Gå til innhold

Bor i sokkelleiligheten fra helvette!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres ganske jævligut ja

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg leier en sokkel da jeg i hast måtte flytte. Leiligheten var veldig fin da den var nyoppusset og den var perfekt for meg da den bare var typ 35 kvadrat stor. jeg var på visning og huseierne virket greie. men når jeg flyttet inn oppdaget jeg hvor jævlig lytt det er. Er ikke lydisolert i det heletatt. 
over mitt soverom sover minsteguten deres på 2 år og han griner så jeg hører det, og til og med våkner av det, deretter tramper de som faen når de går å sjekker han. 

stua mi er rett under hovedsoverommet og selv med tvn på kan jeg høre de snorke/ha sex/ krangler. 

På badet mitt er det en dør som alltid er låst og den går inn Til vaskerommet og badet deres. Men jeg hører vær eneste ting de snakker om. Når de tisser,vaskemaskin osv. samme gjør de til meg og jeg synes det er så ekkelt. 
 

Har mast på de i 5 mnd nå om å fikse internettet da jeg kun har dekning innpå badet. 
 

det bogner av små edderkopper. I sommer har jeg drept omkring 3-4 vær dag.

jeg får aldring fred når keg går ut døren eller kommer hjem da de ofte sitter på verandaren å nistirrer eller stirrer i vinduet. 
 

jeg bruker å ha vinduet åpent og på helg drev hele familien å lekte å bråkte utenfor vinduet mitt klokken 08.00 på søndag! 

jeg får ikke låv til å ha fest( nok så greit det) men jeg tørr ikke å gjøre noe og må være obs på hva jeg snakker om(spesielt på bad) da de hører meg. Hele greia gjør meg bare ukomfortabel og jeg vil egenklig bare flytte herifra, men har skrevet kontrakt på at jeg må bi der i 1 år..

alt i ett betaler jeg 8500kr i leie og jeg holder på å bli gal… kan jeg holde tilbake husleie??

Anonymkode: 168bf...5e1

Det høres rimelig jævli ut ja. Jeg bodde 3 år tett i tett med en nabo, og toalettene var ute i en felles gang, hvor vi på en måte støtte på hverandre på kvelden når jeg skulle på do og absolutt ikke hadde lyst å være sosial. 
Jeg hørte også naboene ha sex veldig tett på fordi vinduet var åpent på sommeren, og rett ved deres soverom.
Men det var nok ikke en brøkdel av det du beskriver.

Men av dette,og andre opplevelser har jeg lært en ting; Tettheten/kontakten til naboer er inverse proposjonalt med lykkefølelsen min. Så nå bor jeg i en leilighet som er nybygget på toppen av taket på en boligblokk. Det er et tjukkt betongtak mellom meg og naboene. Hører intet,ser intet, Alene og kan gjøre hva jeg vil, og bråke så mye jeg orker, og selvsagt beste utsikten av alle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Lyden bærer ikke opp.

Bor nå med folk i underetasjen. De klaget over "tramping" over gulvet og alt av lyder. Da de flyttet ut kommenterte de at det ble godt for oss å slippe alt bråket, fra klassisk musikk, og smelling med dører. Men hvilket bråk? Vi hadde aldri hørt en eneste lyd opp. Og der hadde de anstrengt seg maks for å plage oss (og sikkert seg selv på kjøpet...) i 1-2 år. 

Anonymkode: 9eeca...d84

Er det lytt nok bærer lyden begge veier. Naboen min over meg hører vekkerklokken min, at jeg vasker klær, og hvis jeg mister noe på gulvet. Bor i eldre borettslag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pia mater skrev (31 minutter siden):

Er det lytt nok bærer lyden begge veier. Naboen min over meg hører vekkerklokken min, at jeg vasker klær, og hvis jeg mister noe på gulvet. Bor i eldre borettslag. 

Ja, det er også min erfaring. Jeg har bodd i en eldre firemannsbolig i tre, og hørte godt barna som bodde under meg. Mest når de løp omkring på gulvet, heldigvis lite snakking og skriking. Men lyden kan absolutt bære oppover også. 

Anonymkode: 0751f...94d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sokkelleilighet fra helvette men utleiere fra helvette. 

Jeg hadde bare sagt at du hører det meste de foretar seg og vær så snill inkluder sex. Må være drittflaut og helt utrolig at de ikke tar hensyn.

Det er ikke alle som ikke klarer å finansiere huset sitt selv  som bør leie ut.

Men du bør nok se deg om etter en ny leilighet.

Jeg føler virkelig med deg.  Jeg bodde selv i en liknende leilighet en gang, helt jævlig!

Hvis du har lang oppsigelsestid så ta kontakt med Leieboerforeningen og hør hvilke rettigheter du har. Det er brudd på kontrakt vil jeg  si, når de ikke opplyser hvor bråkete det er. Morsomt at de samtidig forbyr deg å ha fest🤡

Ha en skikkelig utflytningsfest da! I hverfall en helaften med musikken på fullt.🤗

 

 

Anonymkode: 72cd3...440

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

alt i ett betaler jeg 8500kr i leie og jeg holder på å bli gal… kan jeg holde tilbake husleie??

Anonymkode: 168bf...5e1

Tviler på at dette er tilstrekkelig for å holde tilbake husleien. MEN, det du kan gjøre er å bråke masse! Også etter at guttungen har lagt seg. La de får si deg opp da. Vær rett og slett en plage for de, på samme måte som de er for deg!

Anonymkode: f6d67...dac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

jeg får ikke låv til å ha fest( nok så greit det) men jeg tørr ikke å gjøre noe og må være obs på hva jeg snakker om(spesielt på bad) da de hører meg. Hele greia gjør meg bare ukomfortabel og jeg vil egenklig bare flytte herifra, men har skrevet kontrakt på at jeg må bi der i 1 år..

De kan ikke nekte deg å ha besøk. Ha besøk du, og spill musikk. Vanlige tider det skal være stille er til kl 23 på kvelden. Før det kan de ikke si noe.

Anonymkode: f6d67...dac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tviler på at dette er tilstrekkelig for å holde tilbake husleien. MEN, det du kan gjøre er å bråke masse! Også etter at guttungen har lagt seg. La de får si deg opp da. Vær rett og slett en plage for de, på samme måte som de er for deg!

Anonymkode: f6d67...dac

Dårlig lydisolering er en mangel i følge Husleieloven. 

Anonymkode: 72cd3...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så fælt.. Jeg hadde det lignende selv da jeg bodde i Oslo. Og jeg orket rett og slett ikke å være der. Jeg flytta hjem og bare betalte de husleie selv om jeg ikke bodde der. Det gikk på helsen løs å være der, så angrer ikke på det akkurat. 

Men du kan prøve å snakke med utleier, si at du virkelig må flytte, at du ikke orker å bo der osv. Kanskje de vil være hjelpsomme? Eventuelt være like ille tilbake, så de vil du skal flytte (men redd de tar depositumet ditt). 

Anonymkode: 0d4fc...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart ikke lov å utnytte mennesker slik, som bidrar til en særdeles negativ livskvalitet. Dette er ukultur og lave holdninger i fra ansvarlige mennesker som ikke gjør noe som husverter. Jeg blir så forbanna når noen må lide og kommer i en skikkelig forferdelig situasjon og press. På tide leietakere har noen som kan snakke deres sak og få skikkelig stor rengjøring av usaklige hudverter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete skrives med bare 1 t...

Ser veldig mange på KG som skriver det med 2? Hvorfor tro dere det er rett?

Anonymkode: b8f38...13f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 2.09):

Jeg leier en sokkel da jeg i hast måtte flytte. Leiligheten var veldig fin da den var nyoppusset og den var perfekt for meg da den bare var typ 35 kvadrat stor. jeg var på visning og huseierne virket greie. men når jeg flyttet inn oppdaget jeg hvor jævlig lytt det er. Er ikke lydisolert i det heletatt. 
over mitt soverom sover minsteguten deres på 2 år og han griner så jeg hører det, og til og med våkner av det, deretter tramper de som faen når de går å sjekker han. 

stua mi er rett under hovedsoverommet og selv med tvn på kan jeg høre de snorke/ha sex/ krangler. 

På badet mitt er det en dør som alltid er låst og den går inn Til vaskerommet og badet deres. Men jeg hører vær eneste ting de snakker om. Når de tisser,vaskemaskin osv. samme gjør de til meg og jeg synes det er så ekkelt. 
 

Har mast på de i 5 mnd nå om å fikse internettet da jeg kun har dekning innpå badet. 
 

det bogner av små edderkopper. I sommer har jeg drept omkring 3-4 vær dag.

jeg får aldring fred når keg går ut døren eller kommer hjem da de ofte sitter på verandaren å nistirrer eller stirrer i vinduet. 
 

jeg bruker å ha vinduet åpent og på helg drev hele familien å lekte å bråkte utenfor vinduet mitt klokken 08.00 på søndag! 

jeg får ikke låv til å ha fest( nok så greit det) men jeg tørr ikke å gjøre noe og må være obs på hva jeg snakker om(spesielt på bad) da de hører meg. Hele greia gjør meg bare ukomfortabel og jeg vil egenklig bare flytte herifra, men har skrevet kontrakt på at jeg må bi der i 1 år..

alt i ett betaler jeg 8500kr i leie og jeg holder på å bli gal… kan jeg holde tilbake husleie??

Anonymkode: 168bf...5e1

2 venner av meg studerte og bodde sammen, og de delte en leilighet i sokkelkjeller. Der var det lytt, kan du tro. De hørte at ekteparet over kranglet, og mannen var mye borte på jobb, så for han var hjemme fra jobb hørte de at de hade sex. Kona pratet ekstremt mye i telefonen når mannen var borte, det kunne de høre også. 

De hadde to barn som hoppet og lekte rundt, og når de hadde venner på besøk hørtes det ut som nyttårsaften. 

De kunne også høre kjøleskapet bråke i tide og utide. Vanskelig å sove på natta.

En gang hadde sønnen i huset fest, og etter festen alene hjemme, tisset han fra verandaen og ned foran vinduet til de i sokkeletasjen. 

Anonymkode: 30436...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her. Jeg forlangte å flytte så.Jeg flytter ut på mandag til kjøresten. Han bor i egen leilighet i borretslag!!! Takk for svar, det ga meg motivasjon til å ta opp dette med huseierne. De ble overrasket såklart og ikke happy..men dette funker ikke for meg mer, og jeg tror de skjønner det. Jeg orker ikke høre bråk mer eller bli overvåket. jesus jeg og hun huseieren hadde en god Tone men Fyfaen så nysgjerrig hun var og frekk til tider..blir så godt å flytte fra drittplassen her. Når Jeg skal vaske hele leiligheten og starter med doen først, og alle de heslige plassene og vasker deretter alt annet med samme kluten 😆😆

Anonymkode: 168bf...5e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ta her. Jeg forlangte å flytte så.Jeg flytter ut på mandag til kjøresten. Han bor i egen leilighet i borretslag!!! Takk for svar, det ga meg motivasjon til å ta opp dette med huseierne. De ble overrasket såklart og ikke happy..men dette funker ikke for meg mer, og jeg tror de skjønner det. Jeg orker ikke høre bråk mer eller bli overvåket. jesus jeg og hun huseieren hadde en god Tone men Fyfaen så nysgjerrig hun var og frekk til tider..blir så godt å flytte fra drittplassen her. Når Jeg skal vaske hele leiligheten og starter med doen først, og alle de heslige plassene og vasker deretter alt annet med samme kluten 😆😆

Anonymkode: 168bf...5e1

La nå ikke dette gå ut over helsen til den neste stakkars sjelen som ender opp med å bo der.

Anonymkode: 43e8b...12a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ta her. Jeg forlangte å flytte så.Jeg flytter ut på mandag til kjøresten. Han bor i egen leilighet i borretslag!!! Takk for svar, det ga meg motivasjon til å ta opp dette med huseierne. De ble overrasket såklart og ikke happy..men dette funker ikke for meg mer, og jeg tror de skjønner det. Jeg orker ikke høre bråk mer eller bli overvåket. jesus jeg og hun huseieren hadde en god Tone men Fyfaen så nysgjerrig hun var og frekk til tider..blir så godt å flytte fra drittplassen her. Når Jeg skal vaske hele leiligheten og starter med doen først, og alle de heslige plassene og vasker deretter alt annet med samme kluten 😆😆

Anonymkode: 168bf...5e1

Nei, ikke la det gå utover de uskyldige som måtte flytte inn, OMG 

Anonymkode: 30436...1d9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff hvem er det KG mennesker har hjulpet? plutselig har vi en hevngjerrig person uten noen toleranse, sukk. 

Anonymkode: 04376...85d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Når Jeg skal vaske hele leiligheten og starter med doen først, og alle de heslige plassene og vasker deretter alt annet med samme kluten

Hva er poenget med det? Det er ikke utleier som skal bo i møkka du sprer. 

Anonymkode: 576d6...0b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

La nå ikke dette gå ut over helsen til den neste stakkars sjelen som ender opp med å bo der.

Anonymkode: 43e8b...12a

Det var egenklig ment som tull da

Anonymkode: 168bf...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, ikke la det gå utover de uskyldige som måtte flytte inn, OMG 

Anonymkode: 30436...1d9

Hoff ikke ta alt så jævli seriøst. Men min feil da jeg ikke skreiv jeg tulla. Jeg skal ikke vaske engang, tanta mi har vaskefirma så jeg betaler de. Dessuten så hater jeg å vaske

Anonymkode: 168bf...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 12.59):

Lyden bærer ikke opp.

Bor nå med folk i underetasjen. De klaget over "tramping" over gulvet og alt av lyder. Da de flyttet ut kommenterte de at det ble godt for oss å slippe alt bråket, fra klassisk musikk, og smelling med dører. Men hvilket bråk? Vi hadde aldri hørt en eneste lyd opp. Og der hadde de anstrengt seg maks for å plage oss (og sikkert seg selv på kjøpet...) i 1-2 år. 

Anonymkode: 9eeca...d84

Jo. Lyd bærer oppover. Har leid selv et lite lusekott av en «leilighet», loftsleilighet… hvor vi hørte absolutt alt de sa og gjorde. Der satt de og rapa og prompa på kveldene og snakka dritt om leietakeren sin og alle omkring. Søppelmennesker.

Anonymkode: 9919d...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et sted som ikke er egnet for utleie med mindre man har hørselsproblemer?

Jeg synes du bør være ærlig med dem og fortelle dem det du skrev her i dag. At det er veldig lytt og at det går på helsen din løs. Si at du ønsker å avslutte leieforholdet på grunn av alt dette (men først må du si til dem om alle problemene). Du er ikke forpliktet i å bo i et helvete, du har rettigheter du også.

Men først ville jeg forhørt meg med jurister hva er riktig fremgangsmåte her. Jeg tipper at først må du gi dem sjanse å rette opp i feilene, dvs etterisolere hele boligen og fikse internett, så flytte ut. 

 

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...