Gå til innhold

Stusselige, avdanka menn på rundt 50 år uten tro på romantikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en ekkel og generaliserende tråd. Hva skyldes denne aggresjonen mot enkelte menn? Synes det er litt skummelt med så sinte mennesker som helt tydelig ønsker å piske opp aggressiv stemning mot visse grupper i samfunnet. Har sett det også når det kommer til uføre, funksjonshemmede og lavtlønte her inne. Tråder blir helt klart opprettet for å "ta" disse gruppene, der formålet ikke er diskusjon, men bare å erklære at "slik er de alle sammen" liksom. Ord som "avdankede" og "senile" er foraktfulle. Håper disse trådene blir fulgt litt med på-

Anonymkode: 7b180...b27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke på Tinder. Har ikke lest hele tråden. Opplever at sambo begynner å bli gammel. Ja, han er god på hygiene. Men er skikkelig gammeldags ellers. Sammenligner han med min far. Min far er 75 år. Sambo er sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

....

De blir avdanka, vil bare ha ei hvilken som helst berte som bor nær dem som vil drikke øl og tilby hankypanky når de finner det for godt. De vil ikke ha romantikk, nærhet, seriøse forhold eller kjærlighet. Bare plain, kjedelig hverdagssex etter at de har pimpet alkohol. Ellers skal de jobbe, spille tv-spill og gå på pub med gutta. Noe eksklusivitet tilbyr de heller ikke alltid. De er kyniske, livsleie, utvaska og blottet for magi. Livets eksistensielle opp og nedturer vil ikke de forholde seg til. De har nok med å hate jobben sin og drikke.

...

Bare så det er sagt: jeg er i slutten av 50 årene og har ingen problem med denne beskrivelsen. Jeg ser den er skrevet fra et spesifikt synspunkt som skribenten idealiserer og anser som "universelt riktig", men siden jeg kan skrive samme innhold fra mitt ståsted, som disser hennes virkelighetsforståelse, ser jeg ingen trakasserende verdi av  innlegget. 

Dette er en dramaqueen som savner når menn satte henne på pidestall,  det er en helt akseptabelt savn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (9 timer siden):

 

Dette er en dramaqueen som savner når menn satte henne på pidestall,  det er en helt akseptabelt savn. 

Det merkelige er at mye yngre, penere menn tar fram pidestallen og varter opp. Jeg mangler ikke menn, slik eldre menn synes å tro kvinner i slutten av 40-årene gjør. Jeg forstår bare ikke hva som har skjedd med de jevnaldrende mennene. Det gjelder ikke alle, men de ok på 50 + er stort sett fortsatt gift eller har kjæreste.

Anonymkode: f7d02...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å snakke så høystemt om romantikk og sexmagi når man runder 50 høres en tanke umodent og desperat ut. Men det kanskje et utslag av alderspanikk?

Anonymkode: 6d295...afc

Nå har jeg ikke rundet 50 år enda, men jeg opplever sexmagi og romantikk fortsatt. Jeg er ikke død enda. Hvorfor er kjærlighet desperat, mens ukritisk villknulling er normalt og aldersadekvat?

Anonymkode: f7d02...e22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det merkelige er at mye yngre, penere menn tar fram pidestallen og varter opp. Jeg mangler ikke menn, slik eldre menn synes å tro kvinner i slutten av 40-årene gjør. Jeg forstår bare ikke hva som har skjedd med de jevnaldrende mennene. Det gjelder ikke alle, men de ok på 50 + er stort sett fortsatt gift eller har kjæreste.

Anonymkode: f7d02...e22

Ligger ikke egentlig svaret ditt der? De du synes er attraktive er sammen med noen de synes er attraktive? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 18.19):

Jeg er 49 år og på Tinder. Det skjer noe med menn på rundt 50 år. De blir avdanka, vil bare ha ei hvilken som helst berte som bor nær dem som vil drikke øl og tilby hankypanky når de finner det for godt. De vil ikke ha romantikk, nærhet, seriøse forhold eller kjærlighet. Bare plain, kjedelig hverdagssex etter at de har pimpet alkohol. Ellers skal de jobbe, spille tv-spill og gå på pub med gutta. Noe eksklusivitet tilbyr de heller ikke alltid. De er kyniske, livsleie, utvaska og blottet for magi. Livets eksistensielle opp og nedturer vil ikke de forholde seg til. De har nok med å hate jobben sin og drikke. Dette ødelegger sexlysten min fullstendig. Jeg har ikke lyst å date menn på egen alder når de er så forbanna stusselige hele gjengen. 90 % av magien med sex forsvinner om man skal kjøre Lada-varianten 24/7. 

Anonymkode: f7d02...e22

Er du med i tv-serien "Brølet fra bygda"?🤭

Jeg er ikke det minste tvil at det finnes slike menn, så problemet ditt er vel at du heller har lite menn å velge mellom?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 18.19):

Jeg er 49 år og på Tinder. Det skjer noe med menn på rundt 50 år. De blir avdanka, vil bare ha ei hvilken som helst berte som bor nær dem som vil drikke øl og tilby hankypanky når de finner det for godt. De vil ikke ha romantikk, nærhet, seriøse forhold eller kjærlighet. Bare plain, kjedelig hverdagssex etter at de har pimpet alkohol. Ellers skal de jobbe, spille tv-spill og gå på pub med gutta. Noe eksklusivitet tilbyr de heller ikke alltid. De er kyniske, livsleie, utvaska og blottet for magi. Livets eksistensielle opp og nedturer vil ikke de forholde seg til. De har nok med å hate jobben sin og drikke. Dette ødelegger sexlysten min fullstendig. Jeg har ikke lyst å date menn på egen alder når de er så forbanna stusselige hele gjengen. 90 % av magien med sex forsvinner om man skal kjøre Lada-varianten 24/7. 

Anonymkode: f7d02...e22

finn en italiener vel. Lær deg italiensk og reis ofte til italia. 

Anonymkode: 7a55e...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

finn en italiener vel. Lær deg italiensk og reis ofte til italia. 

Anonymkode: 7a55e...682

Eller Gambia!

Anonymkode: 998cf...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Å snakke så høystemt om romantikk og sexmagi når man runder 50 høres en tanke umodent og desperat ut. Men det kanskje et utslag av alderspanikk?

Anonymkode: 6d295...afc

Nå er det faktisk sånn at kvinner gjerne har best sex i 40 og 50 årene, så jeg er enig med TS her, at godt sexliv er faktisk viktigere nå enn det var tidlig i 20 åra. En mann som ikke har overskudd til sex er fullstendig uantuelt. Og når det gjelder følelser og romantikk, så endrer ikke de seg med alderen. Man kan bli akkurat like forelsket som 50-åring som man gjorde når man var 25.

Anonymkode: 257b1...d6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn har da aldri noen gang vært interessert i "romantikk".

Anonymkode: 369ba...c7c

Spørs hva du legger i ordet. Det er mange mannlige romantikere, men om de er romantiske, er en annen sak.  Jeg vil ha forelskelse, og kjenne på følelser for den jeg er sammen med. Den utvendige staffasjen med ringer, bryllup, levende lys, og whatnot, kan jeg greie meg uten.  

Anonymkode: 093a3...75a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Saken her er vel at du finner på et narrativ slik at du kan angripe menn, det var vel det vedkommende arresterte deg på. Og så har du ikke fått ekkokammeret du håpte på.

Anonymkode: 55698...83d

Og han jeg siterte angrep ikke kvinner mener du? 🤣 er ikke noe jeg finner på, det er statistikk at kvinner lever lenger. Og jeg digger (de fleste) menn så ikke behov for å angripe. 

Anonymkode: d21ed...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2021-9-22 den 19.49):

Tror ikke ts har tenkt så langt, kvinner synker i verdi med alderen, mens menns verdi øker. Slik er det bare. De attraktive menne rundt 50 er ikke interessert i sure kjerringer som ts 😂

Anonymkode: 20cd0...670

Det er kun overfladiske menn som ser på kropp og verdi. For intelligente mennesker i 50-årsalderen er den gode samtalen, like verdier og det å være på samme sted i livet mye viktigere enn snerten kropp. Hva har en 30-åring og 55-åring til felles? Ingen verdens ting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-9-22 den 23.58):

Det høres merkelig ut å skulle forvente at en gamling på 50+ skulle oppføre seg som en ung mann. Hvis en femti åring begynte å spille romantisk, ville jeg tatt det som et rødt flagg - senilitet eller svindel.

Anonymkode: 6d295...afc

Men det å gå på pub med gutta og ha masse tilfeldig sex ER jo å oppføre seg som en ung mann. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Saken her er vel at du finner på et narrativ slik at du kan angripe menn, det var vel det vedkommende arresterte deg på. Og så har du ikke fått ekkokammeret du håpte på.

Anonymkode: 55698...83d

Hun angriper vel ikke menn generelt, men overfladiske menn som går etter kropp og ung alder, slik at de ender opp alene når deres spreke 25 år yngre koner ikke vil skifte bleia på dem når de selv er gamle og hjelpeløse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden):

Men det å gå på pub med gutta og ha masse tilfeldig sex ER jo å oppføre seg som en ung mann. 

Nja, når du sitter der halvskitten i sjaggete dongeribukse og tar med deg rukla hjem. Med ølmage og tatoveringer som er 30 år yngre enn deg? Vet ikke jeg nei, men mitt inntrykk av yngre menn er at de drikker mindre enn eldre og har høyere standarder.

Anonymkode: f7d02...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (På 22.9.2021 den 19.04):

Har du tenkt på at attraktive, single menn på 50 ikke søker kvinner på samme alder, men går for 30-åringer? Hvorfor? fordi de kan...

Er det så mange kvinner på 30 som ønsker en mann på 50, da? En mann på 50 er knappe yngre enn min far (jeg er 32), og jeg kunne aldri datet en så mye eldre. Er sammen med en 3 år yngre nå, og mine venninner på min alder har partnere på stort sett samme alder, eller noen år eldre (alle godt under 40). De fleste av oss er jo også nå i den alderen at vi ønsker å starte familie eller har småbarn, og da er det jo naturlig å ha en partner på omtrendt samme sted i livet. 

Anonymkode: daf32...8f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hovedsakelig to typer menn som er «på markedet» som femtiåringer. 


1) de som er forlatt av kona fordi de ikke virker

2) de som forlater kona fordi hun ikke virker

Gruppe 1havner på Tinder.

Gruppe 2 får ny dame et annet sted.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det så mange kvinner på 30 som ønsker en mann på 50, da? En mann på 50 er knappe yngre enn min far (jeg er 32), og jeg kunne aldri datet en så mye eldre. Er sammen med en 3 år yngre nå, og mine venninner på min alder har partnere på stort sett samme alder, eller noen år eldre (alle godt under 40). De fleste av oss er jo også nå i den alderen at vi ønsker å starte familie eller har småbarn, og da er det jo naturlig å ha en partner på omtrendt samme sted i livet. 

Anonymkode: daf32...8f3

Penger, makt, prestisje, status, golddigging, trofékoner og deres mangel på framsynthet. Jo, de finnes og de trenger ikke være mange (håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...