Gå til innhold

Hvorfor må man betale så mye i leie for en boenhet??? Er det ikke veldig griskt av utleier og bolighaier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å leie ut en boenhet i huset sitt? Har ikke folk til å betale ned på lånet sitt? 

Jeg syns det er rart at man må betale så mye i leie for en utleiedel i et hus... 

Anonymkode: b809f...ff4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er jo helt vanlig og normalt. Mener du at folk som har en hybel i boligen sin må leie den ut veldig billig fordi de selv bor i huset? 
Underlig tankegang. 

Anonymkode: 623b2...86d

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er vitsen med å leie ut en boenhet i huset sitt? Har ikke folk til å betale ned på lånet sitt? 

Jeg syns det er rart at man må betale så mye i leie for en utleiedel i et hus... 

Anonymkode: b809f...ff4

Hadde vært rarere å betale for leie av en benk i parken. Men for all del, om du ikke vil leie en boenhet så finnes det andre muligheter som f.eks telt.

Anonymkode: 91d54...78a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingenting rart i det. Vi har plass vi ikke trenger, og utleiedelen er en del av pensjonsplanen vår. 

Anonymkode: 6b368...af1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ditt valg. Vil du ikke betale, finn deg et annet sted å bo. 

Anonymkode: 88fc8...05e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva er vitsen med å leie ut en boenhet i huset sitt? Har ikke folk til å betale ned på lånet sitt? 

Jeg syns det er rart at man må betale så mye i leie for en utleiedel i et hus... 

Anonymkode: b809f...ff4

1: For å tjene penger

2: Veldig mange hadde ikke hatt råd til å kjøpe huset hvis det ikke var utleiedel

3: Det er større ulempe for utleier å leie ut i eget hus, hvorfor skulle det være billigere?

Anonymkode: 2b245...d66

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei det er jo helt vanlig og normalt. Mener du at folk som har en hybel i boligen sin må leie den ut veldig billig fordi de selv bor i huset? 
Underlig tankegang. 

Anonymkode: 623b2...86d

Det er ganske stive priser, og de fleste sliter med å betale leie og får aldri spart noe. 

Anonymkode: b809f...ff4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet bestemmer prisen. Om færre hadde leigd ut så hadde prisene blitt høyere og konkurransen større. Mener du det hadde vært bedre? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ganske stive priser, og de fleste sliter med å betale leie og får aldri spart noe. 

Anonymkode: b809f...ff4

De fleste med hus har også store økonomiske forpliktelser. Særlig i byene.

Anonymkode: 7268f...856

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (46 minutter siden):

Utleigar tek sjølvsagt så mykje som nokon er villige til å betale. 

Dessverre blir de fleste presset til å godta leieprisene. 

En nabo av meg leier ut veldig billig. Hun kunne tatt 20 000 for 100 kvm med 3 soverom, men hun tar 13 000.

Hun fikk 100 henvendelser og mange av de ba på sine knær. Det skjærte henne i hjertet. Hun kunne bare velge én av henvendelsene.

Anonymkode: b809f...ff4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva er vitsen med å leie ut en boenhet i huset sitt? Har ikke folk til å betale ned på lånet sitt? 

Jeg syns det er rart at man må betale så mye i leie for en utleiedel i et hus... 

Anonymkode: b809f...ff4

Det er frivillig å leie der

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier ut flere leiligheter og jeg priset disse med tanke på at jeg ikke skulle ha noen utgifter i form av avdrag og renter.

En del som synes prisen er stiv men det er alltid noen som vil leie. Har priser som ligger litt over middels for byen jeg bor i og har til enhver tid folk på venteliste for å leie.

 

Anonymkode: b143e...f83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hadde vært rarere å betale for leie av en benk i parken. Men for all del, om du ikke vil leie en boenhet så finnes det andre muligheter som f.eks telt.

Anonymkode: 91d54...78a

Nei, jeg må ikke leie, men er sjokkert over hvor dårlige boenheter det finnes og hvor rævva mange av disse landlordsene er. Og så mye penger de skal ha. 

Anonymkode: b809f...ff4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla82 skrev (4 minutter siden):

Markedet bestemmer prisen. Om færre hadde leigd ut så hadde prisene blitt høyere og konkurransen større. Mener du det hadde vært bedre? 

Om kommunene hadde eid utleieboligene ville de vært billigere. 

Anonymkode: b809f...ff4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg leier ut flere leiligheter og jeg priset disse med tanke på at jeg ikke skulle ha noen utgifter i form av avdrag og renter.

En del som synes prisen er stiv men det er alltid noen som vil leie. Har priser som ligger litt over middels for byen jeg bor i og har til enhver tid folk på venteliste for å leie.

 

Anonymkode: b143e...f83

Vil og vil. De fleste har ikke noe valg. 

Hadde vært bedre om disse fikk leie billigere og heller spart penger så de kunne kjøpt sin egen bolig. 

Anonymkode: b809f...ff4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil og vil. De fleste har ikke noe valg. 

Hadde vært bedre om disse fikk leie billigere og heller spart penger så de kunne kjøpt sin egen bolig. 

Anonymkode: b809f...ff4

Vel, sikkert fint det i en rettferdig verden. Dessverre er det slik nå at jeg ikke ønsker å betale mer i mnd for å «være snill» med andre mennesker. Skal sies at jeg gir de som har leid lenge hos meg og betaler i tide noen ganger får 1 mnd gratis i året, gjerne desember eller juni, eller så får de gratis ved eller en annen påskjønnelse. Har lite gjennomtrekk og trives med dette.
 

Anonymkode: b143e...f83

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Om kommunene hadde eid utleieboligene ville de vært billigere. 

Anonymkode: b809f...ff4

Hadde de det?

Anonymkode: 0fe49...6b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er vitsen med å leie ut en boenhet i huset sitt? Har ikke folk til å betale ned på lånet sitt? 

Jeg syns det er rart at man må betale så mye i leie for en utleiedel i et hus... 

Anonymkode: b809f...ff4

Vi kan fint klare oss uten leietaker i sokkelleiligheten, men skal vi ha det ønsker vi selvfølgelig å få noe igjen for ulempen det medfører. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ganske stive priser, og de fleste sliter med å betale leie og får aldri spart noe. 

Anonymkode: b809f...ff4

Prisene speiler hva markedet er villig til å betale

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...