Gå til innhold

Bruker du all kapasiteten din på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler du at du får brukt all kapasiteten din når du er på jobb? Selv kjenner jeg at jeg er på kanskje 70% av hva jeg kunne utrettet. Men det er rett og slett ikke mer å gjøre, eller flere oppgaver å ta tak i alltid.

Hører til stadighet venner og bekjente snakke om at de alltid henger bak og jobber masse overtid. Er det dette som er normalt?

Selv jobber jeg sjeldent mer enn 8 timer hver dag og det gjør heller ikke kollegaene mine. Selvsagt kan det være travle perioder, men er også rolige perioder med litt lite å gjøre.

Blir nesten stresset når jeg hører alle andre erfaringer og føler det nesten blir sett ned på å ikkje jobbe masse overtid eller brenne for jobb..

 

Anonymkode: 71f45...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vil ha jobben din. Hva jobber du med? 

Anonymkode: ade1d...a8c

Jobber som rådgiver på kontor. Nettopp sånne kommentarer som det gjør meg kjempe stressa..

Anonymkode: 71f45...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 100% og får likevel ikke gjort mer enn 80% av det jeg skulle/burde/ville ha gjort. Vi kunne definitivt hatt flere ansatte mtp. arbeidsmengde.

Anonymkode: 5bfd4...dd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i helse så jobbet jeg langt over min kapasitet, det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at det er for få hender der. Det er ikke "lov" å jobbe overtid, så uansett hvor mye du har å gjøre er det bare å gjøre det raskere. Jeg måtte bevisst sette ned tempoet for jeg holdte på å ødelegge ryggen, men det gjorde jo at jeg jobbet overtid uten betaling. Kunne be om avspasering i stedet men det var jo klin umulig å få til i praksis. Passet aldri.