Gå til innhold

Vet du om noen som har fått barn for å ikke bli alene når de blir eldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet på sykehjem i alle år. Og det finnes ingen tvil om at voksne barn er de som går mest på besøk til de gamle. Familie er gull verdt!

Anonymkode: 9cf5b...771

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får ta deg en tur på sykehjem og spørre beboerne om hvor ofte de har venner på besøk da. De fleste er døde eller for syke til å komme på besøk. Dersom man har yngre venner kan det være mulig med besøk, men også her blir det fort vanskelig å følge opp en dialog for den som bor på sykehjem. Den unge friske lever sitt liv.

Anonymkode: 25391...399

Jeg har jobbet mange år på sykehjem. De som har barn har nok noe mer besøk enn barnløse, men sykehjemstilværelsen er jo uansett et nitrist liv. Der jeg jobbet var entusiastiske og hjelpsomme pårørende i et solid mindretall iallefall, så tror en del foreldre vil bli skuffet hvis man har forventninger om å bli fulgt opp og ofte besøkt av sine voksne barn.

Anonymkode: 7e5ed...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, kjenner ingen. Jeg fikk barn av samme grunn som hun over meg, fordi jeg ville ha en familie og få alle opplevelsene og gledene ved å ha barn. Da dette ble diskutert i vennegjengen noen år tilbake var det dette svaret som gikk igjen. 

Jeg synes det er veldig rart hvordan barnløse alltid skal dra fram dette med alderdommen og hele tiden messe om at man ikke har garantier for at barna tar vare på deg som gammel. Vi har ingen garantier, men med barn man har gitt en god oppvekt og har et godt forhold til har man i alle fall håp. Hva har man som barnløs? Ingenting. 

Anonymkode: ce7d5...a3a

Det er jo fordi vi blir fortalt at vi kommer til å bli ensomme hele tiden om vi ikke får barn...

Anonymkode: bc964...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foreldrene  mine . Problemet er bare at jeg bor i utlandet og har ingen mulighet til å følge opp og besøke dem like mye som om jeg bodde i Norge..

Anonymkode: 72c61...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du får ta deg en tur på sykehjem og spørre beboerne om hvor ofte de har venner på besøk da. De fleste er døde eller for syke til å komme på besøk. Dersom man har yngre venner kan det være mulig med besøk, men også her blir det fort vanskelig å følge opp en dialog for den som bor på sykehjem. Den unge friske lever sitt liv.

Anonymkode: 25391...399

Og færre og færre bor på sykehjem, selv bor alle eldre jeg kjenner (over 80/90) fortsatt hjemme. De har venner, går tur, inviterer på kaffe / vin, osv.

Anonymkode: bc964...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og færre og færre bor på sykehjem, selv bor alle eldre jeg kjenner (over 80/90) fortsatt hjemme. De har venner, går tur, inviterer på kaffe / vin, osv.

Anonymkode: bc964...404

Ja, fordi de er friske nok til å bo hjemme…… De som bor på sykehjem er ikke friske nok til å bo alene. Alle vet det er mangel på sykehjemsplasser og at flere eldre dermed må bo hjemme med 5-6 besøk av hjemmesykepleien daglig.

Anonymkode: 25391...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På druen
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har jobbet på sykehjem i alle år. Og det finnes ingen tvil om at voksne barn er de som går mest på besøk til de gamle. Familie er gull verdt!

Anonymkode: 9cf5b...771

Men det er også jævlig få voksne barn som besøker dem. Jeg har også jobbet på sykehjem. Det er mange som aldri får besøk, så det finnes ingen garanti for at det vil bli sånn for alle når de blir gamle. Hvordan de har oppdratt barna sine behøver ikke å spille noen rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du får ta deg en tur på sykehjem og spørre beboerne om hvor ofte de har venner på besøk da. De fleste er døde eller for syke til å komme på besøk. Dersom man har yngre venner kan det være mulig med besøk, men også her blir det fort vanskelig å følge opp en dialog for den som bor på sykehjem. Den unge friske lever sitt liv.

Anonymkode: 25391...399

De unge friske slektningene lever også sine liv, og sånn skal det jo være.

Jeg har selv barn, men dette er da på ingen måte noen garanti for at de tar vare på meg og renner ned huset mitt når jeg blir gammel og eventuelt pleietrengende! Jeg synes det er et latterlig, "enkelt" og tåpelig argument at man får barn for å ha noen til å ta vare på seg. Mine barn er selvsagt viktige for meg, men vennene min, både de gamle, nye, unge og eldre, er også kjempeviktige og verdt å ta vare på. Jeg synes det er noe trist over dem som lever livet sitt kun for sine barn og eventuelt ektefelle og tenker at dette er nok.

Anonymkode: 19c5f...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som får barn for å slippe å være alene i alderdommen har jo ingen garanti for at ungene blir boende i nærmiljøet, og hva gjør man da? Noen bor kanskje i byer langt unna eller i andre land og kan ikke slutte i jobben og flytte til hjembyen sin for å besøke mor og far på gamlehjem eller hjelpe til hjemme. Faren min døde alene på gamlehjem og tilbrakte mesteparten av dagene sine alene i huset sitt de siste årene han levde, kun avbrutt av besøk om sommer og jula til tross for at han hadde 3 døtre fordi vi alle bodde for langt unna til å bistå han på daglig basis.

 

Anonymkode: 353a3...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...