Gå til innhold

Mer vanlig uten sokker nå enn før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det blitt vanligere å gå uten sokker nå enn det var før i tiden, ser det er så mange som går uten sokker hele året, får ofte gjester som har bare føtter.

Kjør debatt 

Anonymkode: 5f2f1...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja der tror jeg det har blitt og særlig for yngre så det helt vanlig å ikke bruke sokker. Er såpass vanlig at jeg ikke tenker over om noen har sokker eller er barbent.

Jeg er 22 og når vi er på hjemmefester eller sammenkomster så er det nok ca 50-50 de som er barbent og de som har sokker. 

Anonymkode: f475d...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loublover

Ja er nesten mer vanlig uten enn med nå tror jeg. Tror ingen av mine venninner går med sokker inne/hjemme😊

Husker ikke sist jeg hadde sokker på, tror vi snakker år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør startes en samletråd som heter: «For oss som aldri får nok av å diskutere bruk eller manglede bruk av sokker og etikette i den forbindelse»

Anonymkode: 307ba...24a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke møtt noen som går barbeint annet enn på sommeren om man har sandaler. Er du spesielt fascinert av føtter, TS? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater folk som går barbeint hjemme hos andre eller hvis jeg er på besøk 😠

Jeg er heldigvis 30+ og det virker ikke så vanlig i min alder at folk ikke har noe på beina, untatt den varmeste tiden på sommeren. 

Anonymkode: 21cb0...990

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går nesten alltid barbeint, det samme gjør mange jeg kjenner.

MEN, vi er i slutten av 30-årene, så har også blitt oppdratt på en slik måte at vi ikke gå barbeint hjemme hos andre. Har alltid med innesko, eller step-sokker, på besøk. 

Hadde vi vært 10 år yngre ville vi garantert ruslet rundt barbeint hos hverandre 

Anonymkode: 23f8b...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det bør startes en samletråd som heter: «For oss som aldri får nok av å diskutere bruk eller manglede bruk av sokker og etikette i den forbindelse»

Anonymkode: 307ba...24a

Etikette i den forbindelse? 😂 Det er helt vanlig å ikke ha sokker i sandaler og pensko. Virker som om noen her har fotangst eller fobi for føtter. Da er det kanskje lurt å søke hjelp.

Anonymkode: 79c88...493

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sure og stinkende sko dere barføtte må ha 🤢 Ingen sokker til å suge opp fotsvetten, det går rett i skoa, som stinker ti ganger verre enn normalt. Æsj.

Anonymkode: 066d6...2c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så sure og stinkende sko dere barføtte må ha 🤢 Ingen sokker til å suge opp fotsvetten, det går rett i skoa, som stinker ti ganger verre enn normalt. Æsj.

Anonymkode: 066d6...2c0

Tips: vask føttene når du dusjer, så slipper du stinkende sokker/sko :)

Anonymkode: 23f8b...5c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tips: vask føttene når du dusjer, så slipper du stinkende sokker/sko :)

Anonymkode: 23f8b...5c5

Så enkelt er det selvsagt ikke. Det tar kanskje litt lenger tid før skoene stinker om du vasker bena ofte, men du svetter jo like mye i skoene mens du har dem på likevel. Og etter hvert blir denne svetten også gammel og stinker, selv om føttene er rene når du tar på skoene. 

Anonymkode: 5f97b...e87

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg går nesten alltid barbeint, det samme gjør mange jeg kjenner.

MEN, vi er i slutten av 30-årene, så har også blitt oppdratt på en slik måte at vi ikke gå barbeint hjemme hos andre. Har alltid med innesko, eller step-sokker, på besøk. 

Hadde vi vært 10 år yngre ville vi garantert ruslet rundt barbeint hos hverandre 

Anonymkode: 23f8b...5c5

Ja under 25 så går de fleste barbeint hjemme tror jeg, er man kald så tar man på noen slides eller slippers og ikke sokker.

Ser det for eksempel i nesten alle Tise annonser

levis-jeans

Anonymkode: 9f900...d8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Etikette i den forbindelse? 😂 Det er helt vanlig å ikke ha sokker i sandaler og pensko. Virker som om noen her har fotangst eller fobi for føtter. Da er det kanskje lurt å søke hjelp.

Anonymkode: 79c88...493

Ja, det er mitt inntrykk også. Enkelte her inne blir visst aldri lei av å fortelle hvor ekkelt det er at andre kan gå barbeint både i sko og innendørs, alltid «krydret» med kvalme- og spyemojis. Så har man andre ytterkanten, som gjerne stadig vil fortelle om at de aldri går med sokker, noe sted. 

Anonymkode: 307ba...24a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Etikette i den forbindelse? 😂 Det er helt vanlig å ikke ha sokker i sandaler og pensko. Virker som om noen her har fotangst eller fobi for føtter. Da er det kanskje lurt å søke hjelp.

Anonymkode: 79c88...493

 

Fobi mot fotvorter.

Anonymkode: 65dfd...24c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tips: vask føttene når du dusjer, så slipper du stinkende sokker/sko :)

Anonymkode: 23f8b...5c5

Som om den vasken varer mer enn noen minutter, før føttene begynner å produsere ny svette og ny lukt? Dusje gjør man en gang i døgnet (som regel). På den tiden kan du svette ut mye i skoene dine.

Anonymkode: 066d6...2c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Som om den vasken varer mer enn noen minutter, før føttene begynner å produsere ny svette og ny lukt? Dusje gjør man en gang i døgnet (som regel). På den tiden kan du svette ut mye i skoene dine.

Anonymkode: 066d6...2c0

Men selv om man har sokker så kommer jo svette og lukt i skoene?

Anonymkode: f475d...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine kretser går noen barbent om sommeren, mest hjemme hos seg selv, men vet ikke om noen som bruker sko uten sokker. Sandaler ja, og høyhælte med strømpebukser, men ikke barbent. Har i alle fall fire venner som bruker to par sokker bestandig. Alle varianter med andre ord. 

Anonymkode: 586ca...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så enkelt er det selvsagt ikke. Det tar kanskje litt lenger tid før skoene stinker om du vasker bena ofte, men du svetter jo like mye i skoene mens du har dem på likevel. Og etter hvert blir denne svetten også gammel og stinker, selv om føttene er rene når du tar på skoene. 

Anonymkode: 5f97b...e87

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som om den vasken varer mer enn noen minutter, før føttene begynner å produsere ny svette og ny lukt? Dusje gjør man en gang i døgnet (som regel). På den tiden kan du svette ut mye i skoene dine.

Anonymkode: 066d6...2c0

 

Jeg dusjer hver morgen, går barbeint, og har aldri opplevd lukt i sko. 

Men om dere sliter med lukt forstår jeg jo at dere gjør det dere kan for å hindre dette.

Men for meg er det altså ikke et problem :) Annet enn i treningssko, men de får seg en runde i grønnsåpevann innimellom. 

Anonymkode: 23f8b...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men selv om man har sokker så kommer jo svette og lukt i skoene?

Anonymkode: f475d...1ad

Og blir man ekstra varm på føttene pga sokker, så svetter man vel også mer?

Anonymkode: 307ba...24a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...