Gå til innhold

For oss som ønsker å diskutere skinny jeans i det uendelige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er greia med at alle her ser på mom-jeans som det eneste man kan gå med som et alternativ til skinny jeans? Det er da tusen andre former å velge mellom.

Jeg kler ikke mom-jeans selv, men bruker straight leg for det meste. Litt mer vidde i anklene så ser det ikke ut som harry skinny jeans. Men buksene er da smale fordet om. Feks

image.thumb.png.69876b875d1eb2d626d13bf4197d3108.png

Anonymkode: 4f183...4b6

Disse var grusomt stygge.

Anonymkode: e0009...f0f

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perleblomst

Er 27. Bruker skinnyjeans. Synes de er penest på. Før jeg gikk ned noen kilo, så hadde jeg ekstra på rumpe/lår. Da er det ikke så pent med posete bukser eller bukser med sleng (hvert fall ikke på meg). Synes det er lettere å finne pene snitt på overdeler når buksen er stram. Også har det mye å si hvilke typer lommer det er. Vi kler forskjellig.

Og ikke minst....samboer synes det er mye mer sexy med skinn jeans enn en oversized bukse strammet i livet med belte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hilsen kvinne 40 år

Anonymkode: fcbb1...45b

Nei, alle menn foretrekker jeans som viser formene til kvinner. I hvertfall gjør jeg det. Hilsen mann snart 40

Anonymkode: e0281...48d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 12.58):

Vero moda har en modell jeg liker godt 😊 ellers er det Levis 724 som nevnes tidligere, men de er dyrere

Anonymkode: bdf0e...c67

Har Vera Moda modellen noe navn? ☺️☺️

Anonymkode: 416dc...90d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
frogger
9 hours ago, AnonymBruker said:

Norge henger veldig igjen i mom jeans-trenden. Ser man på andre europeiske byer, er det ingen som bruker mom jeans lenger. Damer i alle aldre går i skinny jeans (uten hull) rette jeans eller bootcut, i svart eller blått. Mye mer klassisk og flatterende. 

Anonymkode: e1173...39b

Enig i det første, men er mye mer hullete jeans i andre land enn i Norge synes jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
frogger skrev (1 time siden):

Enig i det første, men er mye mer hullete jeans i andre land enn i Norge synes jeg

Mulig. Er i en annen nordisk hovedstad nå, og ser ingen i verken mom jeans eller hullete jeans. Mye svarte og mørkeblå/mellomblå rette jeans som går til under ankelen. 

Men i USA virker det som alle fortsatt bruker hullete skinny  jeans, i hvert fall på Insta. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jukkapalme
Peonjenta skrev (6 timer siden):

Bestilte denne.  De som er veldig fargemettede er ofte tykkere i stoffet.  Veldig spent på lommene, kler litt store lommer som sitter litt lavt.  Da får rumpa et løft. 

https://www.zalando.no/levis-724-high-rise-straight-jeans-straight-leg-blue-denim-le221n084-k16.html

Så fin farge :)  Det har du rett i, at de veldig fargemettede ofte er tykkere i stoffet. Jeg har bestilt den gråsvarte, håper den er fin. Liker grå jeans. Hadde lyst på den svarte, men svarte Levis er ofte veldig tykke i stoffet, noe ikke jeg heller liker.

De lommene gir rumpa mi et løft, ihvertfall. Er sååå fornøyd. Uvant at de ikke er ettersittende hele veien etter å ha brukt skinny jeans i så mange år, men veldig behagelig. Du må oppdatere når du har fått den da, håper du blir like fornøyd som meg! :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
frogger
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mulig. Er i en annen nordisk hovedstad nå, og ser ingen i verken mom jeans eller hullete jeans. Mye svarte og mørkeblå/mellomblå rette jeans som går til under ankelen. 

Men i USA virker det som alle fortsatt bruker hullete skinny  jeans, i hvert fall på Insta. 

Samme med UK og Nederland også. Ikke så kjent med Norden uten om Norge🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bacteria
AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 12.52):

Liker også skinny jeans! Men hvor er de rimeligst og best? Cubus sine "Jane" modeller er ræv. Størrelsene er for små, men vides samtidig ut alt for mye etter EN vask. 

Jeg vil ha en som sitter godt "forever", er litt lang i bena og med middels/høyt liv. 

Husker "trange" ben var en dødssynd da jeg var ung. Man skulle helst ikke se at det var sko under buksa. Og midtskill var innafor. Nå er det tilbake med midtskill og flared jeans, men jeg er "utrendy" nå med sideskill og trange bukser, hihihi. 

Men hvorfor har alle tenåringer nå bukser som er for korte? Det var KRISE da jeg var ung. Buksa skulle ligge godt oppå og rundt skoen. Nå flagrer buksene deres over skoene...Ser rart ut.

Anonymkode: 416dc...90d

Fordi moten går i bølger. Tipper du var ung på nittitallet, da var det renessanse for 70-tallsmoten med bukser med sleng som dekte skoa og glatt hår med midtskill. 
Jeg var ung på 80-tallet, og ser med gru på at den moten er her igjen. Tipper Ball-gensere med striper, hvite tennissokker (med striper) og høy bleket puddelpermanent snart er over oss igjen.

Greier ikke å bestemme meg for hva som var verst, moten på nittitallet el moten på sent åttitall. 
 Hvis jeg skal peke på en tid i min livstid der det var litt fin mote, må det være tidlig 80-tall, før det gikk over i ekstremer på slutten av tiåret. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 hour ago, Bacteria said:

Tipper Ball-gensere med striper, hvite tennissokker (med striper) og høy bleket puddelpermanent snart er over oss igjen.

Ball gensere har alt vært in et par år🙈

Anonymkode: 5139f...8c3

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bacteria
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ball gensere har alt vært in et par år🙈

Anonymkode: 5139f...8c3

Ja, der ser du

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Gå for Levis 501! Klassiske, tidløse, kler alle antrekk og man har de for livet. Og ikke for korte sånn som mange mom-jeans. Skinny jeans er harry nå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 21.42):

Hva er det som ikke er pent med dette?

image.thumb.jpeg.9d64e34506ac8ee624d6c0f50cd7487e.jpeg

image.thumb.jpeg.19ffc407e22b9c7c215e8651a81f6ee0.jpeg

image.thumb.jpeg.3723769c5aba54b53371b4a8c960c914.jpeg

image.thumb.jpeg.2d2839dea2d799aa08a69dc33c6dcc27.jpeg

image.thumb.jpeg.8ff2b807a45c8449cbc88f8da793c8f7.jpeg

Anonymkode: fcbb1...45b

Altfor høyt liv. Mye stoff rundt midjen spesielt på bilde nr 4. Det ser grusomt ut!! Jeg tenker at mom-jeans er i motebildet er et tegn på at folk går med hva som helst for å følge moten, uansett hvor forferdelig det ser ut. 

Vent 20 år så vil dere være flau over at dere syns dette er pent

Anonymkode: 2901b...c0d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Peonjenta
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå for Levis 501! Klassiske, tidløse, kler alle antrekk og man har de for livet. Og ikke for korte sånn som mange mom-jeans. Skinny jeans er harry nå. 

De er veldig tykke og stive og har ingen stretch. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Altfor høyt liv. Mye stoff rundt midjen spesielt på bilde nr 4. Det ser grusomt ut!! Jeg tenker at mom-jeans er i motebildet er et tegn på at folk går med hva som helst for å følge moten, uansett hvor forferdelig det ser ut. 

Kanskje ikke så flott på flotte kropper, men jeg likte dem.  Problemet med disse og meg, er at de ville blitt for trange i beina.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sånn er moten. Regner med du selv er flau over det du gikk i for 20 år siden.

Egentlig så er det greit med dette generasjonsskillet. Har prøvd å introdusere moren min for andre jeans enn skinnys, men hun sier at alle andre er "ukledelige". Javel. Hun gikk med andre jeans før hun bestemte seg for at skinnys var IT i 2010 ca. Så litt rart at hun ikke ser det. Men ok, kjør på. Mormor gikk med andre klær enn henne da hun var ung også. Mormor var ikke akkurat på hårspray, neonfarger og acid jeans i 1987, liksom. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg brukte ikke jeans hele 90-tallet. Det er en grunn til det. Mom jeans ser ikke ut i måneskinn. Men jeg ser jo at skinny er helt ut også nå. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal kjøpe meg… 

Anonymkode: e9acc...e3a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er i 30-årene og går for det meste i skinny jeans. Synes mange av de eksemplene på bukser som er "in" her ser grusomme ut. Skjønner ikke hvorfor jenter vil gå med slike fasongløse posete bukser.  Jeg har lange, slanke bein og fin sprett rumpe. På meg sitter skinnyjeans som et skudd, ser ut som ei kjerring med engang jeg tar meg noen av disse "trendy" buksene. Så hva tenåringer og 20-åringer har på seg, bryr jeg meg ikke om 😄 Om de tenker buksen min er stygg så kan de være sikker på at jeg tenker det samme..

Anonymkode: 3d3e1...f4d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trøst

Skinny jeans i mitt hjerte. ❤️ Bootcut jeans og bukser med sleng passer nok figuren min utmerket, men jeg foretrekker skinny jeans. Liker best å bruke boots/støvletter, og det passer dårlig med bootcut. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...