Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ta vaksinen nå?


molly83

Anbefalte innlegg

On 9/26/2021 at 11:25 AM, zemer said:

Du kan gjerne spørre,men  vi har ikke opplysningsplikt. Helseopplysninger er ganske strengt. 

Jeg spurte sykepleieren som tok blodprøve av meg om hun var vaksinert og hun svarte astrazeneca + moderna.

Det er vel så enkelt at de vaksinerte svarer ja og de ikke-vaksinerte svarer enten nei eller vil ikke svare.

Så da får man vite det uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Charlie Amberson skrev (4 timer siden):

Jeg spurte sykepleieren som tok blodprøve av meg om hun var vaksinert og hun svarte astrazeneca + moderna.

Det er vel så enkelt at de vaksinerte svarer ja og de ikke-vaksinerte svarer enten nei eller vil ikke svare.

Så da får man vite det uansett.

Eller sier ja for å slippe videre diskusjon 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 26.9.2021 den 21.28):

kreftpasienter kan vaksinere seg. De har til og med prioritet.

Ikke alle, kommer an på behandlingen, og hvilken vaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som samfunn har nå akseptert at viruset ikke lenger er farlig, at det ikke er noe farlig med importsmitte fra reisende og at vi ikke bryr oss om at barn under 12 år får Covid og eventuelle komplikasjoner av det. Det inkluderer jo da alle nyfødte som kommer til verden hvert år frem til Covid er fjernet fra planeten vår. Vi aksepterer at alle barn i fremtiden med 99% sikkerhet kommer til å få Covid. Et tydeligere signal fra myndighetene kan ikke gis uten at de direkte sier "bare gi faen i viruset".

Da kan vi ikke være hyklere og si "vaksiner deg for felleskapets beste" til de siste som gjenstår. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Xanadus skrev (På 26.9.2021 den 21.25):

For å bidra til å beskytte de som ikke kan vaksinere seg og som kan risikere å bli virkelig alvorlig syk. F.eks kreftpasienter osv. 

Men det er mye annet enn bare corona som er  farlig for den gruppen, som vanlig influensa f.eks. Man forlanger ikke at alle vaksinerer seg mot det🤔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 26.9.2021 den 21.28):

kreftpasienter kan vaksinere seg. De har til og med prioritet.

joa men de har gjerne et immunforsvar som er så dårlig at vaksinen kanskje ikke fungerer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...