Gå til innhold

Utslag på eggløsningstest , gravid ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

 

Hei! 
 

I mangel på graviditetstester så tok jeg for to dager siden en eggløsningstest, den var helt hvit. I dag to og et halvt døgn senere er det en tydelig strek der. Mer tydelig enn den bruker å være 1-2 dager før EL. Er 11-12 dager DPO. Jeg bruker ikke å få utsalg på eggløsningstester før 1-2 dager før EL og på selve EL-dagen, så derfor jeg begynte å lure på om det kan indikere graviditet ? Noen som har erfaring ?

Anonymkode: f8885...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

 

 

Hei! 
 

I mangel på graviditetstester så tok jeg for to dager siden en eggløsningstest, den var helt hvit. I dag to og et halvt døgn senere er det en tydelig strek der. Mer tydelig enn den bruker å være 1-2 dager før EL. Er 11-12 dager DPO. Jeg bruker ikke å få utsalg på eggløsningstester før 1-2 dager før EL og på selve EL-dagen, så derfor jeg begynte å lure på om det kan indikere graviditet ? Noen som har erfaring ?

Anonymkode: f8885...562

Jeg slo  ut på eggløsningstest da jeg var gravid, ca 10-12 dager DPO, men aner ikke om det er vanlig...

Anonymkode: 15bef...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivået av LH i kroppen kan variere mye i løpet av syklusen, og det er derfor ikke uvanlig å få noe styrke på teststreken på EL-tester på tidspunktet i syklusen som er helt utenfor eggløsningen. EL-tester skal dessuten være like sterke eller sterkere enn kontrollstreken for å betegnes som positive :)  
 

De er med andre ord ikke gode til å måle hcg i kroppen, og bør derfor ikke brukes som alternativ til graviditetstester. Når det er sagt betyr det ikke at du ikke er gravid heller! :) Jeg ville bare ikke brukt en EL-test for å vurdere det. Lykke til hvis du skal ta en graviditetstest innløpet av de kommende dagene🤞🏻

Anonymkode: faf9e...f89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige graviditet oppdaget jeg av at jeg fikk en kjempepositiv el test i uke 7. Men fikk det bekreftet med en grav test dagen etter. Du trenger ikke være gravid, men du kan også være det. Du kan ikke bruke el test i stedet for gravtest for å bekrefte/avbekrefte graviditet. 

Anonymkode: 9c6eb...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...