Gå til innhold

Bor i sokkelleiligheten fra helvette!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier en sokkel da jeg i hast måtte flytte. Leiligheten var veldig fin da den var nyoppusset og den var perfekt for meg da den bare var typ 35 kvadrat stor. jeg var på visning og huseierne virket greie. men når jeg flyttet inn oppdaget jeg hvor jævlig lytt det er. Er ikke lydisolert i det heletatt. 
over mitt soverom sover minsteguten deres på 2 år og han griner så jeg hører det, og til og med våkner av det, deretter tramper de som faen når de går å sjekker han. 

stua mi er rett under hovedsoverommet og selv med tvn på kan jeg høre de snorke/ha sex/ krangler. 

På badet mitt er det en dør som alltid er låst og den går inn Til vaskerommet og badet deres. Men jeg hører vær eneste ting de snakker om. Når de tisser,vaskemaskin osv. samme gjør de til meg og jeg synes det er så ekkelt. 
 

Har mast på de i 5 mnd nå om å fikse internettet da jeg kun har dekning innpå badet. 
 

det bogner av små edderkopper. I sommer har jeg drept omkring 3-4 vær dag.

jeg får aldring fred når keg går ut døren eller kommer hjem da de ofte sitter på verandaren å nistirrer eller stirrer i vinduet. 
 

jeg bruker å ha vinduet åpent og på helg drev hele familien å lekte å bråkte utenfor vinduet mitt klokken 08.00 på søndag! 

jeg får ikke låv til å ha fest( nok så greit det) men jeg tørr ikke å gjøre noe og må være obs på hva jeg snakker om(spesielt på bad) da de hører meg. Hele greia gjør meg bare ukomfortabel og jeg vil egenklig bare flytte herifra, men har skrevet kontrakt på at jeg må bi der i 1 år..

alt i ett betaler jeg 8500kr i leie og jeg holder på å bli gal… kan jeg holde tilbake husleie??

Anonymkode: 168bf...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at de aldri sa noe om dette da jeg var på visning. De skrytet at internettet var bra osv. de skulle montere lamper i taket men det ble d aldri noe av. beliggenheten var elendig og det var også parkeringen.

Anonymkode: 168bf...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff....det høres helt grusomt ut! Jeg hadde blitt gal selv.
Jeg vet ikke om du kan holde tilbake husleie. Men en mulighet er jo å si i fra husverten at du ønsker å flytte (trenger ikke oppgi den virkelige grunnen), og så spør du om det er greit om du legger ut en annonse på Finn.no samt holder visninger. Dersom du er heldig finner du en som vil leie der, så du kan flytte ut før din kontrakt utløper. Det burde jo ikke spille noen rolle for husverten det, de vil jo fortsette å få leie av ny leietaker.

Anonymkode: a053e...a8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg leier en sokkel da jeg i hast måtte flytte. Leiligheten var veldig fin da den var nyoppusset og den var perfekt for meg da den bare var typ 35 kvadrat stor. jeg var på visning og huseierne virket greie. men når jeg flyttet inn oppdaget jeg hvor jævlig lytt det er. Er ikke lydisolert i det heletatt. 
over mitt soverom sover minsteguten deres på 2 år og han griner så jeg hører det, og til og med våkner av det, deretter tramper de som faen når de går å sjekker han. 

stua mi er rett under hovedsoverommet og selv med tvn på kan jeg høre de snorke/ha sex/ krangler. 

På badet mitt er det en dør som alltid er låst og den går inn Til vaskerommet og badet deres. Men jeg hører vær eneste ting de snakker om. Når de tisser,vaskemaskin osv. samme gjør de til meg og jeg synes det er så ekkelt. 
 

Har mast på de i 5 mnd nå om å fikse internettet da jeg kun har dekning innpå badet. 
 

det bogner av små edderkopper. I sommer har jeg drept omkring 3-4 vær dag.

jeg får aldring fred når keg går ut døren eller kommer hjem da de ofte sitter på verandaren å nistirrer eller stirrer i vinduet. 
 

jeg bruker å ha vinduet åpent og på helg drev hele familien å lekte å bråkte utenfor vinduet mitt klokken 08.00 på søndag! 

jeg får ikke låv til å ha fest( nok så greit det) men jeg tørr ikke å gjøre noe og må være obs på hva jeg snakker om(spesielt på bad) da de hører meg. Hele greia gjør meg bare ukomfortabel og jeg vil egenklig bare flytte herifra, men har skrevet kontrakt på at jeg må bi der i 1 år..

alt i ett betaler jeg 8500kr i leie og jeg holder på å bli gal… kan jeg holde tilbake husleie??

Anonymkode: 168bf...5e1

Nei, du kan ikke holde tilbake husleie så lenge du bor der av de grunnene du nevner, men du kan si opp kontrakten og finne et nytt sted å bo. Og informer dem om at det er så lytt som du sier.

Anonymkode: 86cdc...5cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke. Dumt av dem å velge billige løsninger da de bygde hybelen. Alle ville vært tjent med at de hadde valgt mer lydisolerte løsninger. Du kan spørre dem om du kan slippe fra kontrakten tidligere, men du kan ikke kreve det. Jeg skjønner deg så godt da jeg også har bodd et sted det var utrolig lytt.

Anonymkode: 065a3...28f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff....det høres helt grusomt ut! Jeg hadde blitt gal selv.
Jeg vet ikke om du kan holde tilbake husleie. Men en mulighet er jo å si i fra husverten at du ønsker å flytte (trenger ikke oppgi den virkelige grunnen), og så spør du om det er greit om du legger ut en annonse på Finn.no samt holder visninger. Dersom du er heldig finner du en som vil leie der, så du kan flytte ut før din kontrakt utløper. Det burde jo ikke spille noen rolle for husverten det, de vil jo fortsette å få leie av ny leietaker.

Anonymkode: a053e...a8e

Ja det skal jeg spørre om. For dette takler jeg ikke lengre 😅 har også kjæreste på besøk av og til og det er jeg ikke komfortabel med. Jeg syns det er dyrt og bo her i tilegg, og det er så lite og har heller ikke plass til så mye lagring. skal ihvertfall informere de som evt flytter in om hvordan min opplevelse har vært

Anonymkode: 168bf...5e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det kan du ikke. Dumt av dem å velge billige løsninger da de bygde hybelen. Alle ville vært tjent med at de hadde valgt mer lydisolerte løsninger. Du kan spørre dem om du kan slippe fra kontrakten tidligere, men du kan ikke kreve det. Jeg skjønner deg så godt da jeg også har bodd et sted det var utrolig lytt.

Anonymkode: 065a3...28f

Jaa.. leiligheten min er ikke laget for å leie ut.. da det er null isolering. Men de har pusset opp bra da det skal de ha..

Anonymkode: 168bf...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det skal jeg spørre om. For dette takler jeg ikke lengre 😅 har også kjæreste på besøk av og til og det er jeg ikke komfortabel med. Jeg syns det er dyrt og bo her i tilegg, og det er så lite og har heller ikke plass til så mye lagring. skal ihvertfall informere de som evt flytter in om hvordan min opplevelse har vært

Anonymkode: 168bf...5e1

Selvom det er litt slemt hadde jeg ikke ikke informert de som eventuelt flytter inn om dine opplevelser. Da kan de jo angre seg og ikke flytte inn alikevel. Du må tenke på deg selv her syns jeg og ikke si noe om bråk og lyder etc., dersom du skal kunne komme deg vekk derfra før oppsigelsestiden.

Anonymkode: a053e...a8e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvom det er litt slemt hadde jeg ikke ikke informert de som eventuelt flytter inn om dine opplevelser. Da kan de jo angre seg og ikke flytte inn alikevel. Du må tenke på deg selv her syns jeg og ikke si noe om bråk og lyder etc., dersom du skal kunne komme deg vekk derfra før oppsigelsestiden.

Anonymkode: a053e...a8e

Joda det er jo sant. Men skulle ønske de sa noe til meg om hvordan det egenklig var før jeg flyttet inn, for da hadde jeg ikke flyttet inn.  Men skal ikke lage noe bråk nei. Har en god Tone med de. Har aldri sakt ifra om dette til de heller, da jeg fort fant ut at de aldri gjør nå med noe. Så har bare holdt kjeft :)

Anonymkode: 168bf...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda det er jo sant. Men skulle ønske de sa noe til meg om hvordan det egenklig var før jeg flyttet inn, for da hadde jeg ikke flyttet inn.  Men skal ikke lage noe bråk nei. Har en god Tone med de. Har aldri sakt ifra om dette til de heller, da jeg fort fant ut at de aldri gjør nå med noe. Så har bare holdt kjeft :)

Anonymkode: 168bf...5e1

Ofte opplyser vel ikke huseier at det er lydt dersom de er klar over det, da vil det jo bli vanskeligere å leie ut. Men lyden går jo begge veier som du skriver, så rart de ikke plages selv. Men har de et lite barn på 2 år, så har de kanskje blitt herdet mot høye lyder? 😄 Lykke til i alle fall! Håper det ordner seg for deg :) Det ødelegger så utrolig mye av hverdagen når man ikke trives i sitt eget hjem.

Anonymkode: a053e...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ofte opplyser vel ikke huseier at det er lydt dersom de er klar over det, da vil det jo bli vanskeligere å leie ut. Men lyden går jo begge veier som du skriver, så rart de ikke plages selv. Men har de et lite barn på 2 år, så har de kanskje blitt herdet mot høye lyder? 😄 Lykke til i alle fall! Håper det ordner seg for deg :) Det ødelegger så utrolig mye av hverdagen når man ikke trives i sitt eget hjem.

Anonymkode: a053e...a8e

Ja helt enig. Jeg er veldig stille av meg. Ser ikke mye på tv. Hører for det meste på musikk i ørene. så de har nok ikke hørt meg nei annet et når jeg er på badet. 
tusen takk!

Anonymkode: 168bf...5e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en familie som ikke burde leie ut i det hele tatt. Men de må vel bare for å få det til å gå rundt økonomisk/nedbetale lån. Flytt så fort du kan ts, det er jo ikke levelig å bo sånn..

Anonymkode: 2e592...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skulle varslet om hvor lytt det er. Ikke sikkert de er klar over det. Fortell om det du mangler og som er grunnen at du vil flytte. Mulig de vil sette ned husleien, eller gjøre ting bedre. Uansett har du da også gjort slik at de kan gjøre det bedre for nestemann da. 

Anonymkode: 50d82...a9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leier en sokkel da jeg i hast måtte flytte. Leiligheten var veldig fin da den var nyoppusset og den var perfekt for meg da den bare var typ 35 kvadrat stor. jeg var på visning og huseierne virket greie. men når jeg flyttet inn oppdaget jeg hvor jævlig lytt det er. Er ikke lydisolert i det heletatt. 
over mitt soverom sover minsteguten deres på 2 år og han griner så jeg hører det, og til og med våkner av det, deretter tramper de som faen når de går å sjekker han. 

stua mi er rett under hovedsoverommet og selv med tvn på kan jeg høre de snorke/ha sex/ krangler. 

På badet mitt er det en dør som alltid er låst og den går inn Til vaskerommet og badet deres. Men jeg hører vær eneste ting de snakker om. Når de tisser,vaskemaskin osv. samme gjør de til meg og jeg synes det er så ekkelt. 
 

Har mast på de i 5 mnd nå om å fikse internettet da jeg kun har dekning innpå badet. 
 

det bogner av små edderkopper. I sommer har jeg drept omkring 3-4 vær dag.

jeg får aldring fred når keg går ut døren eller kommer hjem da de ofte sitter på verandaren å nistirrer eller stirrer i vinduet. 
 

jeg bruker å ha vinduet åpent og på helg drev hele familien å lekte å bråkte utenfor vinduet mitt klokken 08.00 på søndag! 

jeg får ikke låv til å ha fest( nok så greit det) men jeg tørr ikke å gjøre noe og må være obs på hva jeg snakker om(spesielt på bad) da de hører meg. Hele greia gjør meg bare ukomfortabel og jeg vil egenklig bare flytte herifra, men har skrevet kontrakt på at jeg må bi der i 1 år..

alt i ett betaler jeg 8500kr i leie og jeg holder på å bli gal… kan jeg holde tilbake husleie??

Anonymkode: 168bf...5e1

skulle tro du har flyttet til leiligheten jeg valgte å leie. Og du kommer i kategorien "det jeg ikke visste om før jeg flyttet inn"

Riktig nok leide jeg i 2.etasje, men det var lytt. Så jeg var like sjokka. 

Du må rett og slett oppheve leie forholdet, du kan ikke irritere deg slik mer. Vær din egen advokat nå. 

Den andre overraskelsen jeg også fikk var at jeg hørte masse mus i vegger og tak. Så jeg støtet riktig nok på dem også i innbygget skap. 

Jeg valgte å flytte ut til slutt. Det kostet mer enn det jeg hadde råd til, og fant en leilighet som lå veldig sentralt, og 1500 kr lavere månedspris. Det interessante i denne prosessen var at jeg kom over leiligheten 2 dager før jeg måtte flytte ut i henhold til oppsigelsestiden.  Det er ikke lett å være avhengig av å måtte bo i leie markedet. 

 

Anonymkode: 04376...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leier en sokkel da jeg i hast måtte flytte. Leiligheten var veldig fin da den var nyoppusset og den var perfekt for meg da den bare var typ 35 kvadrat stor. jeg var på visning og huseierne virket greie. men når jeg flyttet inn oppdaget jeg hvor jævlig lytt det er. Er ikke lydisolert i det heletatt. 
over mitt soverom sover minsteguten deres på 2 år og han griner så jeg hører det, og til og med våkner av det, deretter tramper de som faen når de går å sjekker han. 

stua mi er rett under hovedsoverommet og selv med tvn på kan jeg høre de snorke/ha sex/ krangler. 

På badet mitt er det en dør som alltid er låst og den går inn Til vaskerommet og badet deres. Men jeg hører vær eneste ting de snakker om. Når de tisser,vaskemaskin osv. samme gjør de til meg og jeg synes det er så ekkelt. 
 

Har mast på de i 5 mnd nå om å fikse internettet da jeg kun har dekning innpå badet. 
 

det bogner av små edderkopper. I sommer har jeg drept omkring 3-4 vær dag.

jeg får aldring fred når keg går ut døren eller kommer hjem da de ofte sitter på verandaren å nistirrer eller stirrer i vinduet. 
 

jeg bruker å ha vinduet åpent og på helg drev hele familien å lekte å bråkte utenfor vinduet mitt klokken 08.00 på søndag! 

jeg får ikke låv til å ha fest( nok så greit det) men jeg tørr ikke å gjøre noe og må være obs på hva jeg snakker om(spesielt på bad) da de hører meg. Hele greia gjør meg bare ukomfortabel og jeg vil egenklig bare flytte herifra, men har skrevet kontrakt på at jeg må bi der i 1 år..

alt i ett betaler jeg 8500kr i leie og jeg holder på å bli gal… kan jeg holde tilbake husleie??

Anonymkode: 168bf...5e1

Du bør snakke med jusshjelpen 

Personlig ville jeg sagt opp, vi har selv sokkelleilighet. Nå har det kommet et nytt produkt på markedet som isolerer for lydstøy, vi hadde alt de for stegstøy. Vi skal legge nytt gulv nå pga dette

Anonymkode: 50b58...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ofte opplyser vel ikke huseier at det er lydt dersom de er klar over det, da vil det jo bli vanskeligere å leie ut. Men lyden går jo begge veier som du skriver, så rart de ikke plages selv. Men har de et lite barn på 2 år, så har de kanskje blitt herdet mot høye lyder? 😄 Lykke til i alle fall! Håper det ordner seg for deg :) Det ødelegger så utrolig mye av hverdagen når man ikke trives i sitt eget hjem.

Anonymkode: a053e...a8e

Er det rett lydisolert så skal det mye til for at lyden går opp.  Men rett skal være rett om en leier ut bør en sette seg inn i hvor mye en kan høre av eget bråk i utleie del

Anonymkode: 50b58...bbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De skrytet at internettet var bra osv. de skulle montere lamper i taket men det ble d aldri noe av. 

Anonymkode: 168bf...5e1

Da har de jo ikke oppfylt leieavtalen sin, og du kan si opp og flytte på dagen. Ha jusshjelp i ryggen for sikkerhets skyld.

Anonymkode: ab162...bbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette var så ille, jeg. Etter 5 år med ulike billige leieboliger som student. 

Sov-i-ro om natten. 

Kom med en vits eller to om sexlivet deres, eller en krangel, så skal jeg love deg at det blir stillere på soverommet. 

En nettverksforsterker koster vel ca 3-400 på clas ohlson, og er alltid nyttig å ha. 

Anonymkode: 9eeca...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke vil fikse med lydisolering så foreslår jeg at du bråker litt selv. Se på tv’en «høyt» på kvelden på en hverdag. Ha sex med kjæresten, krangle med han osv. så får de kjenne selv hvordan det er. Ber de deg om å være mer stille så får du ta opp at du også hører dem fra morgen til kveld. Så får vi se om de fikser det

Anonymkode: 695cf...f6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis de ikke vil fikse med lydisolering så foreslår jeg at du bråker litt selv. Se på tv’en «høyt» på kvelden på en hverdag. Ha sex med kjæresten, krangle med han osv. så får de kjenne selv hvordan det er. Ber de deg om å være mer stille så får du ta opp at du også hører dem fra morgen til kveld. Så får vi se om de fikser det

Anonymkode: 695cf...f6c

Lyden bærer ikke opp.

Bor nå med folk i underetasjen. De klaget over "tramping" over gulvet og alt av lyder. Da de flyttet ut kommenterte de at det ble godt for oss å slippe alt bråket, fra klassisk musikk, og smelling med dører. Men hvilket bråk? Vi hadde aldri hørt en eneste lyd opp. Og der hadde de anstrengt seg maks for å plage oss (og sikkert seg selv på kjøpet...) i 1-2 år. 

Anonymkode: 9eeca...d84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...