fant én stoff som overlever alt, bevernylon, men det er stygt, blir våt og tørker lenge, og du får uansett ikke kjøpt vinterdress til barn av det. Men jeg lagde "lapper" av det til knær og rumpe og de overlevde grus-sklier. Anonymkode: 4bc9d...15f 1
Sandie Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Har kun hatt vinterdresser fra Reima og vært veldig fornøyd med de. Har en aktiv 3-åring men dressene har ikke blitt ødelagt av slitasje, så de vil senere kunne gå i arv til barn nr.2.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 Har vært aller mest fornøyd med reimatec, men også tiny trolls har holdt ganske bra her. I fjor kjøpte vi en helly hansen dress som også har holdt greit, men ble hakket mere slitt i løpet av vinteren enn det reima dressene har gjort. Anonymkode: d83ef...fa8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært aller mest fornøyd med reimatec, men også tiny trolls har holdt ganske bra her. I fjor kjøpte vi en helly hansen dress som også har holdt greit, men ble hakket mere slitt i løpet av vinteren enn det reima dressene har gjort. Anonymkode: d83ef...fa8 I forhold til pris så pleier det å være greit å finne reimatec på salg hvis du søker på nett. Kjøpte en ny til 6 åringen i fjor høst til 600 kr. Anonymkode: d83ef...fa8 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 Min eldste er 13, og vi har vært gjennom en del merker. Min erfaring er at Reimatec er desidert best. Har ikke testet Polarn&Pyret i vinterdress, men har hørt mange er veldig fornøyde. Vi hadde derimot Polarn&Pyret i skallbukse/-jakke, og det er det beste vi har brukt der. Anonymkode: 87f2f...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Veldig fornøyd med isbjörn of sweden, har autosøk på finn og kjøper når neste størrelse blir lagt ut. Anonymkode: c3645...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 Styr unna Didrikson dersom du tenker den til bruk i barnehage! Makan til upraktisk dress, med alt for trange ermeåpninger og forhåpninger: helt ‘umulig’ for barn å trekke over store sko selv, og ‘tar drepen’ på fingrene til de ansatte også… Anonymkode: 7a377...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 Ts her. Takk for mange gode tips! Da prøver vi oss på reima neste gang tenker jeg Anonymkode: d9ac3...c38
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 Jeg har likt reima godt. Isbjørn of sweeden ble for vid her. Og våt! Selv med impregnering ble det vått fra knærne og ned Anonymkode: 4cb9a...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har likt reima godt. Isbjørn of sweeden ble for vid her. Og våt! Selv med impregnering ble det vått fra knærne og ned Anonymkode: 4cb9a...6c9 Takk for at du beskriver din erfaring. Ser at flere av dressene som anbefales er rimelig stive i prisen, så får se når tilbudene kommer. Om isbjørn ikke tåler vann kan det heller ikke forsvare den stive prisen😬 Anonymkode: d9ac3...c38
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har likt reima godt. Isbjørn of sweeden ble for vid her. Og våt! Selv med impregnering ble det vått fra knærne og ned Anonymkode: 4cb9a...6c9 Da hadde jeg klaget. Vår Isbjørn of sweeden er klar for 4. sesong nå og ser ubrukt ut. Aldri blitt våt i den 🙂 Anonymkode: 69c37...840 1
Drizzt Skrevet 25. september 2021 #15 Skrevet 25. september 2021 Vi har erfaring med Reima og Didrikson. Reima slites lett på knærne og rumpa. Iallefall etter at barn nr.2 var ferdig, var det ikke en sjangs å bruke med barn nr.3. Vi har gått over til Didrikson med eldste og jeg synes den holder seg ganske bra. Så får vi se om vi kan bruke med nr.3 når nr.2 er ferdig med den Stive priser uansett ... 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #16 Skrevet 25. september 2021 Har god erfaring med Reime jeg også. Kjøpte en kuling på salg i fjor. Glidelåsen ble ødelagt første dag i bhg (2.5 åring) så det kjøper jeg iallefall aldri igjen. Anonymkode: db4d2...ea7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #17 Skrevet 25. september 2021 Isbjørn!! Anonymkode: 69ebf...ef7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #18 Skrevet 25. september 2021 POMPdeLUX eller molo Anonymkode: 41f98...852
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå