Gå til innhold

Han hund, småbarn og forhudskatarr 😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager gjør dere med han hund som rister seg så forhudskatarren bare spruter på alle gulv??

Det er mest på morningen etter han har stått opp. Trenger ikke tips til å kvitte oss med problemet, da vi har prøvd alt. (skylling flere ganger daglig i mange uker, kjemisk kastrering) Hundene er 6 år gammel, men det er først nå jeg virkelig sliter med dette, han har ristet seg slik at baby fikk det i ansiktet og jeg er på grensen til å omplassere fordi jeg synes at dette er så uhygenisk😭Men så er vi jo utrolig glad i hunden vår også selvfølgelig. M😭 Det lukter helt grusomt også, skulle ønske dette var noe jeg visste om på forhånd, da hadde jeg aldri skaffet meg hund☹️

Anonymkode: 77785...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva i alle dager gjør dere med han hund som rister seg så forhudskatarren bare spruter på alle gulv??

Det er mest på morningen etter han har stått opp. Trenger ikke tips til å kvitte oss med problemet, da vi har prøvd alt. (skylling flere ganger daglig i mange uker, kjemisk kastrering) Hundene er 6 år gammel, men det er først nå jeg virkelig sliter med dette, han har ristet seg slik at baby fikk det i ansiktet og jeg er på grensen til å omplassere fordi jeg synes at dette er så uhygenisk😭Men så er vi jo utrolig glad i hunden vår også selvfølgelig. M😭 Det lukter helt grusomt også, skulle ønske dette var noe jeg visste om på forhånd, da hadde jeg aldri skaffet meg hund☹️

Anonymkode: 77785...801

Ta på han sånn truse med bind i som hunn hundene har tilgang på å bruke den tida han er inne. (tispetruse, løpetidstruse)

Anonymkode: ba0ba...e0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, husker vi hadde samme problemet med vår hannhund. Det havna overalt, oppetter vegger, gulv og det ville ikke forundra meg om det havna noe i taket heller. Etter at vi fikk barn hadde jeg konstant en klut over skuldra utelukkende til disse flekkene! Jeg vaska ham med engangsklut med saltvannsløsning (tror jeg det var, tips fra dyrlegen) flflere ganger daglig. Det var et problem fra start til slutt. Tolv år... Vi skal aldri ha hannhund igjen. 

Har dere snakka med veterinær?
Hvis dere har det, og ingenting mer kan gjøres, ville jeg tatt på ei tispebleie innendørs, eller noe som i hvert fall dekker for uten å "kvele". Ting må jo få puste litt. Vet ikke om ei tispetruse vil dekke langt nok opp på magen, men kanskje. Eventuelt sy til noe selv, og bruke innlegg. Angrer på at jeg ikke tenkte på dette selv. Det var såpass grisete og ekkelt...

Anonymkode: 7f266...7e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Huff, husker vi hadde samme problemet med vår hannhund. Det havna overalt, oppetter vegger, gulv og det ville ikke forundra meg om det havna noe i taket heller. Etter at vi fikk barn hadde jeg konstant en klut over skuldra utelukkende til disse flekkene! Jeg vaska ham med engangsklut med saltvannsløsning (tror jeg det var, tips fra dyrlegen) flflere ganger daglig. Det var et problem fra start til slutt. Tolv år... Vi skal aldri ha hannhund igjen. 

Har dere snakka med veterinær?
Hvis dere har det, og ingenting mer kan gjøres, ville jeg tatt på ei tispebleie innendørs, eller noe som i hvert fall dekker for uten å "kvele". Ting må jo få puste litt. Vet ikke om ei tispetruse vil dekke langt nok opp på magen, men kanskje. Eventuelt sy til noe selv, og bruke innlegg. Angrer på at jeg ikke tenkte på dette selv. Det var såpass grisete og ekkelt...

Anonymkode: 7f266...7e4

12 år!! Herregud😭 Godt å se at noen forstår!

Ja vi har vært hos vetrinær, skylling ble anbefalt og deretter kastrering evt, men det hjelper jo ikke. Oppdretter bare sa at det var slikt en måtte forvente med hann hunder🤢 Jeg får vemmelser over hele hunden pga dette her, hele han lukter synes jeg, også slikker han jo på det så det lukter fra ånden og alt mulig... 

 

Truse kan hjelpe så vi ikke har det overtalt, er bare bekymret for at problemet blir værre når det blir så tett og klint oppover pelsen på magen.. 🤔 

 

Den konstante angsten for at mini skal få dette i munnen er helt krise. ☹️

Anonymkode: 77785...801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

VETERINÆR.......... 🤢🤢🤢🤢

Anonymkode: 42eaa...675

Been there. Hjalp lite og ingenting. Dette er tydeligvis å forvente av hann hunder.. 

Anonymkode: 77785...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Been there. Hjalp lite og ingenting. Dette er tydeligvis å forvente av hann hunder.. 

Anonymkode: 77785...801

Har hatt 4 hannhunder og aldri hatt det der problemet😳

Kanskje prøve en annen veterinær? Det der høres jo helt ekstremt ut. 
 

Det finnes slike bånd til å feste rundt magen på hannhunder. Om du googler magebånd til hund får du opp flere alternativer😊

Anonymkode: 9bc08...aa3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har hatt 4 hannhunder og aldri hatt det der problemet😳

Kanskje prøve en annen veterinær? Det der høres jo helt ekstremt ut. 
 

Det finnes slike bånd til å feste rundt magen på hannhunder. Om du googler magebånd til hund får du opp flere alternativer😊

Anonymkode: 9bc08...aa3

Ja jeg har sett disse "jokkebåndene" men er veldig redd for å gjøre vondt værre ved å tette helt igjen, det vil jo bare hope seg opp inni der da vil jeg tro. Det siste jeg trenger er at det skal bli værre.. 

Har du hatt små eller store hunder? Vet det er et søtrre problem blant de store rasene. 

Vi har vært hos ulike veterinærer flere ganger, og som sagt ovenfor så har jeg vært i kontakt med oppdretter som ikke var overrasket. Det virker som et normalt problem som det er lite å gjøre med etter det vi allerede har prøvd. Utrolig frustrerende

Anonymkode: 77785...801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg har sett disse "jokkebåndene" men er veldig redd for å gjøre vondt værre ved å tette helt igjen, det vil jo bare hope seg opp inni der da vil jeg tro. Det siste jeg trenger er at det skal bli værre.. 

Har du hatt små eller store hunder? Vet det er et søtrre problem blant de store rasene. 

Vi har vært hos ulike veterinærer flere ganger, og som sagt ovenfor så har jeg vært i kontakt med oppdretter som ikke var overrasket. Det virker som et normalt problem som det er lite å gjøre med etter det vi allerede har prøvd. Utrolig frustrerende

Anonymkode: 77785...801

Vet du, det er kanskje den beste løsningen. Du må selvsagt skifte innlegg ofte og la snabben lufte seg jevnlig. Men det er jo mindre stress enn å konstant tørke opp overalt og bekymre seg for at ungen får det på seg.

Min sliter ikke med det i så stor grad som din, men det er fortsatt ekkelt. Tar heller tispers løpetid 2x årlig any day!

Anonymkode: 8eb93...1b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plages hunden? Vi har hatt hannhunder til og fra i 30 år og jeg har aldri opplevd at det blir kronisk slik en annen beskrev, da ville jeg faktisk vurdert avliving og ikke omplassering. 

Anonymkode: 0f73a...911

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve (ordentlig) kastrering? Kanskje det har bedre effekt enn kjemisk. 

Anonymkode: 3e63f...121

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kastrering funket fint for min hannhund, da han hadde kronisk forhudskatarr. Det alene var ikke grunnen til at vi kastrerte, for han hverken spiste eller sov når det var løpetid i nabolaget her. Forhudskatarren forsvant da han ble kastrert. (ikke kjemisk) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk kastrering er vel berre tabletter? Eg hadde nok gått for skikkelig kastrering. Er forresten veldig glad eg ikkje har hund😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva med å prøve (ordentlig) kastrering? Kanskje det har bedre effekt enn kjemisk. 

Anonymkode: 3e63f...121

Dette! 

Kjemisk kastrering utgjør ingen forskjell på problemet. Hunden må kastrere ordentlig. Hadde samme plager som din hund og ble borte på noen dager etter ordentlig kastrering. 

Anonymkode: e24f2...eba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt hannhund i 28 år og aldri hatt forhudskatarr.

Hvilken rase er det snakk om?

Anonymkode: 64f7e...493

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passa på en akita med det der, jeg vasket flekker fra veggene i flere år etterpå. Aldri om jeg skal ha ha hund i hus! 

Anonymkode: 012e5...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Plages hunden? Vi har hatt hannhunder til og fra i 30 år og jeg har aldri opplevd at det blir kronisk slik en annen beskrev, da ville jeg faktisk vurdert avliving og ikke omplassering. 

Anonymkode: 0f73a...911

En av mine hunder hadde kronisk forhudskatarr. Han ble kastrert etter anbefaling fra veterinær, og har aldri vært plaget med det siden. Det er stort sett bare ukastrerte hunder som sliter med forhudskatarr. Rart å vurdere avlivning før man vurderer kastrering?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har hatt hannhund i 28 år og aldri hatt forhudskatarr.

Hvilken rase er det snakk om?

Anonymkode: 64f7e...493

Da er dere heldige.. Labrador. 

Anonymkode: 77785...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...