Gå til innhold

Noen erfaring med baby feet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 8.33):

Vil anbefale å bruke peeling-masken deres først, slik at du får vekk all død hud før du begynner m krem

Anonymkode: 3c93e...99a

Poenget med Babyfoot er jo å få vekk den døde huden. Babyfoot er  en peeling. Her lukter det av salgstriks. Helt unødvendig med peeling før peeling😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adrenalina1 skrev (14 timer siden):

Poenget med Babyfoot er jo å få vekk den døde huden. Babyfoot er  en peeling. Her lukter det av salgstriks. Helt unødvendig med peeling før peeling😁

Kremen er jo mykgjørende ikke peeling?

Anonymkode: 3c93e...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har funket veldig bra nesten hver gang, har brukt baby feet kremen i tillegg og da blir helene bedre også.

Tok en ny runde i vår og da flasset jeg absolutt ingenting, skjønner ikke helt hvorfor. Tidligere har jeg jo skiftet hud på beina.

Anonymkode: 92362...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kremen er jo mykgjørende ikke peeling?

Anonymkode: 3c93e...99a

Det vet jeg ikke. Men å peele før Babyfoot, blir jo som smør på flesk☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (37 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Men å peele før Babyfoot, blir jo som smør på flesk☺️

Nei, perling fjerner død hud slik at kremer trekker bedre med i den nye huden og ikke bare legger seg utenpå alt det tørre døde. 

Anonymkode: 9c86c...9a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye tørr hard hud og fikk null virkning av babyfeet. Lurer på hvilken filmmanus dkal bruke. Bruker den groveste jeg fant i den elektriske fra scholl. Lite effekt av den også. Blæ!  

 

Anonymkode: 43d6a...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd babyfeet en gang, og det fungerte veldig bra. Det satt igjen litt hard hud på hælene der det var tykkeste, men ellers ble de veldig fine og myke. Det flasset voldsomt, men med sokker på hele tiden gikk det bra.

Siden har jeg vedlikeholdt med jevnlig filing i dusjen og tykk fuktighetskrem ved behov.

Anonymkode: 2b33b...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd baby feet, ønsker ikke den slags kjemikalier på føttene.

Men, har etter veldig mye prøving og feiling endelig funnet en bra kombinasjon for føtter som er "umulige", funker det for meg vil jeg tro det funker for de fleste. Dette er en naturlig versjon, for de som vil ha det.

- Fotbad med en desj epsom salt (vær forsiktig å ikke bruk for mye), litt natron, liten desj ekte eplesidereddik, et par dråper valgfrie eteriske oljer, og varmt vann. Etter en 5-15 min, skrubb først føttene med fingrene nede i badevannet, mye hud vil allerede løsne på dette steget. Deretter ta en og en fot, og skrubb vekk hard hud på hæler og andre steder med pimpstein. De har billige pimpsteiner på clas ohlson, eneste problemet med dem er at for meg er de for vanskelig å holde, og uansett hvordan jeg rengjør dem begynner de fort å lukte. Så jeg har hatt større hell med pimpstein festet på håndtak, kjøpes på coop obs, da får man bedre tak og nok trykk til å skrubbe ordentlig. Denne har heller ikke begynt å lukte, rengjør den med såpe etter hver bruk, og lar den lufttørke helt. Sprayer med desinfeksjon når den er tørr. Dypp både foten og pimpsteinen ned i badevannet for å fjerne belegg når nødvendig, skrubb med foten ute av vannet. Gjenta på fot nr 2. Når begge føtter har blitt skrubbet med pimpstein og det meste av den døde huden er samlet i det skitne vannet, er det bar å dumpe vannet i toalettet, og dusje og vaske føttene med din vanlige dusjsåpe. Tørk nøye og avslutt med et godt lag fuktighet, beste jeg har prøvd for dette er sheasmør.

Anonymkode: 12748...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Supert produkt, har brukt det i mange år og er godt fornøyd. Pleier å bruke den etter en lang dusj eller bad når huden er mykgjort. Det er et styr når det begynner å flasse, men du verden så myke føttene blir etterpå. Og så føler man seg helt utrolig fresh og *ren*! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som det ikke fungert på- har dere bløtlagt føtene i vann først?  Det er viktig å sette de i vann en stund først, og etter du har tatt på sokkene, pleier jeg å ta et par sokker over de igjen- i 1 time.  Fungerer hver eneste gang. 

Om ikke det begynner å flasse i store biter innen 2-4 dager, bløtlegge du føtene igjen.  Pleiere å sette igang prosessen. 

Anonymkode: c1256...6f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

For dere som det ikke fungert på- har dere bløtlagt føtene i vann først?  Det er viktig å sette de i vann en stund først, og etter du har tatt på sokkene, pleier jeg å ta et par sokker over de igjen- i 1 time.  Fungerer hver eneste gang. 

Om ikke det begynner å flasse i store biter innen 2-4 dager, bløtlegge du føtene igjen.  Pleiere å sette igang prosessen. 

Anonymkode: c1256...6f6

Fungert supert for meg hver gang, har aldri bløtlagt føttene først.

Men gnir de godt inn og tar på sokker over gjør jeg.

Tipper heller de hvor det ikke fungerer bare trer på posene og tror at lufta inni er det som gjør jobben.

Anonymkode: 20047...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har prøvd fuktmasken fra baby foot? Altså ikke den som får huden til å flasse av, men den som skal gi pleie. Er den bra? Har den noe effekt utover det en fotkrem gjør? 

Anonymkode: c0003...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...