Gå til innhold

Hvorfor så mange innlegg fra anonyme brukere?


StovnerJune

Anbefalte innlegg

Oida skrev (15 timer siden):

Det jeg tror aktive anonyme brukere ikke tenker på er at det er enkelt å kjenne dem igjen på hvordan de skriver og ordlegger seg. Det er som med en bruker som stadig dukker opp med ny bruker og starter ny tråd om et særskilt emne. Samme skrivefeilene hver gang.

Og der det ikke er skrivefeil da? 

Jeg ser det stadig på forumet, folk som mener de kjenner igjen folk på skrivemåten og skrivefeil osv. Mulig jeg er skikkelig dum osv, men jeg kjenner aldri igjen folk på sånt. Ikke at jeg kan koble en bruker til forskjellige AB'er i hvert fall.

Ellers er det enkelt å få med seg noen AB'ere som lager tråd etter tråd om det samme, men det blir ikke helt det samme som du mener her? Du mener at du kjenner igjen brukere når de skriver som AB?

Anonymkode: 5cd98...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

StovnerJune skrev (På 23.9.2021 den 20.40):

Det er noe jeg har merket meg/stusset over mens jeg har vært her på forumet. Det er veldig mange anonymiserte innlegg, spesielt i tråder som går på kontroversielle eller seksuelle ting.

Jeg forstår ikke helt poenget med det, for brukerne våre er anonyme til å begynne med. Det eneste måtte være hvis det er mange på forumet som vet hvem du er og også kjenner deg irl. 

Hva er grunnen til at du legger ut som anonym bruker?

Jeg skjønner virkelig ikke at folk skal lure på dette til enhver tid.

Det er mange som lever livet sitt her inne. Disse tror de kjenner deg fordi de kjenner igjen nicket og profilbildet ditt. De bruker tidligere utsagn mot deg. De kan faktisk, vri og vende, ikke minst henvise til dine tidligere utsagn. De krever av deg å stå til rette for meningene dine, selv om sånt flukturerer.
Så man er ikke anonym når man har et navn og et bilde.

Hvis folk liksom skriver helt anonymt uansett, hvorfor er det da så mange som skal poengtere at vi er skriver anonymt? Selvmotsigende.

Anonymkode: 2a87f...04d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (22 timer siden):

Det jeg tror aktive anonyme brukere ikke tenker på er at det er enkelt å kjenne dem igjen på hvordan de skriver og ordlegger seg. Det er som med en bruker som stadig dukker opp med ny bruker og starter ny tråd om et særskilt emne. Samme skrivefeilene hver gang.

Enig med deg. Og et par av de har såpass lav forståelse at de ikke skjønner at alle vet det er samme person. Når skrivemåten din er såpass sær og du alltid kommer med de samme argumentene er du umulig å ikke kjenne igjen. Da hjelper der lite å påstå «jeg er helt ny her jeg» og leke uvitende.

Anonymkode: 97a8c...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det innimellom for å minimere sjansene for å bli sjikanert (PM og i andre tråder) av andre brukere som er misfornøyde med meg etter vi har diskutert et tema. Det hender også at andre brukere tar opp ting jeg har sagt i andre diskusjoner som en form for personangrep. Ellers bruker jeg anonym om jeg vil dele en upopulær mening som jeg ikke ønsker å knytte opp til egen profil. Det handler svært lite om anonymitet for min del - alle mine venner vet at jeg bruker KG. Det er få ting jeg deler her som jeg ikke er åpen om i det virkelige liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og der det ikke er skrivefeil da? 

Jeg ser det stadig på forumet, folk som mener de kjenner igjen folk på skrivemåten og skrivefeil osv. Mulig jeg er skikkelig dum osv, men jeg kjenner aldri igjen folk på sånt. Ikke at jeg kan koble en bruker til forskjellige AB'er i hvert fall.

Ellers er det enkelt å få med seg noen AB'ere som lager tråd etter tråd om det samme, men det blir ikke helt det samme som du mener her? Du mener at du kjenner igjen brukere når de skriver som AB?

Anonymkode: 5cd98...ac7

Om du hadde lest innlegget du siterte vil du se at jeg skriver aktive anonyme og hvordan de ordlegger seg. Det er ikke bare snakk om skrivefeil. Det hjelper lite å være anonym om du har en spesiell måte å ordlegge deg på. Eller veldig sterke meninger om et tema, og starter tråd på tråd om dette emnet med de samme argumenter. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner virkelig ikke at folk skal lure på dette til enhver tid.

Det er mange som lever livet sitt her inne. Disse tror de kjenner deg fordi de kjenner igjen nicket og profilbildet ditt. De bruker tidligere utsagn mot deg. De kan faktisk, vri og vende, ikke minst henvise til dine tidligere utsagn. De krever av deg å stå til rette for meningene dine dine, selv om sånt flukturerer.
Så man er ikke anonym når man har et navn og et bilde.

Hvis folk liksom skriver helt anonymt uansett, hvorfor er det da så mange som skal poengtere at vi er skriver anonymt? Selvmotsigende.

Anonymkode: 2a87f...04d

Så dine meninger endrer seg fra tråd til tråd?  Er ikke det noe spesielt? Jeg vil si det rimelig normalt at det påpekes når en mening fremheves med sterke ord i en tråd, for så å ha snudd tvert om i en annen tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være en ny person i hver tråd. Jeg ble rett og slett lei av å få kommentarer som "du som ikke klarer å få egne barn en gang kan vel ingenting om å bake boller". 

Og jeg vil ikke at alle innleggene mine skal kobles til meg som person. Den risikoen løper du uansett hvor uskyldig innlegget er. Gjenkjente en gang en kollega basert på hvordan hun omtalte en scene i Bones, under lunsjen på jobb. Om jeg hadde vært av den nysgjerrige typen kunne jeg lest 5000+ innlegg om samlivsproblemer med mer... 

Ditt HI er forresten ikke unikt. Det er ukentlig, om ikke oftere, en fersk bruker som er kritisk til AB funksjonen her inne. Gi det noen dager/uker, så er du enten AB, eller du har slettet brukeren din. 

Anonymkode: 4cd81...800

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (1 time siden):

Så dine meninger endrer seg fra tråd til tråd?  Er ikke det noe spesielt? Jeg vil si det rimelig normalt at det påpekes når en mening fremheves med sterke ord i en tråd, for så å ha snudd tvert om i en annen tråd. 

Jeg mente ikke at mine meninger svømmer i alle retninger. Det er en realitet at meninger kan endres om man har kommet på andre tanker. Eller at det tilsynelatende endres i øynene til andre brukere.
Kommentaren din utgjør et godt eksempel på hvorfor jeg foretrekker anom. Noen ganger gidder jeg ikke engang svare på andres misforståelser eller kveruleringer.

Anonymkode: 2a87f...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg mente ikke at mine meninger svømmer i alle retninger. Det er en realitet at meninger kan endres om man har kommet på andre tanker. Eller at det tilsynelatende endres i øynene til andre brukere.
Kommentaren din utgjør et godt eksempel på hvorfor jeg foretrekker anom. Noen ganger gidder jeg ikke engang svare på andres misforståelser eller kveruleringer.

Anonymkode: 2a87f...04d

Samme her. Det kan oppfattes som at meningene mine er all over the place. Greien er at de endres over tid, jeg kan få ny innsikt i de trådene jeg lager som gjør at jeg endrer mening. Jeg kan også late som at jeg endrer mening, for å se andres reaksjoner eller for å bekrefte eller avkrefte egne meninger for å se om de er rett eller galt. 

Har opplevd at folk misforstår eller feiltolker og da kan det bli en stor krangel utav det. Og det orker jeg ikke, så det er lettere å ignorere 3 siteringer av 3 stk som leser feil som AB. For ofte så er det nok at én feiltolker også hiver 2 andre seg på. Dersom jeg blir sitert av 3 stk under brukernavn så føler jeg meg tvunget til å svare.
Det er lettere å ghoste og å bare forlate en tråd i stillhet som AB. 

Kverulering er jeg så møkk lei. Det er gøy å krangle på meg høyt blodtrykk. Men problemet er moderatorene. All diskusjon og krangling/debatt blir slettet som avsporing eller brukerdebatt/personangrep eller hva de nå putter det under. Blir enda mer irritert av at det ikke er mulig å diskutere, på et fuckings forum uten å få en strike og å bli et hakk nærmere en advarsel og utestengelser. Det å bli ufin i språket er forståelig blir ryddet, men det må være lov å krangle og diskutere, forsvare seg selv og å rette opp på misforståelser på et diskusjonsforum. Så det at man ikke en gang kan rette på folk, uten å bli slettet og få en advarsel provoserer meg. 

Anonymkode: 95455...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...