Gå til innhold

Når kjenner man babyen bevege seg?


Klips

Anbefalte innlegg

Vet at dette har blitt spurt om før, men er så dårlig på å søke. Alt jeg har funnet er en 14+6, en i uke 16 og en ikke i uke 18. Vet jo at ingen kan fortelle meg akkurat når jeg vil kjenne småtten, men jeg tenker på det hele tiden, så kanskje noen vil fortelle meg litt mer.

Sug og gullfisk har jeg hørt det omtalt som her, så jeg vet litt hva jeg skal kjenne etter.

:)

Spent Klips + småtten, 14+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kjente ikke Nurket skikkeli før jeg var rundt 20 uker på vei.. Å da va d tell gangs åsså. :ler: Skikkeli karatespark midt på magen. Så litt komisk ut.. Før den ti va d nån sug i magen som kanskje va lille rakkern min. Man vet jo ikke bestandi sekkert :)

Kos dæ me nurket ditt da, å lykke tell videre bægge 2 :wink:

Litle og Nurket 24+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Klips!

Pitteliten begynte å sparke skikkelig når jeg var ca 20 uker. Var som bløte "bomb" innenfra.

Men allerede i uke 15 kjente jeg noe som lignet såpebobler som sprakk. Da sa søsteren min at det mest trolig var babyen! :ler:

Så det er nok ikke lenge før du får kjenne din lille engel! :D :D

Klæm fra oss som i dag er 22+4 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motorrypa

kjente liv fra uke 18 helt sikkert. før det var jeg ikke sikker. nå er det sånn at man får så hatten passer av og til, så hvis jeg gjør noe som babyen ikke syns så veldig mye om så får jeg beskjed.

motorrypa 26+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Smøre med tålmodighet altså.

(Og nikjenne etter såpebobler :wink: )

Klips + småtten, blitt 15 uker siden sist, begynner på den 16'de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente første spark på Lørdag, da var jeg nøyaktig 17 uker,

i dag våknet jeg av 4 koselige spark.

Håper det kommer hyppigere fra nå av.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente de første bevegelsene i uke 12 - 13, det var som om det var kaos i magen, nesten som sommerfugler i magen føles når du er nervøs. etter ca tre uker så ga denne følelsen seg. jordmoren min sa at det var normalt at man kjente mindre eller ingenting innimellom fordi barnet da hadde vokseperioder. i begynnelsen har den jo god plass der inne også og da kommer det ann på hvor den ligger.

jeg begynte ikke og kjenne bevegelser igjen før i uke 18 etter dette, og da kjente jeg det ikke hver dag. jeg fødte i uke 27 og jeg kjente ikke spark hver dag da heller, men jeg kjente at han stupte kråke inni der. jeg hadde ultralyd noen timer før han kom, og selv om han beveget seg masse kjente jeg nesten ingen av bevegelsene. han veide under en kilo da han kom, og jeg vil vel tro at hvis han hadde vært større så hadde jeg kjent mer fordi han hadde tatt opp større plass.

hvis du vil kjenne etter, kan du prøve være i masse bevegelse, så drikke et glass med saft og så legge deg på ryggen, da sa i alle fall han i fra. det er helt utrolig når man kjenner liv der inne. han reagerte også på at pappaen la hånden på magen min og snakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...