Gå til innhold

For oss som ønsker å diskutere skinny jeans i det uendelige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hen skrev ikke at de var retro, men at de nesten nærmer seg retro. Mye av det som er retro er kult, men det kan jo ikke sies om skinny jeans.

Flare, mom og straight er kledelig OG comfy. Skinny derimot, de er verken kledelig eller komfortable. Det ser bare litt småharry ut. 

Føles som bortkastet faktisk?😅 Småvulgært er ikke så fint da, men ok. Jeg er tynn og har lange bein, og syns jeg ser ti ganger finere ut i flare, mom og straight, som faktisk er flatterende for tynne bein, slik at man ikke ender opp med å se ut som dette (ser ut som tights og strømpebukser):

 

image.thumb.jpeg.e4415e92c801e134f15a3141f4f4a7c6.jpeg

 

image.thumb.jpeg.d9a29401f6bf3f44910c03cff62f0c56.jpeg

 

image.jpeg.f5ff6ee23c6fd6a1e0f9410544a97e80.jpeg

image.jpeg.073cda56de4d267fff63982d031c756c.jpeg

image.thumb.jpeg.141785196d3458f1a8e6e48ce4d24fae.jpeg
image.thumb.jpeg.ba238b4f228f1adfba8ebfeea2e7a2ca.jpeg
 

Hun er så mye mer elegant med flared og mom bukser:

image.thumb.jpeg.8499fd526cf5c025beb0f991efe628be.jpeg

image.thumb.jpeg.b61ac235a108ba57b498f7e0b4616f3d.jpeg
 

image.thumb.jpeg.6a63e9feffc0edd0c3fc10b9db48d861.jpeg

image.jpeg.e46908dc011437f21f2559d0e1ac6f3b.jpeg
 

image.jpeg.fb5debdeae999f3190c512b6d15efea5.jpeg

image.thumb.jpeg.fa44bae88b6dd7024a8290d7b7526ac7.jpeg

Anonymkode: fcbb1...45b

De to nederste buksene var de eneste pene syns jeg (med unntak av skinny jeans)

Anonymkode: 367fe...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært med på den diskusjonen før, dame 40 her. Og kan gjerne bli med igjen. 

Jeg elsket skinny jeans, i alle årene, men to siste ganger da jeg skulle kjøpe meg jeans (begge gangene før korona) - så var ikke skinny jeans lengre å finne i butikkene, så kjøpte jeg to par mum jeans på h&m. Ja, så etter det klarte jeg ikke gå tilbake til skinny, fordi det var jo så behagelig at ingenting strammet så mye.. 😜 Men nå etter Korona, og «årevis» med hjemmekontor, verger meg mot jeans generelt i grunn. Blitt så vant til mykere klær, at jeans føles kalde og stive, orker ikke. Bruker bare bukser.. Lurer på om det er bare meg eller flere? 

Anonymkode: 6fa1c...b10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For oss som har lange, slanke ben som beste trekk bør vi ikke gjemme oss bort i slikt 

Anonymkode: 367fe...d1a

Det kler alle, så lenge du kjøper bukser i riktig lengde og størrelse. Skinny derimot…

Anonymkode: fcbb1...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har vært med på den diskusjonen før, dame 40 her. Og kan gjerne bli med igjen. 

Jeg elsket skinny jeans, i alle årene, men to siste ganger da jeg skulle kjøpe meg jeans (begge gangene før korona) - så var ikke skinny jeans lengre å finne i butikkene, så kjøpte jeg to par mum jeans på h&m. Ja, så etter det klarte jeg ikke gå tilbake til skinny, fordi det var jo så behagelig at ingenting strammet så mye.. 😜 Men nå etter Korona, og «årevis» med hjemmekontor, verger meg mot jeans generelt i grunn. Blitt så vant til mykere klær, at jeans føles kalde og stive, orker ikke. Bruker bare bukser.. Lurer på om det er bare meg eller flere? 

Anonymkode: 6fa1c...b10

Fiveunits har fine dressbukser som er veldig behagelige, med flare også, som er finest. Dressbukser med flare er så fine og behagelige.

image.jpeg.d1598c32c87fe83f80320392e3261fad.jpeg

image.jpeg.497828afd8f9185aaaf1ee9b28c0f0f4.jpeg

Anonymkode: fcbb1...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kamilla25 said:

Haha. Ja, det er helt krise med den sideskillen i følge søskenbarna mine fra 12 til 20 😂

Må vel bare innse at jeg er gammel og satt da. :ler:

Anonymkode: 6237a...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sverger til skinny jeans. Til tross for at jeg er overvektig, sånn 120+, så sverger jeg til skinny jeans. For større bukser gjør at jeg ser større ut. Får også mer bevegelse i fettet, så føler valkene svaier i vinden. De holdes litt mer på plass med sknny jeans. Det er generelt sett på alle og ikke på bare på meg, ser bare grusomt ut. Slike mom jeans og de med brei buksekant. 
Jeg er også i tillegg veldig lav, 156, så ser det enda teitere ut. 

High waist skinny jeans som sitter perfekt, ingenting slår det. 

Men en ting jeg bare ikke takler og som jeg synes er forferdelig i alle former og fasonger, det er blå jeans. 🤢
Svart og grått er eneste fargen som er fint. Lyse, lyse blå med mye hvitt i, det går til nøds. Men det må helle mer mot lysegrått enn lyseblått. 

 

Anonymkode: cd0e1...7d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

For oss som har lange, slanke ben som beste trekk bør vi ikke gjemme oss bort i slikt 

Anonymkode: 367fe...d1a

jeg synes det er rimelig tafatt å ikke komme på noe annet enn skinny jeans for å fremheve lange, slanke ben.

Anonymkode: 6481a...652

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mom jeans er det styggeste jeg ser, minner om de grusomme buksene omtrent alle voksne damer brukte da jeg var liten på 80-tallet og tidlig 90-tall. Bootcut og sleng brukte jeg på 90 og tidlig 2000-tall, aldri mer! Jeg hadde faktisk noen Fornarina-jeans med bootcut fra tidlig 2000-tall liggende og prøvde en og bare nei, nei, nei 😂 De gikk rett til Fretex. Skjønner ikke hvorfor jeg har tatt vare på dem i utgangspunktet heller, for det er ca 16 år siden jeg sluttet å bruke bootcut. Rette jeans, derimot har jeg blitt veldig glad i. Har kjøpt meg 2 Levis 724 i sommer, de er knallgode og komfortable og normale i livet. Ikke grisehøye, men heller ikke lave. Har fortsatt mange av skinny jeansa mine og liker dem og bruker dem ofte, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe noen nye. Er litt lei skinny jeans nå selv om jeg fortsatt liker det også. Så kommer nok ikke til å kvitte meg med de fineste skinny jeansa mine, men heller ikke kjøpe nye når de blir utslitt. Derimot har jeg lyst på flere Levis 724 eller andre jeans med samme passform. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hen skrev ikke at de var retro, men at de nesten nærmer seg retro. Mye av det som er retro er kult, men det kan jo ikke sies om skinny jeans.

Flare, mom og straight er kledelig OG comfy. Skinny derimot, de er verken kledelig eller komfortable. Det ser bare litt småharry ut. 

Føles som bortkastet faktisk?😅 Småvulgært er ikke så fint da, men ok. Jeg er tynn og har lange bein, og syns jeg ser ti ganger finere ut i flare, mom og straight, som faktisk er flatterende for tynne bein, slik at man ikke ender opp med å se ut som dette (ser ut som tights og strømpebukser):

 

image.thumb.jpeg.e4415e92c801e134f15a3141f4f4a7c6.jpeg

 

image.thumb.jpeg.d9a29401f6bf3f44910c03cff62f0c56.jpeg

 

image.jpeg.f5ff6ee23c6fd6a1e0f9410544a97e80.jpeg

image.jpeg.073cda56de4d267fff63982d031c756c.jpeg

image.thumb.jpeg.141785196d3458f1a8e6e48ce4d24fae.jpeg
image.thumb.jpeg.ba238b4f228f1adfba8ebfeea2e7a2ca.jpeg
 

Hun er så mye mer elegant med flared og mom bukser:

image.thumb.jpeg.8499fd526cf5c025beb0f991efe628be.jpeg

image.thumb.jpeg.b61ac235a108ba57b498f7e0b4616f3d.jpeg
 

image.thumb.jpeg.6a63e9feffc0edd0c3fc10b9db48d861.jpeg

image.jpeg.e46908dc011437f21f2559d0e1ac6f3b.jpeg
 

image.jpeg.fb5debdeae999f3190c512b6d15efea5.jpeg

image.thumb.jpeg.fa44bae88b6dd7024a8290d7b7526ac7.jpeg

Anonymkode: fcbb1...45b

Synes hun ser veldig bra ut i skinny jeans jeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Joggebukser har også lommer, og de er "comfy af". Det betyr ikke at det er særlig kledelig. 

For meg som har tynne ben og sprettrumpe ville det føltes bortkastet å gå i uformbare jeans som mom jeans, boyfriend, flate etc. 

Anonymkode: 3119e...0f7

Jeg tenker motsatt, at fordi jeg har tynne bein og sprettrumpe kan jeg rocke enhver jeans 😎

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sverger til skinny jeans. Til tross for at jeg er overvektig, sånn 120+, så sverger jeg til skinny jeans. For større bukser gjør at jeg ser større ut. Får også mer bevegelse i fettet, så føler valkene svaier i vinden. De holdes litt mer på plass med sknny jeans. Det er generelt sett på alle og ikke på bare på meg, ser bare grusomt ut. Slike mom jeans og de med brei buksekant. 
Jeg er også i tillegg veldig lav, 156, så ser det enda teitere ut. 

High waist skinny jeans som sitter perfekt, ingenting slår det. 

Men en ting jeg bare ikke takler og som jeg synes er forferdelig i alle former og fasonger, det er blå jeans. 🤢
Svart og grått er eneste fargen som er fint. Lyse, lyse blå med mye hvitt i, det går til nøds. Men det må helle mer mot lysegrått enn lyseblått. 

 

Anonymkode: cd0e1...7d2

Helt enig i blå jeans er 🤢 Gammel mann dongeri kaller vi det her jeg bor. Kun feite menn over 60 som våger seg ut i den fargen. 
 

High waist skinny jeans holder godt inne mamma-magen min, eeeelsker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fiveunits har fine dressbukser som er veldig behagelige, med flare også, som er finest. Dressbukser med flare er så fine og behagelige.

image.jpeg.d1598c32c87fe83f80320392e3261fad.jpeg

image.jpeg.497828afd8f9185aaaf1ee9b28c0f0f4.jpeg

Anonymkode: fcbb1...45b

Fine! Men hadde følt meg litt kjærring i slike på fritida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Loublover
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært med på den diskusjonen før, dame 40 her. Og kan gjerne bli med igjen. 

Jeg elsket skinny jeans, i alle årene, men to siste ganger da jeg skulle kjøpe meg jeans (begge gangene før korona) - så var ikke skinny jeans lengre å finne i butikkene, så kjøpte jeg to par mum jeans på h&m. Ja, så etter det klarte jeg ikke gå tilbake til skinny, fordi det var jo så behagelig at ingenting strammet så mye.. 😜 Men nå etter Korona, og «årevis» med hjemmekontor, verger meg mot jeans generelt i grunn. Blitt så vant til mykere klær, at jeans føles kalde og stive, orker ikke. Bruker bare bukser.. Lurer på om det er bare meg eller flere? 

Anonymkode: 6fa1c...b10

Jeg er ikke sånn, Jeg går alltid i jeans uansett om jeg er på kontoret, hjemmekontor eller har fri😊

Bruker flere forskjellige typer jeans, enste kravet mitt er at de må sitte veldig stramt på fra livet til knærne😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loublover
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fiveunits har fine dressbukser som er veldig behagelige, med flare også, som er finest. Dressbukser med flare er så fine og behagelige.

image.jpeg.d1598c32c87fe83f80320392e3261fad.jpeg

image.jpeg.497828afd8f9185aaaf1ee9b28c0f0f4.jpeg

Anonymkode: fcbb1...45b

De er sikkert fine, men jeg klarer ikke å gå med dressbukser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamilla25 skrev (10 timer siden):

Fine! Men hadde følt meg litt kjærring i slike på fritida. 

Det handler om hva du kombinere de med. Du får en helt annen look hvis du kombinerer disse med joggesko og en hoodie for eksempel.

Anonymkode: fcbb1...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har enda til gode å se noen se bra ut i "mom jeans". Glad jeg er voksen å slipper å føle presset på å følge moten. 

Anonymkode: 3119e...0f7

Syns det kan være fint om de er normal lengde, dvs ikke ankellengde og jente/kvinne ikke har flat rumpe.  Jeg har ganske flat rumpe og har innsett at jeg ikke kler det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (13 timer siden):

Mom jeans er det styggeste jeg ser, minner om de grusomme buksene omtrent alle voksne damer brukte da jeg var liten på 80-tallet og tidlig 90-tall. Bootcut og sleng brukte jeg på 90 og tidlig 2000-tall, aldri mer! Jeg hadde faktisk noen Fornarina-jeans med bootcut fra tidlig 2000-tall liggende og prøvde en og bare nei, nei, nei 😂 De gikk rett til Fretex. Skjønner ikke hvorfor jeg har tatt vare på dem i utgangspunktet heller, for det er ca 16 år siden jeg sluttet å bruke bootcut. Rette jeans, derimot har jeg blitt veldig glad i. Har kjøpt meg 2 Levis 724 i sommer, de er knallgode og komfortable og normale i livet. Ikke grisehøye, men heller ikke lave. Har fortsatt mange av skinny jeansa mine og liker dem og bruker dem ofte, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe noen nye. Er litt lei skinny jeans nå selv om jeg fortsatt liker det også. Så kommer nok ikke til å kvitte meg med de fineste skinny jeansa mine, men heller ikke kjøpe nye når de blir utslitt. Derimot har jeg lyst på flere Levis 724 eller andre jeans med samme passform. 

Levis 274 er bestilt.  Takk :)  Bare håper den ikke er sånn veldig tykk i stoffet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare bedre at alle kan bruke de buksene de føler passer best til sin kroppsform. 

selv liker jeg smale jeans, både skinny og rette I bena. det er også grunnet min kroppsfasong. har jeg mum jeans eller boot ser jeg bare mye feitere ut! 

det er også forskjell på skinny jeans I en størrelse som egentlig er for liten, og skinny jeans som brukes I riktig størrelse 😁

Anonymkode: bdf0e...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også skinny jeans! Men hvor er de rimeligst og best? Cubus sine "Jane" modeller er ræv. Størrelsene er for små, men vides samtidig ut alt for mye etter EN vask. 

Jeg vil ha en som sitter godt "forever", er litt lang i bena og med middels/høyt liv. 

Husker "trange" ben var en dødssynd da jeg var ung. Man skulle helst ikke se at det var sko under buksa. Og midtskill var innafor. Nå er det tilbake med midtskill og flared jeans, men jeg er "utrendy" nå med sideskill og trange bukser, hihihi. 

Men hvorfor har alle tenåringer nå bukser som er for korte? Det var KRISE da jeg var ung. Buksa skulle ligge godt oppå og rundt skoen. Nå flagrer buksene deres over skoene...Ser rart ut.

Anonymkode: 416dc...90d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...