Gå til innhold

Blir kastet ut hjemmefra😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig har vi det. https://nlmvgs.no/

Anonymkode: 48996...3b7

Dette er jo ikke skoler - det er opplegg av tvilsom karakter drevet av overtroiske folk.

Anonymkode: a2bc3...ad9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mye rare svar... er folk virkelig så kyniske og kalde?

TS det er absolutt ingen automatikk i at barnevernet tar søsknene dine ut av hjemmet selv om du blir behandlet dårlig. De vil først og fremst se på din sak og vil ikke nødvendigvis overføre det til søsken selv om de undersøker hjemmet. De tar heller ikke barn ut av hjemmet som første tiltak med mindre det er vold eller alvorlig omsorgssvikt der som er tydlig fra første stund. 

Anonymkode: f7085...0fa

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

VG2 er man rundt 17-18. På tide å flytte dersom ts ikke klarer å innordne seg reglene hjemme. 

Anonymkode: 8f67d...845

Men nå går TS i 10.klasse, da. 

Anonymkode: 4a634...4dd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

VG2 er man rundt 17-18. På tide å flytte dersom ts ikke klarer å innordne seg reglene hjemme. 

Anonymkode: 8f67d...845

Hvor har du fått at det er vg2 fra? Ts går i 10.klasse. Er kun 15 år, vil da bli 16 det året hen er blitt bedt om å flytte. I verste fall ikke engang fyllt 16 før hen må ut.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo helt forferdelig ut. En ting er å kreve at barnet flytter ut på tvilsomt grunnlag, men å kreve at barnet flytter langt vekk? Det virker nesten som de ønsker å gni det inn for å være jævlige. Er det overhodet ingen grunn? Hvordan er miljøet der du er nå, har du venner som er sunne å omgås, eller er de bekymret for at du er på vei inn i et dårlig miljø? 

Anonymkode: 9b3fb...cef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette er jo ikke skoler - det er opplegg av tvilsom karakter drevet av overtroiske folk.

Anonymkode: a2bc3...ad9

Selvfølgelig er det skoler, og det fins enda flere internatskoler enn denne eieren, både private og offentlige. Det er to vgs internatskoler bare her i distriktet. 

Anonymkode: 4a634...4dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at foreldrene dine vil gjøre dette for de ønsker at du skal lære å ta ansvar og vokse på det. Og at dere får er bedre forhold etter opphold på internatskole.
Nå har vi bare dine ord for at de er kjipe mot deg, og jeg tviler ikke på at det er sånn du føler det. Men om de virkelig er kjipe mot deg, det vet vi ingenting om. 

Om det er bråk hver eneste dag hjemme hos dere mellom deg og foreldrene, så går jo dette ut over dine yngre søsken også. De bruker sikkert unødvendig energi og tid på krangler, tid og energi som de synes de kunne ha brukt på søsknene. Dette er bare noe jeg tror, jeg vet jo ikke da jeg ikke har vært flue på veggen hos dere. 
De er nok slitne av dette, og det er sikkert du også. 
 

Anonymkode: 4fc30...0cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er ganske mye med denne historien du ikke forteller. Du kan selvfølgelig snakke med helsesøster og forsøke å få en dialog med foreldrene dine gjennom henne. Men det er ikke sikkert det er dumt å flytte unna når det er dårlig forhold hjemme, du får nye venner, kan holde kontakten med de vennene du har, lærer å bli mer selvstendig og få et nytt perspektiv på ting. Jeg kjenner flere som har gått på Sygna, Kongshaug og Drottningborg og de har strortrivdes. Slett ikke alle er kristne heller, men de har likt å kunne være med venner hele tiden og leve litt friere fra foreldrene. Hvis du har mye konflikter i hjemmet kan det være verdt å se på muligheten for å komme seg bort, for din egen del også. 

Anonymkode: 82600...b93

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene dine har forsørgerplikt så lenge du går på videregående. De kan ikke bestemme hvilken VGS du skal gå på, det er ditt valg. Du kan få hjelp av barneverntjenesten til å flytte på hybel på hjemstedet ditt, og foreldrene dine må betale så lenge du går på vgs. Du kan også evt. få flytte i fosterhjem om du heller ønsker det. Ingen kan tvinge deg til å flytte på internatskole mot din vilje. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hehe. Du må våkne opp fra skogen du bor i. 

 

Søk opp ordene NLM og internatskole. 

 

Det finnes mange.

Anonymkode: a43ff...7de

Bare i mitt lille fylke i ett inngrodd sted finnes det 4 internat skoler. 
 

Anonymkode: b5af7...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tipper det er ganske mye med denne historien du ikke forteller. Du kan selvfølgelig snakke med helsesøster og forsøke å få en dialog med foreldrene dine gjennom henne. Men det er ikke sikkert det er dumt å flytte unna når det er dårlig forhold hjemme, du får nye venner, kan holde kontakten med de vennene du har, lærer å bli mer selvstendig og få et nytt perspektiv på ting. Jeg kjenner flere som har gått på Sygna, Kongshaug og Drottningborg og de har strortrivdes. Slett ikke alle er kristne heller, men de har likt å kunne være med venner hele tiden og leve litt friere fra foreldrene. Hvis du har mye konflikter i hjemmet kan det være verdt å se på muligheten for å komme seg bort, for din egen del også. 

Anonymkode: 82600...b93

Ikke alle vil flytte på internat når de er 15 år. Har selv et barn som går første året på videregående nå, og aldri i livet om jeg hadde sendt han bort hvis han ikke ønsker det selv. 
enkelte foreldre er så dumme at det er ei skam 

Anonymkode: b5af7...139

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal begynne på VGS til neste høst og da planlegger mamma og pappa å sende meg bort. De sa rett ut at de ikke vil ha meg boende hjemme lenger og at jeg kunne velge mellom diverse internatskoler. Har de lov til dette? Jeg er helt knust. Vi har hatt våre uenigheter, men å sende bort sitt eget barn?!

Anonymkode: a3857...c41

Kanskje de tenker at internatskole vil gjøre deg raskere voksen og tøff nok til å bedre tåle verdens utfordringer som du uansett møter snart. Hvis det er sånne "prestisjeskoler" så tenker de kanskje på sosial status. Eller begge deler. Og hvis de bare vil ha deg ut, samma hvor (noe jeg ikke tror), er det ikke da uansett best for deg at du kommer deg ut? 16 er ungt men ikke ekstremt.

Anonymkode: 70f12...cad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje de tenker at internatskole vil gjøre deg raskere voksen og tøff nok til å bedre tåle verdens utfordringer som du uansett møter snart. Hvis det er sånne "prestisjeskoler" så tenker de kanskje på sosial status. Eller begge deler. Og hvis de bare vil ha deg ut, samma hvor (noe jeg ikke tror), er det ikke da uansett best for deg at du kommer deg ut? 16 er ungt men ikke ekstremt.

Anonymkode: 70f12...cad

Kommer helt an på modenhet. Tenker det viktigste er at jenta selv kan få bestemme hvilke skole hun skal gå på. 

Anonymkode: b5af7...139

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er da mange som flytter hjemmefra når de starter på vgs. Det er da ingenting å ta på vei for.

Anonymkode: 4fc30...0cd

De blir gjerne ikke kastet ut av hjemmet av foreldrene? 

Uansett, hvordan klarer du å lire av deg noe sånt til en ungdom i krise? Vedkommende skrev endel mer enn at hn må flytte, iflg hn vil ikke foreldrene ha hn i hus lengre. Det er utrolig trist, og tenk på hvor vondt det er å kjenne på de følelsene. 

Anonymkode: 3a50b...208

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at foreldrene dine vil gjøre dette for de ønsker at du skal lære å ta ansvar og vokse på det. Og at dere får er bedre forhold etter opphold på internatskole.
Nå har vi bare dine ord for at de er kjipe mot deg, og jeg tviler ikke på at det er sånn du føler det. Men om de virkelig er kjipe mot deg, det vet vi ingenting om. 

Om det er bråk hver eneste dag hjemme hos dere mellom deg og foreldrene, så går jo dette ut over dine yngre søsken også. De bruker sikkert unødvendig energi og tid på krangler, tid og energi som de synes de kunne ha brukt på søsknene. Dette er bare noe jeg tror, jeg vet jo ikke da jeg ikke har vært flue på veggen hos dere. 
De er nok slitne av dette, og det er sikkert du også. 
 

Anonymkode: 4fc30...0cd

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tipper det er ganske mye med denne historien du ikke forteller. Du kan selvfølgelig snakke med helsesøster og forsøke å få en dialog med foreldrene dine gjennom henne. Men det er ikke sikkert det er dumt å flytte unna når det er dårlig forhold hjemme, du får nye venner, kan holde kontakten med de vennene du har, lærer å bli mer selvstendig og få et nytt perspektiv på ting. Jeg kjenner flere som har gått på Sygna, Kongshaug og Drottningborg og de har strortrivdes. Slett ikke alle er kristne heller, men de har likt å kunne være med venner hele tiden og leve litt friere fra foreldrene. Hvis du har mye konflikter i hjemmet kan det være verdt å se på muligheten for å komme seg bort, for din egen del også. 

Anonymkode: 82600...b93

 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kanskje de tenker at internatskole vil gjøre deg raskere voksen og tøff nok til å bedre tåle verdens utfordringer som du uansett møter snart. Hvis det er sånne "prestisjeskoler" så tenker de kanskje på sosial status. Eller begge deler. Og hvis de bare vil ha deg ut, samma hvor (noe jeg ikke tror), er det ikke da uansett best for deg at du kommer deg ut? 16 er ungt men ikke ekstremt.

Anonymkode: 70f12...cad

Hva er det med folk som på død og liv prøver å forsvare  foreldre som så åpenbart gjør noe galt? 

Anonymkode: 4a634...4dd

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kaster barn ut av hjemmet?? Jeg syns det er pill råtent, stygt gjort, og det sier mye om slike mennesker. 

Jeg har selv en som begynner på vgs til neste år, og kan relatere, og jeg hadde aldri gjort noe slikt. Uansett hvor mye vi kranglet. Det er hjerteskjærende! Her forventer jeg at min søker skoler i nærheten slik at hun bor hjemme, men hun vil det selv også, så jeg trenger ikke å være redd for at hun skal flytte bort. Jeg skjønner ikke de foreldrene som kaster ungdommen ut.

Anonymkode: 3a50b...208

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

sånn er livet. jeg ble selv kastet ut som 17 åring, ville det ikke selv. utviklet en psykisk lidelse siden da, og har slitt psykisk og har hatt det forferdelig siden da. 

men sånn er livet.

Anonymkode: b2b66...8c6

Nei. Sånn var DITT liv og det er virkelig trist at du måtte oppleve det. Å kaste ut barna sine som ikke er myndig eller ferdig med utdanningen er hinsides, med mindre de ønsket det selv. Jeg mener det er omsorgssvikt og et grovt overtramp. Det kan ikke avfeies med "sånn er livet".

Anonymkode: 2c0eb...1aa

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan du forstå disse foreldrene?? Hvem kaster barn ut av hjemmet?? Jeg syns det er pill råtent, stygt gjort, og det sier mye om slike mennesker. 

Jeg har selv en som begynner på vgs til neste år, og kan relatere, og jeg hadde aldri gjort noe slikt. Uansett hvor mye vi kranglet. Det er hjerteskjærende! Her forventer jeg at min søker skoler i nærheten slik at hun bor hjemme, men hun vil det selv også, så jeg trenger ikke å være redd for at hun skal flytte bort. Jeg skjønner ikke de foreldrene som kaster ungdommen ut.

Anonymkode: 3a50b...208

Jeg er HELT enig med deg! Noen ganger så har man kanskje så store problemer med relasjonen til ungdommen sin at det går på helsa løs. Men, da søker man hjelp fra sakkyndige å prøver og løse problemet. Kanskje barnet må flytte til et annet familiemedlem eller noe sånn for en periode men, å kaste ut sine egne unger, makan!

Anonymkode: 2c0eb...1aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men jeg er jo ikke voksen! 
 

Jeg er ikke redd, jeg bare ønsker ikke dette! Jeg vil ikke flytte 50 mil unna alle jeg kjenner. Jeg vil ikke kastes ut av foreldrene mine. Jeg ønsker å ha en familie. Internatskole er sikkert fint det for de som ØNSKER det, jeg gjør ikke det. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Da snakker du som flere har sagt, med helsesøster og barnevernet. Jeg aner ikke hvordan, men spesielt bv må hjelpe deg.

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva skjer da med mine yngre søsken? Hvis jeg forteller folk hvor elendige foreldre de er, så kan jo det skade mine yngre søsken. 
 

ts

Anonymkode: a3857...c41

Det kommer jo an på hvordan de har det hjemme, har de det bra? Om ikke, så kan bv hjelpe dem også. Det betyr ikke automatisk at de må ut av hjemmet, men at foreldrene får veiledning. 

Anonymkode: 3a50b...208

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det å bli boende hjemme hvis de egentlig ikke ønsker å ha deg der? En ting er å få tvunget frem at du skal bli boende, men de kan jo innføre ganske mange strenge regler som du da må følge. Hvordan blir det å bo med noen som ønsker at du ikke var der?

Anonymkode: 99031...c21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...