Gå til innhold

Hurra!!! Norge gjenåpnes i morgen!! 😊😊


Humle Brumle

Anbefalte innlegg

Mimin skrev (1 minutt siden):

Jeg mener bare at om samfunnet skal åpnes, men man samtidig krever at barnehagebarn skal testes ukentlig så er ikke det å skåne barna, som det stadig har vært snakk om. Mange av barna får nok korona uansett, kan vi ikke bare roe litt ned på testingen? 

Jeg vet ikke hvor mye barn har måttet ofre og hvordan det vil påvirke de i fremtiden, men barnet mitt startet i ny bhg i august 2020 og gjennom det siste året har det vært mye snakk om at i år blir det begrensninger eller vi kan ikke gjøre som vi pleier på grunn av korona (blir ikke foreldremøte, vi kan ikke bruke gymsal, julefeiring blir ikke med de andre avdelingene etc) 

Og er det ikke da supert at de begrensningene ikke lenger gjelder?

Og det blir nok mye lettinger på tester også framover. 
Men hvordan hadde du ønsket det nå? Stengte barnehager? Hold barna dine hjemme om du vil. Du har fortsatt valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voyager skrev (1 minutt siden):

Og er det ikke da supert at de begrensningene ikke lenger gjelder?

Og det blir nok mye lettinger på tester også framover. 
Men hvordan hadde du ønsket det nå? Stengte barnehager? Hold barna dine hjemme om du vil. Du har fortsatt valget.

Siste informasjon vi har fått fra barnehagen innebærer ingen lettelser. Om de letter på testingen er det supert og jeg er fornøyd, men slik er det ikke nå. Er ikke bare å holde barn hjemme for evig, folk må jo gå på jobb.

At mitt ellers friske barn kan få korona og komme seg fint gjennom det er jeg helt inneforstått med, sånn sett har jeg ingen problem med å sende barn i barnehagen. Jeg bare reagerer på testregime som tydeligvis skal fortsette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misstenker at igjennoppningen er eit taktisk  spill for galleriet overfor ny regjering.  Selvsagt vil det bli eit stort nederlag, og kritikkverdig dersom Norge må stenges ned igjenn.   

Endret av Skybe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimin skrev (5 minutter siden):

Siste informasjon vi har fått fra barnehagen innebærer ingen lettelser. Om de letter på testingen er det supert og jeg er fornøyd, men slik er det ikke nå. Er ikke bare å holde barn hjemme for evig, folk må jo gå på jobb.

At mitt ellers friske barn kan få korona og komme seg fint gjennom det er jeg helt inneforstått med, sånn sett har jeg ingen problem med å sende barn i barnehagen. Jeg bare reagerer på testregime som tydeligvis skal fortsette. 

Du reagerer? Bruk hodet ditt det er mange barn i barnehagene som har underliggende sykdommer som kanskje ikke tåler Covid eller vaksine. Så at det er en høynet beredskap der er på sin plass. Det samme på aldershjem og sykehus. Testregimet bør virkelig fortsette for de mest utsatte institusjonene. Det er der barna tilbringer store deler av dagen sin, og får de Covid skal du bare få smitte ned hele barnehagen? Fordi du skal slippe testing og ta barnet ut av barnehagen om det blir syk?

Dette er nok ikke over og vi må leve med at viruset er til stede i lang tid fremover. Ingen vet konsekvensene av total åpning. La det gå et halvt år så vet vi mer. Noe sier meg at dette langt i fra er slutt. Når Kineserne gjør alt for å hindre smittespredning så er det en grunn til det, ikke bare vaksinere og slippe det løst. Det er de som har laget dette viruset. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimin skrev (9 minutter siden):

Siste informasjon vi har fått fra barnehagen innebærer ingen lettelser. Om de letter på testingen er det supert og jeg er fornøyd, men slik er det ikke nå. Er ikke bare å holde barn hjemme for evig, folk må jo gå på jobb.

At mitt ellers friske barn kan få korona og komme seg fint gjennom det er jeg helt inneforstått med, sånn sett har jeg ingen problem med å sende barn i barnehagen. Jeg bare reagerer på testregime som tydeligvis skal fortsette. 

Så hva er det du da egentlig ønsker, om ikke du ønsker gjenåpning, men synes restriksjonene er for strenge…?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (4 minutter siden):

Misstenker at igjennoppningen er eit taktisk  spill for gallerietn overfor ny regjering.  Selvsagt vil det bli eit stort nederlag, og kritikkverdig dersom Norge må stenges ned igjenn.   

Hvordan kan det være et nederlag for en ny regjering avgjørelser som en avgående regjering har tatt? Det er Erna som får den skylden om dette ikke fungerer, og Nakkestad ryker også med :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antiviruset skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan det være et nederlag for en ny regjering avgjørelser som en avgående regjering har tatt? Det er Erna som får den skylden om dette ikke fungerer, og Nakkestad ryker også med :) 

Nettopp! Blir for dumt å dra dette til et politisk spill. Vi er ikke amerikanere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Vera said:

Jeg lurer mest på klokkeslettet..hvorfor kl 16? 
 

Og så er jeg veldig spent på fortsettelsen. 
Men, jeg fikk rett da..normalen kom tilbake høsten 2021. 

Fordi det er kl 16 fredsavtalen med viruset trer i kraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (37 minutter siden):

Du reagerer? Bruk hodet ditt det er mange barn i barnehagene som har underliggende sykdommer som kanskje ikke tåler Covid eller vaksine. Så at det er en høynet beredskap der er på sin plass. Det samme på aldershjem og sykehus. Testregimet bør virkelig fortsette for de mest utsatte institusjonene. Det er der barna tilbringer store deler av dagen sin, og får de Covid skal du bare få smitte ned hele barnehagen? Fordi du skal slippe testing og ta barnet ut av barnehagen om det blir syk?

Dette er nok ikke over og vi må leve med at viruset er til stede i lang tid fremover. Ingen vet konsekvensene av total åpning. La det gå et halvt år så vet vi mer. Noe sier meg at dette langt i fra er slutt. Når Kineserne gjør alt for å hindre smittespredning så er det en grunn til det, ikke bare vaksinere og slippe det løst. Det er de som har laget dette viruset. 

Selvfølgelig holder jeg barnet hjemme ved sykdom. Reagerer på at barn kanskje må testes 2xukentlig og at barna som kanskje ikke tåler sykdom risikerer å bli smittet, fordi man ikke må holde avstand og det er fritt frem for de voksne. På grønt nivå er det fort at smitten har spredd seg i halve barnehagen før vi rekker å teste i det hele tatt. Trenger ikke være frekk, hodet mitt fungerer helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (30 minutter siden):

Fordi det er kl 16 fredsavtalen med viruset trer i kraft.

Lurer på om dette blir en merkedag med feiring hvert år i likhet med 17. Mai jeg. Enda en dag i året med bunad og tog👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimin skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig holder jeg barnet hjemme ved sykdom. Reagerer på at barn kanskje må testes 2xukentlig og at barna som kanskje ikke tåler sykdom risikerer å bli smittet, fordi man ikke må holde avstand og det er fritt frem for de voksne. På grønt nivå er det fort at smitten har spredd seg i halve barnehagen før vi rekker å teste i det hele tatt. Trenger ikke være frekk, hodet mitt fungerer helt fint. 

Du reagerer på at barn blir testet og du reagerer på at de kan bli smittet?????

Du ser ingen sammenheng her? Testing vil minimere smitte??? 
Hvorfor tror du voksne vil ta med seg sp mye smitte når de fleste er vaksinerte? Har du lest tallene på hvor mange vaksinerte som ligger på intensiven? Jeg forstår ikke helt hva du vil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, På druen said:

Ja, faen å. Jeg likte at det var isolering og avstand. Nå skal sikkert folk begynne å klemme, ta på hverandre og mase igjen. 

Bare sånn at det er sagt, det handler ikke i hovedsak om korona. Jeg liker å leve isolert uten at andre skal klemme og mase. 

Det er jo dette som er det naturlige for oss urnorske. Hvorfor ellers tror man vi trakk nordover dit det nesten var folketomt og endte her oppe i steinrøysa. Men dessverre har noen av oss nylig fått det for seg at det er mer stas å gå rundt å late som vi er italienere og klemme i hytt og vær. Sannsnyligvis pga et slags mindreverdighetskompleks fordi vi er få vs en del andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På druen
Charlie Amberson skrev (8 timer siden):

Det er jo dette som er det naturlige for oss urnorske. Hvorfor ellers tror man vi trakk nordover dit det nesten var folketomt og endte her oppe i steinrøysa. Men dessverre har noen av oss nylig fått det for seg at det er mer stas å gå rundt å late som vi er italienere og klemme i hytt og vær. Sannsnyligvis pga et slags mindreverdighetskompleks fordi vi er få vs en del andre land.

Ja, nettopp. Det var da aldri naturlig for nordmenn å drive å klemme hverandre og uttrykke følelsene sine ovenfor andre. Ikke uten alkohol ihvertfall. Dette har blitt populært de siste årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (9 timer siden):

Lurer på om dette blir en merkedag med feiring hvert år i likhet med 17. Mai jeg. Enda en dag i året med bunad og tog👍

Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er alle jeg kjenner fornuftige, de vet at livet  går ikke tilbake til det som var før. MYE har forandret seg, mange bransjer har en lang vei  for å komme i drift igjen, f.eks hotellbransjen som mangler så mye folk at de ikke bare kan gå rett tilbake. Vi har lært masse om hvor hardt vi kan bli ramma, vi har lært hvordan vi lett kan stoppe smitte. Alt dette tar vi med oss. BØR gjøre det hvertfall! Og vi har lidd så mye at det er kke mye å feire. Dagen i dag blir akkurat som andre lørdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Gagaen said:

Heldigvis er alle jeg kjenner fornuftige, de vet at livet  går ikke tilbake til det som var før. MYE har forandret seg, mange bransjer har en lang vei  for å komme i drift igjen, f.eks hotellbransjen som mangler så mye folk at de ikke bare kan gå rett tilbake. Vi har lært masse om hvor hardt vi kan bli ramma, vi har lært hvordan vi lett kan stoppe smitte. Alt dette tar vi med oss. BØR gjøre det hvertfall! Og vi har lidd så mye at det er kke mye å feire. Dagen i dag blir akkurat som andre lørdager. 

Ser frem til hvordan den nye hverdagen med "anbefalinger" kommer til å fungere i praksis; systemet med å frivillig ta ansvar fungerte jo aldeles glimrende før. :ironi:

Og når det gjelder fornuft og måtehold, kan man bare ta en kikk på nordmenns drikkekultur og forhold til alkohol.

Null sjanse for at dette kommer til å ende godt; hundre prosent sjanse for at dette før eller senere ender like godt som når man våkner opp med fylleangst dagen etter, og lurer på hvilken verdensdel man befinner seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hardt for norske politikere i posisjon dette. Regjeringen skal uansett gå av, så det blir dobbelt så tøft. Samtidig tror jeg nok det er en del lokalpolitikere som vil kjenne på litt avmakt av å ikke kunne drive med detaljstyring lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...