Gå til innhold

Noen barnehagelærere her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg går 1 året bhg lærer og lurer på :
hvor studerte du?

hva jobber du som Idag?

hvordan syns du utdanningen var?

har du noen tips?

 

Anonymkode: 9e457...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg studerte på dronning mauds for lenge siden, jobber nå i barnevern. Trivdes veldig de 3 årene. 
tips til deg er å lese å gjøre så godt du kan, så mye som du kan. selve studiet er ikke vanskelig men det er mye skriving og lesing.

lykke til!

Anonymkode: 9e457...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UiA

Styrer og pedagogisk leder

Tok den gamle førskolelærerutdanningen, og syns den virket lettere enn barnehagelærer. Det var altfor lite tema/pensum om kartlegging, sårbare barn, tverrfaglig samarbeid og den kategorien. 

Det kan være lurt å jobhe litt som ringevikar nå, om du ikke allerede gjør det. Er ikke lett å få jobb med lite til ingenting erfaring. Knytt kontakter. 

Ellers viktig å gjøre sitt beste. 

Lykke til. 

Anonymkode: 293b2...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på høyskolen i Vestfold på 90- tallet. Jobber som pedagogisk leder. Mitt råd til deg hvis du skal bli en GOD barnehagelærer, er å ta studiet på alvor og ta kompleksiteten av profesjonen innover deg. Alt for mange tror at det bare er å surfe gjennom. Skal du kunne gjøre en forskjell i barns liv og drifte en god barnehage, må du ha grundig fagkunnskap og en tilhørende gjørekompetanse. Masse lykke til, vi trenger flere gode barnehagelærere 🙂

Anonymkode: 6e84a...462

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerte for 15 år sidne i Oslo.

Jeg er en utbrent pedagogisk leder som ikke skal tilbake til barnehage. Det ser ut som om jeg kommer til å bli ufør.

Jeg må advare deg om at det er stor forskjell mellom å være student og jobbe som pedagogisk leder. Barnehagen er så rutinepreget, med assistenter som er møkk lei. Du kommer til å bruke mye tid på  åskifte bleier, påkledning, rydding, vaskin og dekking av mat.

Mye av det du lærer på studiet er ikke relevant til hvordan hverdagen i barnehagen er. Hadde jeg visst det jeg vet, hadde jeg hoppet av etter første året på studiet.

Det er også vanskelig å utdanne seg UT av barnehagen. Det finnes mange videreutdanninger innad i barnehagen, men ingenting som får deg ut. Ikke får du noe høyere lønn heller.

Jepp, et negativt svar dette. Men syns du skal ta det med deg. Gjerne søke her på KG, det finnes mange om pedagogisk ledere, barnehage, folk som vil ut. Du vil bli skremt..

Anonymkode: a1f2c...d74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerte førskolelærer i Halden for 12 år siden. Innså etter kort tid at yrket innebærer enormt med stress, støy, frustrasjon, overbelastning fysisk og psykisk, underbemanning og rovdrift, og personalkonflikter i så høy grad at jeg fikk livskvaliteten kraftig redusert ved å jobbe i bhg. Skuldre og nakke har fått varige mén, og nå videreutdanner jeg meg (master) til å bli logoped. 

Mitt tips må være å gå rett over på master innen spesped eller noe, og styre målbevisst innen barnehage.. 

Har ikke tall på hvor mange førskolelærere som desperat ønsker seg vekk fra bhg, eller som har kommet seg unna og er sjeleglad for det... 

Anonymkode: 34193...88c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok på deltid i Vestfold. 
 

Likte godt studiet, midt i blinken for meg DA, men litt mye surr med forskjellige ting ift. praksisplasser, ledelse, intranett osv. 

 

Jobbet i 7 år som ped.leder etter dette. Jobber nå som miljøterapeut i bolig - barnehagelivet spiste meg opp. 

Anonymkode: a128a...8e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...