Gå til innhold

Bruker du all kapasiteten din på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

90 min spisepause, lese Mail 15min, kaffepause 10 min, andre pauser 10min, dødtid 60min, rest tid er jobb der jeg velger å yte 100% eller 10% uten at sjefen hever en øyebryn.

Jobber i kommunen.

Anonymkode: 24678...607

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 23.35):

Jobber kun de timene jeg skal, ofte kan jeg gå litt før tiden også. 
All planlegging og utførelse av jobb skjer på jobben.

Er miljøterapeut i bolig. 

Anonymkode: 13259...812

Med ræva innsats kommer også ræva lønn

Anonymkode: 0168c...de4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det skal godt gjøres å "gi 100 %" over mange år, i hvert fall uten en form for motivasjon utover lønningen. Alle har behov for å senke skuldrene innimellom.

Anonymkode: 1d497...935

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Utsiden

Dette er arbeidslivet "sosialister skjønner ikke økonomi" brigaden her på forumet higer etter.

Du er jobben..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Med ræva innsats kommer også ræva lønn

Anonymkode: 0168c...de4

Hvem sier jeg gjør en ræva innsats eller har en ræva lønn? 

Jeg har et liv utenom jobb, (mann og barn), og jeg synes det er mer viktig her i livet. 

Jeg gjør akkurat det jeg skal, og ofte litt mer ifr pårørende osv, gir mye av meg selv der. Har blitt fortalt at jeg er godt likt og gjør en veldig god jobb. Men når jeg er på jobb så går jeg ikke ofte over tiden. Ikke alle jobber krever overtid, det er det ikke lagt til rette for hos meg, hvert fall. Og det er jeg inderlig glad for. Har egne planleggingsdager og team-møtedager. 

Og jeg tjener vel rundt 570.000, så RÆVA er det vel ikke. 

Anonymkode: 13259...812

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er 100% på og konsentrert når jeg er på jobb, gjør jeg en feil kan det få fatale konsekvenser. Men jeg får ofte gå hjem tidlig, og jobber bare overtid når jeg har lyst på en ekstravakt. 

Anonymkode: ec9a7...c7a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Majer

Jeg kunne brukt all kapasiteten min på jobb, men jeg vet at de som er avhengige av meg er mer tjent med at jeg har litt overskudd. Har mange kollegaer som blir utbrente og sykemeldte. Det er ingen tjent med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva jobber du med? 

Anonymkode: 03d65...0c6

Som jeg skrev: maskinoperatør.

Anonymkode: 80bea...839

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 4.25):

Din jobb er nok ikke representativt ja. Dessverre. Ikke vær arrogant bare fordi du har ordnet deg en jobb som ikke krever mer av deg. 

Anonymkode: 69ca0...c2e

Nei? Er jo nettopp det jeg sier:P Og at jeg har vært heldig med jobben jeg har nå gjør meg nå ikke arrogant :roll:

Anonymkode: 8ae82...92a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strange Doll

Ja, og likevel er arbeidsmengden større enn vi klarer å ta unna.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er kokk. Vi er så underbemmanet på grunn av stort mangel på kokker og jeg  Jobber mellom 8-14 timer om dagen, ofte ekstra dager, og blir aldri ferdig med alt uansett hvor hardt jeg jobber. vi er 2 som gjør dette og resten gir faen og jobber i første gir, og prøver ikke engang å pushe, så vi må ta oss av alt som ikke blir gjort. Vi rekker ikke å ta noe som helst pauser, vi prøver å løpe til kaffe maskinen bare så vi kan få en kopp kaffe mens vi jobber, men de 2 minuttene det tar å hente har vi som oftest ikke samvittighet til. Så vi begynner nesten å gråte av glede da servitørene kommer med en kopp kaffe til oss. Prøver å kaste i oss mat når vi kan, men som oftest blir spising glemt og vi jobber hele dagen uten mat. 

Jeg er dritt lei denne jobben nå! Og ønsker din jobb!! 

Anonymkode: 24050...80b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rips & vaniljesaus
Michaelhe skrev (På 21.9.2021 den 4.30):

Jeg er trygdet, men jeg har faktisk en betydelige restarbeidsevne,

Hvorfor har du 100% trygd da?

Michaelhe skrev (På 21.9.2021 den 4.30):

som jeg ikke får lov av staten til å benytte til inntektsskapende arbeid.  I stedet skal de gi meg penger for at jeg ikke skal gjøre noe. Jeg sier ikke at trygden er for høy, den er alt for lav. Jeg sier at jeg ikke får lov til å tjene noe særlig i tilegg til trygden slik at jeg kan etablere et slags system for inntjening, som på sikt kan redusere min avhengighet av staten.

Dette er bare tøv. Du kan tjene så mye du vil, men ikke forvent full uføretrygd i tillegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michaelhe
rips & vaniljesaus skrev (1 time siden):

Hvorfor har du 100% trygd da?

Dette er bare tøv. Du kan tjene så mye du vil, men ikke forvent full uføretrygd i tillegg.

Jeg kan nesten ikke svare på det første spørsmålet uten å bli litt mer personlig enn jeg har lyst til i et offentlig forum. Men vurderingen ble tatt av fagpersoner over mange år. Jeg har alltid informert NAV om alt som har å gjøre med arbeid å gjøre. 

Når det gjelder punkt to, så har du faktisk et poeng. Jeg tror jeg formulerte meg feil. Jeg har ikke lov til å påta meg langvarig oppdragsarbeid som innbefatter økonomisk trygghet over lengre tid uten å miste trygden, det var det jeg mente. Jeg er oversetter. Og jeg kan heller ikke ta en vanlig jobb i arbeidslivet og mislykkes av de samme årsakene som forrige gang uten å måtte gjennom kverna for å få tilbake den vesle tryggheten jeg hadde i trygden. Denne kverna er tung, og slitsom. Akkurat sånn som det er nå tror jeg dessuten at jeg ikke ville klart å vende tilbake til det normale arbeidslivet. Men det har vært perioder hvor jeg trodde  jeg ville være i stand til det.

Endret av Michaelhe
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Michaelhe skrev (51 minutter siden):

Og jeg kan heller ikke ta en vanlig jobb i arbeidslivet og mislykkes av de samme årsakene som forrige gang uten å måtte gjennom kverna for å få tilbake den vesle tryggheten jeg hadde i trygden

Jeg trodde systemet var slik at man blir trukket i trygd dersom man f.eks tjener mer enn fribeløpet. Deretter går man tilbake til 100& ufør hvis dette opphører f.eks året etter. Det er vel skalerbart etter hvor mye man jobber men trygden ligger i bunn.

Anonymkode: a49fb...dde

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michaelhe
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trodde systemet var slik at man blir trukket i trygd dersom man f.eks tjener mer enn fribeløpet. Deretter går man tilbake til 100& ufør hvis dette opphører f.eks året etter. Det er vel skalerbart etter hvor mye man jobber men trygden ligger i bunn.

Anonymkode: a49fb...dde

Jeg er jo ikke trygdejurist. Men la meg ta utgangspunkt i min egen erfaring. For tre år siden fikk jeg en ide om et oversetterprosjekt. Jeg fant noe jeg ville søke om arbeidsstipend for å oversette. Sjansen for ta jeg skulle få stipendet var mikroskopisk, men jeg kontaktet NAV og spurte hva som ville hende dersom jeg ble tildelt ett års arbeidsstipend. De sa, da mister jeg trygden, og må søke på nytt. Da droppet jeg hele stipendsøknaden. Jeg tenkte tilbake på det marerittet det var å få trygden første gangen.

Endret av Michaelhe
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svartfugl
AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 22.50):

Føler du at du får brukt all kapasiteten din når du er på jobb? Selv kjenner jeg at jeg er på kanskje 70% av hva jeg kunne utrettet. Men det er rett og slett ikke mer å gjøre, eller flere oppgaver å ta tak i alltid.

Hører til stadighet venner og bekjente snakke om at de alltid henger bak og jobber masse overtid. Er det dette som er normalt?

Selv jobber jeg sjeldent mer enn 8 timer hver dag og det gjør heller ikke kollegaene mine. Selvsagt kan det være travle perioder, men er også rolige perioder med litt lite å gjøre.

Blir nesten stresset når jeg hører alle andre erfaringer og føler det nesten blir sett ned på å ikkje jobbe masse overtid eller brenne for jobb..

Anonymkode: 71f45...462

Det kan jo hende at du rett og slett er ganske effektiv og ikke lider av den sykelige perfeksjonismen mange er plaget med? Noenbruker timevis på ganske enkleting fordi de overtenker og har problemer med å ta en avgjørelse. Noen bruker også tid på unødvendige oppgaver(som de tror er nødvendige), tror jeg. Jeg brenner for jobben, men jeg brenner ikke opp på jobb. Og jeg avslutter dagen når den er over. I blant kan jeg jobbe litt ekstra, men da er det som regel av lyst. Hverken jeg eller min arbeidsplass er tjent med at jeg går hjem utslitt hver dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg kan velge selv hvor mye jeg gjør. Er det ledig tid/kapasitet, kan jeg sette igang prosjekter, arrangement e.l.. Dvs, jeg blir aldri arbeidsledig, men prøver å sørge for at jeg ikke blir hengende "bakpå". Før sommer jobbet jeg for mye, men nå prøver jeg å begrense meg til stillingen.

Anonymkode: 0028e...8e7

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er lærer, og føler jeg jobber 150%. Å lage gode og lærerike undervisningsopplegg? Glem det, det har jeg ikke tid til. 

Anonymkode: 737d5...ba3

Skriver under på den! 

Har så dårlig samvittighet i forhold til egne barn. Jeg er rett og slett utkjørt av å skulle dekke opp for tre voksne i en klasse på 20 førsteklassinger (mens vi venter på at vedtak på assistenter og spes.pedagoger skal komme på plass, står jeg der alene). Også kommer jeg hjem til egne barnehagebarn og er så lei av sutring og masing at de får gjennomgå. Vurderer sterkt å bytte yrke. 

Anonymkode: d55dd...c73

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SPOCA

Jeg er kontaktlærer og føler jeg bruker all kapasiteten min, men på en god måte (føler jeg). Jeg har en klasse med 24 førsteklassinger.

Mulig jeg er veldig preget av å være naiv og ny i jobben, jeg føler at selv om jeg jobber mye og gjør mye, men føler ikke at jeg ikke får laget gode og lærerike undervisningopplegg, og føler jeg har mye overskudd.

Det sagt, jeg kom fra en jobb med bedriten lønn (mye dårligere enn jeg får som lektor med opprykk i hvert fall), og mye mer arbeid. Ja, det blir en del sene kvelder, men ikke i nærheten av gamlejobben. Kommer man fra en drittjobb så er overgangen til læreryket ikke nødvendigvis så stor, muligens.

Endret av SPOCA
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...