Gå til innhold

Slim, men eggløsningstest er negativ....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager litt grafisk tittel. Men det er altså saken; fikk slim (eggløsningsslim?) nå i kveld. Rart tenkte jeg, siden jeg testet i ettermiddag og fikk negativt svar, tom sirkel, på rosa CB digital eggløsningstest.

Så, usikker som jeg er/ble, testet jeg på nytt. Fremdeles negativt/tom sirkel.

Kan jeg stole på det? Eller hender det at disse testene tar feil? Er det vanlig å få slim mer enn to dager unna eggløsning?

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laura80 skrev (4 minutter siden):

Pleier ha slim i ca 3-4 dager ofte er el på siste dag evt dagen etter ☺️

så du mener jeg ikke går glipp av sjansen min denne syklusen om det ikke legges inn aksjer i kveld?

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende at jeg har kort lh-topp, og at jeg ikke får noe positivt svar på eggløsningstest fordi i de timene mellom ca. 16 og 22.30 kan den ha vært positiv og kun negativt etter det?

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk det både onsdagen og søndagen samme uke, den måneden jeg ble gravid. :)

Vet du når du hadde eggløsning av de dagene? Kanskje vanskelig å finne ut sånt i etterkant.

Har også noe slim i dag, så håper det ikke er for sent å legge inn aksjer i kveld.

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe

Tja, i følge min alltid pålitelige 28dagers syklus, skulle den vært på søndagen. Bare prøv de aksjene, det skader jo ikke :) Vi heiv inn aksjene torsdagen, så da hadde vi ikke rukket det hvis det var onsdagen jeg hadde EL iallfall. Det var den eneste av de 6 PP vi ikke brukte ELtester, ellers kunne jeg svart deg mye bedre og tydeligere... men de sier jo at jentesvømmere lever lengre, men svømmer treigere enn guttene, og jente ble det, så kan godt tro hun satt og venta fra torsdag til søndag da EL mest sannsynligvis var :) (altså at den ikke var tidligere i uka, for da hadde en av guttesvømmerne vunnet, men jeg vet ikke hvor holdbar den der teorien er altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan det hende at jeg har kort lh-topp, og at jeg ikke får noe positivt svar på eggløsningstest fordi i de timene mellom ca. 16 og 22.30 kan den ha vært positiv og kun negativt etter det?

Anonymkode: 19be6...955

Den er ikke så kort at du ikke får den med på bare noen timer :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (3 minutter siden):

Tja, i følge min alltid pålitelige 28dagers syklus, skulle den vært på søndagen. Bare prøv de aksjene, det skader jo ikke :) Vi heiv inn aksjene torsdagen, så da hadde vi ikke rukket det hvis det var onsdagen jeg hadde EL iallfall. Det var den eneste av de 6 PP vi ikke brukte ELtester, ellers kunne jeg svart deg mye bedre og tydeligere... men de sier jo at jentesvømmere lever lengre, men svømmer treigere enn guttene, og jente ble det, så kan godt tro hun satt og venta fra torsdag til søndag da EL mest sannsynligvis var :) (altså at den ikke var tidligere i uka, for da hadde en av guttesvømmerne vunnet, men jeg vet ikke hvor holdbar den der teorien er altså! :)

Takk for svar. Håper det ikke er for sent for meg heller. Kjenner også smerter i eggstokkområdet,mest på høyre side. Men når man googler det, så er det jo ikke noe entydig svar å finne der heller; er eggløsningssmerter før, under eller etter eggløsningssmerter? Det jeg finner, er at alle tre kan være riktig. 😅 Blir jo litt gal av dette.

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Håper det ikke er for sent for meg heller. Kjenner også smerter i eggstokkområdet,mest på høyre side. Men når man googler det, så er det jo ikke noe entydig svar å finne der heller; er eggløsningssmerter før, under eller etter eggløsningssmerter? Det jeg finner, er at alle tre kan være riktig. 😅 Blir jo litt gal av dette.

Anonymkode: 19be6...955

er eggløsningssmerter før, under eller etter eggløsning? skulle det stå

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Jeg var også ganske gal i et halvt år, men det løste seg av seg selv når jeg sluttet å stresse med det, og bare vi hadde sex dagene etter mensen med ikke så stort mellomrom mellom dagene :) Tror ikke det har så mye å si om man stresser eller ikke altså, men merket det ble mye bedre og mer avslappet når vi droppet ELtesting og  pliktsexdagene, så ble det plutselig baby av det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (2 minutter siden):

Jeg var også ganske gal i et halvt år, men det løste seg av seg selv når jeg sluttet å stresse med det, og bare vi hadde sex dagene etter mensen med ikke så stort mellomrom mellom dagene :) Tror ikke det har så mye å si om man stresser eller ikke altså, men merket det ble mye bedre og mer avslappet når vi droppet ELtesting og  pliktsexdagene, så ble det plutselig baby av det også :)

Du sier noe der. Heldigvis er vi forelsket fremdeles, så det føles absolutt ikke som pliktsex. Ikke ennå i alle fall. :)  Er i PP3 nå, så begynner å bli litt utålmodig og dagene etter EL går veldig sakte.

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du sier noe der. Heldigvis er vi forelsket fremdeles, så det føles absolutt ikke som pliktsex. Ikke ennå i alle fall. :)  Er i PP3 nå, så begynner å bli litt utålmodig og dagene etter EL går veldig sakte.

Anonymkode: 19be6...955

Ja, samme her selv om vi har vært sammen mange år og gift, så er vi veldig forelsket fortsatt ❤️  men det var noe som klikket i hodene våre rundt ELdatoen, jeg ble litt stresset og sa det måtte skje NÅ ellers ble det lenge til neste sjanse, og han klarte ikke helt å slappe av når stemninga var sånn..  det skjønner jeg jo godt. Resten av måneden gikk jo alt helt topp ellers! Så ville ikke gå i fella med å bli sånn maninsk pliktsexprøvere, og da løy jeg heller om ELdato den siste PP, så kjørte vi på når han trodde jeg hadde det uken etterpå 😄 Men tiden gikk kjempesent mellom hver PP, og ble mer og mer stressa for at det ikke skulle gå siden jeg er 35 og det er liksom den skumle grensen man leser om på nettet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har eggløsningsslim i 4-5 dager fram mot eggløsning. Tror det er stor variasjon i dette. Bare å hoppe i høyet ca annenhver dag framover så treffer dere uansett 😊

Anonymkode: 77b02...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er fruktbar i ca 3 dager før el, så det er vel bare å kjøre på. Jeg opplevde plutselig sykluser på 25 dager i perioden vi prøvde aktivt, har vanligvis 28 dager syklus. Ble gravid, og ble satt frem 3 dager, så det var tydeligvis også en kort syklus. Vi hadde sex dagen før og dagen etter jeg kjente el-smerter den syklusen det klaffet.

Anonymkode: c1832...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke denne syklusen i det hele tatt.

Testet i går, også negativt. Men mye slimete utflod. Kjente også typiske eggløsningssmerter.

Testet i dag tidlig før jobb, rundt 07.30. Negativ test igjen. Litt mindre slim i dag, men mer eggløsningssmerter. Ble ikke til at vi la inn aksjer i går kveld likevel pga. jobb. Så nå lurer jeg på om sjansen er ødelagt for denne syklusen?

 

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil råde deg til å ikke tenke så mye på slimet. Og etter sex er det vanskelig å skulle el slim og sperm. Så lenge testene er negative har du enda ikke hatt el og bør bare fortsette å teste. De er det sikreste tegn på eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (5 timer siden):

Vil råde deg til å ikke tenke så mye på slimet. Og etter sex er det vanskelig å skulle el slim og sperm. Så lenge testene er negative har du enda ikke hatt el og bør bare fortsette å teste. De er det sikreste tegn på eggløsning.

Er testene til å stole på? Selv de som ikke er digitale? Testet før leggetid og, fremdeles negativ test, selv etter tre dager med slim altså. 

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt opp alle testene nå, så fikk ikke testet i dag tidlig. Men i går, tirsdag, mandag og søndag var testene negative. Både strimmeltest og rosa clearblue digitaltest.

Begynner å bli litt bekymret.

Kan det hende at jeg har såkal kort LH-topp slik at testene ikke ble positive av den grunn? Har brukt lilla clearblue digitaltest tidligere sykluser, og fått utslag hver gang - både blinkende og fast smiley.

Men ingenting denne syklusen ennå. Jeg er nå på  dag 10 etter første mensdag, og har hatt slim i tre hele dager, og merker at nå er det knapt noe igjen. Betyr det at eggløsningen er over?

Anonymkode: 19be6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri positive el-tester heller. Men ble gravid to ganger likevel. Fulgte heller med på fruktbare dager i syklusen, hvilepuls registrert i aktivitetsklokke og el-smerter

Anonymkode: c1832...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...