Gå til innhold

Hvorfor så mange innlegg fra anonyme brukere?


StovnerJune

Anbefalte innlegg

Fordi jeg vil ha fokus på sak og ikke på meg, min profil og tidslinje. 

Anonymkode: 9be13...0e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dette. 

Dersom for mye er koblet opp mot brukeren min, så kan det være enkelt for noen å koble. 

Dersom jeg skriver i en tråd at "jeg driver med håndball, det har jeg gjort i 20 år!", og i en annen tråd at "ja, du burde flytte til Kristiansand, selv bor jeg på Tangvall, nydelig plass!", og i en tredje tråd at "barna mine på 6 og 8 år elsket teaterstykket xxx, vi var å så det i forrige uke". Og i en siste tråd skriver jeg at tilbudet på Europris gjelder ut september, og at jeg jobber der, så jeg kan gå god for den informasjonen, så kan det være nok til at noen skjønner at "det må være trine!". 

Da er det ikke veldig kult at jeg har skrevet i en annen tråd at jeg elsker å ta mannen med strap-on, og i en annen tråd at jeg hater naboen min.. 

Anonymkode: 88a89...b05

Er derfor jeg har forskjellige brukere for hvert underforum her inne. Anbefales 👍 

Anonymkode: 46184...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er derfor jeg har forskjellige brukere for hvert underforum her inne. Anbefales 👍 

Anonymkode: 46184...c02

En bruker for hvert underforum? Nei, da skal man være omtrent like dedikert som stalkerne her inne er, tenker jeg. 

Anonymkode: 909a0...11a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange på dette forumet er jo veldig glade i å legge ut om seg selv, også når ingen spør, og det handler kanskje mye om at disse ville kunne blitt identifisert lettere om de ikke hadde denne ekstra anonymiseringen. Om en stadig forteller om sine egne "opplevelser" og situasjon, gjerne signerer med kjønn og alder og argumenterer ut fra "jeg og mine venninner/venner" blir en i mange tilfeller mye lettere å identifisere. 

En bedre løsning ville kanskje heller vært å holde seg til saken og dermed ikke gi så mye (irrelevant) info om seg selv, men det ligger nok ikke for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde postet alle innleggene mine under brukernavn så ville det vært lett for folk jeg kjenner irl eller en psyko stalker å finne ut hvem jeg er. Liker å poste mine ufiltrerte tanker her så det hadde ikke vært noe særlig. 

Bruker nesten utelukkende den anonyme funksjonen.

Anonymkode: 28521...038

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis jeg hadde postet alle innleggene mine under brukernavn så ville det vært lett for folk jeg kjenner irl eller en psyko stalker å finne ut hvem jeg er. Liker å poste mine ufiltrerte tanker her så det hadde ikke vært noe særlig. 

Bruker nesten utelukkende den anonyme funksjonen.

Anonymkode: 28521...038

En annen ting er at jeg ikke er her for å bli kjent med folk, så ser ingen grunn til å bruke brukernavnet. 

Anonymkode: 28521...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er derfor jeg har forskjellige brukere for hvert underforum her inne. Anbefales 👍 

Anonymkode: 46184...c02

Sikkert en god idé det, men jeg tror ikke jeg hadde orka å holde styr på det. :ler:

 

Anonymkode: 88a89...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest mange svar på denne tråden, ser jeg det er mange som har behov for psykologtimer. Virker som om det er mange nevrotiske/tvangstanker her som foregår.

Anonymkode: 78851...4c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråder som omhandler sex så skriver jeg under AnonymBruker fordi jeg ganske raskt gikk lei av perverse meldinger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StovnerJune skrev (12 timer siden):

Det er noe jeg har merket meg/stusset over mens jeg har vært her på forumet. Det er veldig mange anonymiserte innlegg, spesielt i tråder som går på kontroversielle eller seksuelle ting.

Jeg forstår ikke helt poenget med det, for brukerne våre er anonyme til å begynne med. Det eneste måtte være hvis det er mange på forumet som vet hvem du er og også kjenner deg irl. 

Hva er grunnen til at du legger ut som anonym bruker?

Jeg har ganske mange tusen innlegg med min bruker og jeg skriver jevnt over i ganske mange tråder. Tipper 70% av innleggene mine er anonyme, fordi at jeg utleverer meg selv ganske mye. Vil ikke at folk skal finne meg og så se alle mine hemmeligheter. F.eks. skriver jeg både i tråder hvor man forteller om jobb, bolig, familie og relasjoner, hvor man bor, alder, jeg er i ufrivillig barnløstråden OG i politikk og aktuelle saker tråden hvor jeg skriver mine meninger.

Det er lett nok å identifisere meg føler jeg, så derfor skriver jeg også som anonym slik at ikke alt privat skal kunne være lett å finne av venner og bekjente. Jeg er privat av meg selv overfor venner og bekjente.

Tar denne som anonym. ;)

Anonymkode: a7e27...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne (53) i forhold med en mann (54). Vi har mange erfaringer og mange tanker, og i jobbene våre treffer vi mange mennesker i ulike livssituasjoner.

Noen ganger blir vi klar over problemstillinger som er nye, eller som har en annen vinkel enn den vanlige. Jeg - og vi - får lyst til å se hva andre tenker om dette. Da kan det hende at jeg lager en forumtråd om temaet. Hvis det blir helt feil at jeg, med min profil og slik jeg har beskrevet meg selv, kan være i en slik situasjon som problemstillingen beskriver, må jeg være en annen. Da skriver jeg anonymt.

Jeg mener bestemt at dette ikke er trolling. Temaet er ekte, problemstillingen er seriøs og det har vært et ekte menneske som har fortalt om saken.

Noen ganger kommenterer jeg pågående diskusjoner (som andre har startet) overfor mannen min. Da kommenterer han det ut ifra et mannsperspektiv. Noen ganger skriver jeg (eller vi - derfor "Hunmedham") et svar, fra ham som mann, men anonymt. En sjelden gang har vi skrevet åpent og fortalt at det er mannen som skriver.

Noen få ganger har jeg falt for fristelsen til å lage trolletråder. Jeg ber om unnskyldning for det. Men da er det humoren min som bobler over og temaet har vært ganske absurd. Jeg skal slutte med sånt, i hvert fall skal jeg prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man skriver om litt spesielle og konkrete ting, og det finnes noen her inn som kjenner om/til deg fra før, skal det jo ikke mange innlegg til før man kan finne ut hvem det er som skriver. Jeg skriver ofte innlegg eller stiller spørsmål som er veldig private, ting jeg ikke deler med alle, og velger derfor å både anonymisere innlegget og skrive som anonym fremfor pseudonym. Jeg skjønner forresten ikke problemet med å gjøre det, det må da være greit?

Anonymkode: 7226d...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etter å ha lest mange svar på denne tråden, ser jeg det er mange som har behov for psykologtimer. Virker som om det er mange nevrotiske/tvangstanker her som foregår.

Anonymkode: 78851...4c6

Jeg er en av dem. Ikke at jeg har tvangstanker, men at jeg er litt nevrotisk stemmer nok... 

Anonymkode: 5cd98...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Jeg har foreløpig ikke hatt behov for å skrive som AB. Jeg synes det er litt vanskelig å følge tråden når alle er AB. Jeg har lært meg å kjenne igjen mange med brukernavn, som alltid oppfører seg fint. Det får meg til å føle meg trygg og velkommen. Det setter jeg stor pris på.

  Om noen begynner å forfølge meg og bli plagsomme, så går jeg bare.   Det er veldig trist at noen ønsker å plage andre. Vi burde bli flinkere til å rapportere stygge kommentarer for å gjøre dette forumet tryggere for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/24/2021 at 8:59 AM, AnonymBruker said:

Etter å ha lest mange svar på denne tråden, ser jeg det er mange som har behov for psykologtimer. Virker som om det er mange nevrotiske/tvangstanker her som foregår.

Anonymkode: 78851...4c6

Etter 20 år på KG kan hvem som helst bli nevrotisk. Jeg har hatt flere stalkere her inne enn jeg kan telle på én hånd :ler: 

Anonymkode: f55a3...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blant annet fortalt hva jeg studerer (på doktorgradsnivå) og ved hvilket universitet. Det reduserer mulige personer til en håndfull. Alderen min kan noen fint finne ut om de går tilbake et par år, meg bekjent er jeg den eneste som studerte det jeg gjorde før doktoren og som studerer doktor i dette. Altså er det fullstendig mulig å finne ut hvem jeg er, derfor har jeg sluttet å skrive åpent med profilnavnet mitt, skriver sjeldent ting jeg ikke kan stå inne for selv, men det betyr jo ikke at jeg nødvendigvis vil at hvert eneste svar i "seksualitet" eller hvert eneste "hot take" jeg har skal være offentlig, eller egentlig at jeg bruker dette cesspoolet av et forum i det hele tatt...

Anonymkode: 5da1f...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 20.51):

Min erfaring er at man blir fulgt med på og jaktet på.

Har du en heftig debatt i én tråd, så risikerer du å bli forfulgt  til andre tråder. Er du en som ikke pakker ting i gull og glitter og kaller en spade for en spade, så er du dømt til å bli uthengt, jaktet på, forfulgt og angrepet av flere snowflakes. Tråkker du feil én gang, så kan brukeren din bli ødelagt og du blir tvunget til å lage en ny. 

Før så gikk det rykter om psykofolk som skrev ned info om flere brukere. Hver en detalj man ga, ble skrevet ned og dannet et bilde av personen bak brukeren. Det er utrygt her inne og ble enda tryggere etter at det kom ut om denne gjengen. Det kan være de ikke er her lengre, for det begynner å bli en del år siden.

Folk glemmer ikke og om du sier du er kvinne 19 og enslig student i en tråd under brukernavn. For så å si du er kvinne 34 med en sønn i en annen tråd. Så vil du bli angrepet og kalt for troll. Når du i realiteten anonymiserer. 
For, under et brukernavn så vil du legge ut mye informasjon.
Alder i en tråd. Yrke/utdanning i en annen. Du nevner hobby i en annen og to andre i en annen tråd. Du nevner sivilstatus i en. Helseplager i en annen. Over tid så blir det mye informasjon som er knyttet til én og samme brukernavn. Du er da så langt ifra anonym som du får det! Som sagt, om du forsøker å lyve på irrelevant fakta, så blir du kalt troll og løgner. For folk tåler ikke at folk anonymiserer innleggene sine ved å legge til feil/falsk informasjon eller endrer på irrelevante detaljer. For folk her er stygge og ekle og gnir seg i henda om du blir tatt i en "løgn", selv når det er gjort for å anonymisere og det vet de så inderlig godt. 

Det å slette bruker hver uke for å starte på nytt er bare jævlig irriterende. Både for oss brukere på forumet som blir bombadert av throwaway kontoer. Terskelen for å trolle blir lavere når man vet at man bare kan slett og lag en ny om å om igjen. Skulle ønske det var en begrensning på hvor mange brukere man kan lage seg på et år. AB er ikke problemet, problemet er brukere som kan slette og lage ny om å om igjen. 

Du er ikke så anonym som du tror. Og det er mange frekke folk her inne. Det er tryggest å skrive som AB . 

Anonymkode: 95455...68b

Dette kjente jeg meg veldig igjen i❤️ Og er grunnen til at 80% av det jeg skriver er 100% anonymt.

Tror man må har vært medlem her en stund for man skjønner seg på og erfarer tryggheten ved anonym bruken  vs pseudonym.

Anonymkode: bce3f...fac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/23/2021 at 8:40 PM, StovnerJune said:

Jeg forstår ikke helt poenget med det, for brukerne våre er anonyme til å begynne med. Det eneste måtte være hvis det er mange på forumet som vet hvem du er og også kjenner deg irl. 

Siden begge deler er anonymt, så forstår jeg ikke poenget med å være imot det. Det må i så fall bare være å motsette seg av prinsipp?

Jeg bruker AB-funksjon fordi jeg ikke vil legge igjen de sporene etter meg det ville blitt om jeg postet såpass mye som jeg gjør her inne med brukernavn. Det ville gjort det langt mer sannsynlig å kunne identifisere meg for enkelte, og jeg er ikke glad i å legge igjen slikt på det åpne og søkbare internettet som grunnprinsipp.

Og siden det er ganske irrelevant for en tråd/diskusjonens del om jeg er AB xyz eller om jeg er "bygutten", så fortsetter jeg med det så lenge jeg kan :) 

Anonymkode: 4abb7...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror aktive anonyme brukere ikke tenker på er at det er enkelt å kjenne dem igjen på hvordan de skriver og ordlegger seg. Det er som med en bruker som stadig dukker opp med ny bruker og starter ny tråd om et særskilt emne. Samme skrivefeilene hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...