Gå til innhold

noen som erfaring med å kombinere barn, jobb og fulltidsstudie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er familie med tre barn i alderen 7 til 11 år. Vi vurderer nå å starte på fulltidsstudier (bachelor barnehagelærer og sosialt arbeid) begge to, kombinert med jobb. Jeg tenker å jobbe 50% ved siden av, mannen tenker at han kan klarer å jobbe opp mot 100% turnus ved siden av. Hva tror dere?  Er det noe de fleste hadde fått til eller høres det mye ut. Jeg kjenner at jeg er litt usikker min vurderingsevne, men føler vel at det kanskje kan bli litt mye. 

Anonymkode: 86cd3...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det obligatorisk oppmøte? Tok barnehage lærer for noen få år siden, og da var det krav om oppmøte på 80%. Ville heller  tatt det deltid. I Halden  kan man ta det deltid på 4 år, sikkert andre steder også. En samling i mld på ca 3 dager. 

Jeg holder på med deltid master nå, i Halden,jobber 100% og har tre barn. Det er tidvis tøft, men går. Fordelen med deltid er at det er lagt opp til at de fleste jobber ved siden av.  Barna dine er såpass store at det kan gå, men det kan bli et puslespill rent praktisk. Lykke til 🙂

Anonymkode: b87e9...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres veldig tungt ut. Jeg tok barnehagelærer studiet og hadde en 1 åring hjemme. Hadde ikke klart en jobb i tillegg.

Dere må jo være supermennesker skal dere klare så mye jobb +studier. Barnehagelærer studiet krever masse! I alle fall hvis du vil ha ok resultater.

Jeg ville gått for mindre jobbing ved siden av. Dere har jo barn som krever sitt og. 

Uansett, lykke til! 🌸 (Ps; håper du har jobbet i barnehage.. og vet hva du går til) 

 

 

Anonymkode: 1ed6a...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer det man vil!💪 Men jeg er ikke skapt for så mye kjør.. Jeg er alene med bare ett barn, og synes det er krevende noen ganger også. Men jeg er veldig rolig av person, trenger mye ro og "pauser" i hverdagen for å fungere og å kunne konsentrere meg. Barna deres er ganske store, så det er jo litt avhengig av om du skal være student på dagtid/kveld og om du og mannen får det til å gå opp. For meg hadde det ikke fristet å f.eks jobbe på dagtid, være med barn på ettermiddag, og lese hele kvelden/natta.

Anonymkode: 21c8e...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...